Schaamlippen

21-05-2008 15:29 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer en om die reden graag een eerlijke en zinnige reactie. De reden dat ik het hier plaats en niet op de pijler lijf lijkt me hoop ik wel duidelijk.

Al vele jaren, zeg maar gerust een jaar of 20, heb ik een probleem met het uiterlijk van mijn vagina d.w.z. grote binnenste schaamlippen en de grote schaamlippen doen hun naam ook eer aan. Heel eerlijk heb ik nog nooit van een man enig commentaar gehoord maar het heeft er altijd wel voor gezorgd dat ik geremd was t.a.v. de seks. Pas in mijn huidige relatie durf ik me volledig te laten gaan.

In de sauna betrap ik me erop dat ik er altijd op let en heel eerlijk is het me bij andere vrouwen nog niet opgevallen en dat terwijl zogezegd de helft van de vrouwen hetzelfde "probleem" zou hebben. Omdat ik op seksueel gebied nu een inhaalslag aan het maken ben heb ik nu twee keer seks gehad met een vrouw en beide hadden geen "probleem". Het gevolg was dat ik weer totaal geremd was en me niet durfde te laten gaan. Ik weet echt wel dat het ook tussen mijn oren zit maar zou het kunnen zijn dat vrouwen met hetzelfde "probleem" geen parenclubs bezoeken of niet swingen? Ik heb onlangs een afspraak gemaakt om een schaamlipcorrectie te laten uitvoeren, ik wil namelijk niet geremd zijn maar ervan kunnen genieten maar ik twijfel nog enorm.........

Alvast bedankt!
Pff Reader, lastig hoor. Het is natuurlijk lastig in te schatten hoe groot ze zijn, en of iemand het storend vind behalve voor jezelf.

Het kan natuurlijk heel goed, dat je zelf enorm veel groter ervaart, dan een ander er van vind.

Hoe is de reactie van de vrouwen, en de mannen, waar je tot nog toe sex mee gehad hebt? Zeg je het zelf van te voren, of laat je ze het gewoon ontdekken? En dan? Ik bedoel, komt er dan uberhaupt een reactie op, of zeggen ze er niks van, of heb jij het er naderhand weer met ze over?

veel vragen, dat snap ik. Maar ik begrijp tegelijkertijd ook dat je correctie wilt laten doen, dat vind ik dan wel weer heel heftig. Zou dat niet snel doen hoor, brrr. Laat je eerst goed voorlichten, over de mogelijke negatieve gevolgen, en probeer eens uit te vissen of je het echt zo abnormaal hebt.

Lullig natuurlijk, dat begrijp ik ook wel weer. Je laat niet iedereen ff je grootte van je schaamlippen beoordelen.......

En als je ze in je hoofd groter laat zijn dan ze in werkelijkheid zijn (ik kan het niet inschatten) probeer dan eerst een ander beeld te krijgen, meer realistisch, ipv een ingreep als een correctie........

Succes!
ik heb ook wel grote schaamlippen en de bineste steken veel meer uit dan de buitenste. ik heb er alleen totaal geen moeite mee.

dat jij het bij andere niet ziet komt denk ik meer omdat jij heel erg 'gekleurd' kijkt naar die van jezelf.

ander voorbeeld; iemand die een paar kilo te zwaar is vind zich zelf altijd dikker dan andere mensen die ook een paar kilo te zwaar zijn (heb ik heel erg )

een correctie zou ik persoonlijk alleen laten uitvoeren als je er last van hebt (pijn) zeker als je nooit rare opmerkingen oid hebt gehad. accepteren en blij zijn hoe ze zijn, moeilijk maar naar mijn idee wel beter dan ze laten corrigeren (met risico dat het gevoel veel minder word)
ieeuuw..erin snijden, vind je dat niet doodeng??

kan je niet eens vergelijken met andere vrouwen? Persoonlijk vind ik het wel mooi, zo'n strak, dicht streepje vind ik juist een beetje saai..

Ik heb niet zo veel ervaring met vrouwen maar ik heb 2 x orale sex bij een vrouw gedaan die ook wat 'meer' had zeg maar en eerlijk gezegd vond ik dat wel erg lekker juist.

meer te verkennen met je tong, zeg maar, of ben ik te plastisch?
Mijn binnenste schaamlippen (die kleine zeg maar :D) zijn ook groter dan mijn buitenste (die je bij mij dus nauwelijks ziet). Ik heb me er nooit anders door gevoeld eigenlijk. Ben ook niet opgevoed met het keuren (had altijd gym het laatste uur, hoefde nooit te douchen dus. Zat ook niet op een teamsport met samen douchen, ben niet zo open opgevoed) van andermans waar. Ik heb er in zoverre geen last van dat ik het soms wat onhygienisch vind, maar daar besteed ik dan gewoon wat meer tijd aan.

Hoe kan het dat jij je er in geremd voelt? Waar baseer jij je op dat het er anders uitziet? En wanneer zie jij in de sauna zoveel dat je kunt zeggen dat niemand "jouw" probleem heeft? Ik zit altijd met mijn benen tegen elkaar, kan niemand wat zien...
Zonde hoor, om je schaamlippen te laten verkleinen. Natuurlijk heeft nog nooit een man er commentaar op gegeven, het is juist onwijs geil. Zo'n bijgesneden kut is juist eng. Gewoon omdat je ziet wat er gebeurt is en het er vaak niet natuurlijk uitziet.

En verder kan Antonio je denk ik wel overtuigen het niet te doen.
Reader,

Wat jammer dat je nu weer geremd bent terwijl het net zo lekker liep! Niet doen, zo zonde van je plezier in de seks!

Als je verder geen last hebt van je schaamlippen (fietsen, zitten, etc.) dan zou ik je zo'n operatie echt af willen raden. Het is pijnlijk en gaat echt ten koste van je gevoel. Zonde gewoon.

Succes met je beslissing!
Als ik jou was, zou ik iemand een foto van je schaamlippen laten zien en vragen om een volstrekt eerlijk antwoord. Dat heeft natuurlijk alleen zin als je er niet bij voorbaat van overtuigd bent dat je kortere wilt. Dan kun je je de moeite besparen en direct naar die kliniek gaan.

Als je niet goed durft te vragen aan een bekende (of niet zeker bent van hun antwoord), vraag het dan aan een van de dames op het forum, en gebruik een anoniem en eenmalig e-mail adres. Klinkt misschien gek, maar waarom niet? Voor een groot probleem moet je soms een radicale oplossing kiezen.
Kijk eens hier:

http://www.beperkthoudbaar.info/docu/
Dat is die club van Sunny Bergman. Zij zeggen: vrouwen laten zich opnaaien door een door de sex-industrie geproduceerd ideaalbeeld. Weg met de plastische chirurgie, accepteer jezelf zoals je bent.

Dat heb ik bewust niet gedaan omdat TO zegt al 20 jaar met dit probleem rond te lopen en er last van te hebben. Het probleem 'te grote schaamlippen' stel ik daarom niet ter discussie. Wel is het de moeite waard om eerst eens na te gaan of andere mensen ze überhaupt ook als groot ervaren. Dat is een eerste stap. Daarna kan je kijken wat je verder doet.
Op deze link kun je ook wat vergelijkings'materiaal' zien...

http://www.sexylabia.com/

Tevens is het een ode aan de vrouw met gewone (lees niet geopereerde) labia.
Mmm mijn eerste reactie is, hoe oud ben je.. maar aangezien je het over parenclubs etc hebt, zal je geen 20 meer zijn.

Waarom ik me dat afvraag?

Ik heb me in mijn pubertijd ook heel erg geschaamd voor mijn grotere binnenste schaamlippen. In gedachten liet ik ze er altijd afsnijden...

Maar nu, ik zou het niet meer anders willen. Dit ben ik, zo ben ik, en ik weet intussen wel beter... er zijn hordes vrouwen die er zo uitzien!

En ja, er zijn nog meer hordes vrouwen die er weer anders uitzien, dat ook...

Maar wil je wel eens weten hoe lekker het is als een man zachtjes aan je lipjes zuigt..er mee speelt met zijn tong, zachtjes in bijt... nee, niet laten weghalen, da's eeuwig zonde, echt waar!!!
Maar wat bedoel je met 'last' behalve emotionele last?

Heb je er ook last van met fietsen of andere dingen? Want dan begrijp ik zo'n ingreep wel. We zijn allemaal niet perfect, maar als je er al 20 jaar mee zit is het misschien wel een hele grote issue (niet echt een handige zin dit maar goed ik bedoel het figuurlijk..) Als ze er niet zo ver uitkomen dat je er geen last van hebt zou ik het niet doen zo'n ingreep. De vraag is of je dan wel ongeremd sex kan hebben en je zegt dat je je nu volledig kan laten gaan, dus dan heeft je partner er toch geen problemen mee en jij ook niet (meer)?
Borsten mogen worden vergroot, tanden in de beugel, liposuctie voor de buik, flaporen worden rechtgezet, haartransplantaties voor mannen maar owee als je je schaamlippen niet mooi vind en ze in de weg zitten.

Meid, de een koopt een plasma tv en jij wilt nieuwe schaamlippen? Go for it, de ingreep stelt werkelijk niets voor en als je er gelukkiger van wordt moet je het gewoon doen, je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen!
Reader,

Er is een paar maanden geleden op de pijler Lijf&Lijn ook een discussie geweest over schaamlippen (trotslippen). Ik zal het topic even voor je omhoog halen, wie weet heb je er wat aan...
Iedereen is verschillend, en wij kunnen niet voor jou bepalen of ze echt te groot zijn.

Als je er medische klachten van zou krijgen, dan is er altijd een optie om er iets aan te doen. Maar als mannen er niet over klagen, moet je vooral je eigen beeld erover bijstellen
quote:Omen schreef op 21 mei 2008 @ 17:47:

Kijk eens hier:

http://www.beperkthoudbaar.info/docu/

Hier zakt mijn broek vanaf...en dan niet in positieve zin.

Bijna schandalig te noemen hoe de cosmetische industrie zich overal in gewurmd heeft.

De schaamlipverkleining komt hier ook flink aan bod. Ik had echt medelij met dat meisje van 15. En dan die moeder er ook nog effetjes overheen dat het niet een cosmetische ingreep is maar een behandeling van een aandoening.

@TO: sterkte met je beslissing. In mijn opinie zou ik het pas doen als je er écht last van hebt. Met fietsen enzo bijvoorbeeld.

Zo te lezen heeft je partner er geen problemen mee dus het zou iets tussen de oren kunnen zijn.
Idd, zonder bijgevoegde foto valt er geen zinnig woord over te zeggen. Of TO kan een foto plaatsen van een k*t die erg lijkt op die van haar?

En daarna mogen we stemmen of ze er wel/niet af moeten
Ergens is het wel interessant dat vrouwen zich zo druk maken om hun geslachtsdelen. Ik heb in de loop der jaren een scala aan misvormde penissen langs zien komen in bed, maar geen enkele man die zich daaraan stoorde. Laat staan dat ze erover peinsden om erin te laten snijden.

Geen van deze mannen heeft mij 'van te voren ingelicht' over hun penis. Ik zou ze eerlijk gezegd ook hartelijk uitgelachen hebben. Het interesseert me echt geen donder hoe een penis eruit ziet, als de man die eraan vastzit maar leuk is.

Is het niet een idee om gewoon te accepteren dat je grote schaamlippen hebt? Mensen gaan tenslotte met je naar bed omdat ze jou leuk vinden; niet om je schaamlippen. Overigens moet je je er in de sauna al helemaal niet aan storen. In de sauna is iedereen lelijk.
Mijn binnenste schaamlippen steken ook een beetje naar buiten. Niemand hier kan voor jou op basis van tekst bepalen of het er bij jou echt abnormaal of lelijk uitziet en of je het je 'inbeeldt'. Ik weet dat niet. Maar ik wil je toch even laten weten dat bij mij de binnenste ook groter zijn dan de buitenste en dat dat volgens mij wel degelijk veel voorkomt. De mannen met wie ik in bed lag wekten niet de indruk dat ze zoiets nog nooit eerder hadden gezien
Twee totaal andere meningen , maar ik ben het zowel met Onderdezon eens als met Lavuera .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had sinds mijn pubertijd één vergrote schaamlip. Ik vond het zelf heel raar, één uitpuilende flap. Maar nooit de moed gehad om er iets aan te laten doen. Toen ik wat ouder was en een nieuwe relatie had zei hij toen hij voor het eerst met mij naar bed ging: Wat heb je DAAR nou, joh? Ik kon wel door de grond zakken.....

Fietsen was mijn hobby niet, deed altijd pijn, alsof de boel compleet afgeklemd werd.

Na de geboorte van mijn tweede kind, was de bewuste schaamlip nog verder uitgelubberd en toen vond ik het genoeg.

Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog.

Ik moet zeggen het is geen prettige operatie, maar ik ben nog elke dag blij dat ik het heb laten doen.

Ben veel minder geremd in bed dan daarvoor, vind beffen nu heerlijk, terwijl ik daar nooit echt van kon genieten wegens schaamtegevoel.
Ik (man) heb toch aardig wat schaamlippen gezien in mijn leven.. en ik kan bevestigen dat vrij veel vrouwen (of het de helft is weet ik niet) jouw probleem in meer of mindere mate hebben..

Ik weet in ieder geval dat het voor mij niets, maar dan ook niets uitmaakt.....

Je zegt zelf dat je niet de indruk hebt dat het voor een man wat uitmaakt.. en ik denk dat dat klopt.. niet omdat ik het zelf vindt.. maar omdat ik ook merk als ik met andere mannen over uiterlijkheden van vrouwen praat we zo ongeveer alles wel bespreken, maar dat nog nooit iemand hierover is begonnen.. kortom.. bij de mannen leeft het niet = maakt niks uit.

Dus daar hoef je het niet voor te doen
Die ervaring heb ik ook slimlief. Nog nooit een klacht van een man erover gehad. Mijn lippen zijn ook niet de kleinste, vandaar dat manlief ze wel eens lappen noemt. Moet ik wel om lachen. Ik kan er niet mee zitten. Had het weliswaar mooier gevonden als ze kleiner waren, maar goed, je kan niet alles hebben....

Sluit me helemaal aan bij de post van Onderdezon. Maar ook ik kan me voorstellen dat je ze, als ze je zo in de weg zitten (letterlijk en figuurlijk) laat verkleinen.
Nog eens ff gecheckt die van mij zijn niet groot.

Maar maakt dat echt wat uit ? Penissen zijn toch ook niet allemaal hetzelfde ?

Mocy, lang geleden ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven