Marrakech

04-03-2013 19:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames!

Ik ga op reis! Morgenochtend vlieg ik naar Marrakech!

Ik verblijf in een mooie riad in de medina.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik écht niet mag missen? Welke bezienswaardigheden zijn de moeite waard? Waar schiet ik de mooiste foto's? Waar moet ik zijn voor een bakkie koffie? Wat is leuk om te doen of mee te maken? Welk restaurant is voor jou een echte aanrader?

Al met al: Wat zijn je tips?!
Man en ik zijn in januari naar Marrakech geweest en het was iig niet zoals ik me het had voorgesteld.

Pas op met foto's maken want daar willen ze geld voor vangen. Al eerder gezegd voor niks gaat de zon op daar. Wat ik je echt kan aanraden zijn de eetstalletjes op het Djamaa. Ik heb zooo lekker gegeten daar .

Bahia vonden wij erg tegenvallen. Leerlooierijen waren leuk maar daarna lokken ze je mee naar een winkel om zogenaamd handgemaakte spullen te verkopen. Desbetreffende winkel is zelf in de aflevering van Scam City voorbijgekomen. Pas dus op! Ook de spullen op hey Djamaa zijn overigens allemaal made in China.

Jardin de Majorelle is wel echt een aanrader. Komt misschien ook omdat ik Yves fan ben.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
Bakkie koffie?

Nee , ga maar voor de echte Marokkaanse thee!
De medersa ben Youssef vonden wij erg mooi, dat is de koranschool. En het El Badi paleis. En inderdaad eten op het plein en natuurlijk shoppen in de souks. Leerververs zijn inderdaad afzetters, maar wel leuk om te zien. En ik heb er een kookles gedaan, ook leuk!
En idd, geen koffie, maar muntthee natuurlijk! Heerlijk! En vers geperste sinaasappelsap, kun je ook niet omheen ;)
Ben net een week terug. Marrakech is een indrukwekkende stad, maar veel bezienswaardigheden zijn er niet en drukte alom. Kijk uit dat je niet verdwaald in de vele straatjes van de Medina. Voordat je het weet word je door een welwillende inwoner geholpen en vervolgens onder dwang van je geld afgeholpen. Nee zeggen werkt niet altijd, NEEEEEE wel! Sta sterk in je schoenen of stel je er op in dat ze weinig geld hebben en op deze manier wat aan je proberen te verdienen. De bezienswaardigheden in Marrakech hadden we in anderhalve dag gezien. De overige dagen hebben we buiten Marrakech doorgebracht. Paardrijden, hiken, berberdorpen bezoeken, omgeving bekijken, overnachten bij de nomaden in de woestijn. We zijn een week in Marrakech geweest. Marrakech is indrukwekkend en bovenal druk, maar Marokko is fantastisch. Het land heeft mijn hart gestolen. Tip: op het korte gedeelte van het het plein kun je bij het restaurant heerlijk op het dak zitten. Kost weinig, fantastisch uitzicht, kleurtje opbouwen en genieten van heerlijke koffie.
bedankt voor alle tips!
Ik ben inmiddels weer terug en dacht, ik zal mijn eigen tips nog even erbij zetten voor mogelijke komende lezers!

- Riad in de medina vind ik echt een aanrader! Wij hadden een prachtige riad, met het meest behulpzame personeel. Riad Papillon zit nét achter de souks, aan de noordkant. Jemma el Fna is binnendoor 10minuten lopen en buiten om (vooral 's avonds erg handig, hoef je niet door de donkere steegjes) was het zo'n 15minuten lopen. We kregen een telefoon mee zodat we konden bellen met de Riad als we verdwaald waren/vragen hadden/enz.

- Elke dag vitamine opdoen op Jemma el Fna: 4dirham (¤0,36

) voor een groot glas jus d'orange.

- s'Avonds goedkoop en lekker eten op Jemma el Fna (+/- 150dirham voor 2 pers.) en hierna verhalenvertellers bekijken, trommelgroepen beluisteren of zelfs een marokkaans spelletje spelen. De avond afsluiten met een kopje pittige thee en zoetigheid bij een van de theekarretjes op de zuidkant van het plein (3dirham voor een kop thee).

- Afdingen in de souks voor een leren tas of poef, een paar schoentjes of tadelakte souvenirs. Na flink afdingen een hand geven en thee drinken met de winkeleigenaar.

- Ben Youssef Madrasa bezoeken, de oude koranschool is prachtig vanbinnen en heerlijk rustig.

- Een dag in de nieuwe stad was voor ons echt genoeg. De H&M, Zara, enz. heb ik in Nederland ook al eens gezien.. Wij hebben een lunch gehaald bij een boulangerie en zijn gaan lunchen in Jardin Majorrelle. Echt prachtige tuin, zeker de moeite waard! Het Berbermuseum in de tuin laat zien hoe de berber-kledendracht is.

- Vanaf de daken van paleis Badi de nesten van de ooievaars fotograferen

- Een dag lang lopen, kijken, afdingen en kopen in de souks. Wij hebben onze laatste dag al onze dirhams opgemaakt aan souvenirs voor thuis.

- Bij het hennacafé kun je veilige henna laten zetten (in tegenstelling tot de henna op Jemma el Fna!!) en een hapje eten of wat drinken. De winst van HennaCafe wordt gebruikt om educatie te bieden, zoals engelse les voor vrouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven