mijn rare geest...

09-03-2013 10:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er wel achter gekomen wat een geest met je doet.. Maar waarom is dat zo dat als je ergens bang voor bent en er aan denkt dat je dan ook automatische van die rare gedachten hebben..

Ik heb een angststoornis en heb hulp van een psycholoog, en het gaat erg goed de laatste tijd, maar opeens ben ik bang om diabetes te krijgen, dan ga ik weer op internet zoeken naar symptomen, en dan denk ik dat heb ik ook, en opeens voel ik dat ik het heb, net ook als ik dorst of honger heb dat ik denk, ik heb toch geen diabetes? En dat soort dingen en dan denk ik, nee dat heb je niet. Heb verder geen klachten ben altijd fit en energiek..

Heb thuis een meter waarmee je de bloedsuikerspiegel kan meten en die geeft wel goede waardes aan, maar dit waar ik nu bang voor ben heb ik vorige keer ook al een tijd gehad en dat ging vanzelf een keer over, omdat ik ook weet dat ik mezelf er gek mee maak en ik moet binnenkort ongesteld worden, misschien dat het door ook door komt..

Maar kortom: ik wil niet dat mijn geest mij dit laat denken.. maar soms is het moeilijk om positief te denken en niet overal iets achter te zoeken.

hoe kan ik hier het beste mee omgaan? niet meer op internet zitten is 1 ding, en ook niet meer meten, maar vind het soms moeiljk, omdat ik weet dat mijn geest dit doet, maar heb daardoor soms ook wel vaak honger en dan denk ik gelijk dat ik het heb..
Je komt op mij erg warrig over. Ik zou dit soort dingen met je hulpverlener bespreken en niet op een forum gooien.
Gooi onmiddelijk die meter weg! Waarom heb je die uberhaupt in huis?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En drst en honger zijn gewon menselijke eigenschappen. Print je openingspost uit en neem mee naar je hulpverlener.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb dat ding gelijk weggegooid! Volgende week heb ik weer een afspraak met de psycholoog, gaat het er zeker over hebben! Ma dit is weer iets waar ok controle op wil uitoefenen! Ik denk mezelf honger, als ik er steeds aan dénk
quote:zonvakantie schreef op 09 maart 2013 @ 10:48:

Ik heb dat ding gelijk weggegooid! Volgende week heb ik weer een afspraak met de psycholoog, gaat het er zeker over hebben! Ma dit is weer iets waar ok controle op wil uitoefenen! Ik denk mezelf honger, als ik er steeds aan dénkHonger heb je omdat je maag leeg is. Niet omdat je er aan denkt Je geeft het zelf al aan dat het een controle issue is. Dit moet je gewoon echt met je hulpverlener bespreken, die kan je handvatten geven zodat jij leert om te gaan met obsessieve gedachten etc.
Blijf in therapie.
Precies, geen forumvragen dit.
quote:zonvakantie schreef op 09 maart 2013 @ 10:18:

Ik ben er wel achter gekomen wat een geest met je doet.. Maar waarom is dat zo dat als je ergens bang voor bent en er aan denkt dat je dan ook automatische van die rare gedachten hebben..

.

Je hebt ontdekt dat je geest rare dingen met je kan doen.

Probeer die geest zover te krijgen dat je denkt dat je de meest gezonde, mooiste, begerenswaardige, sexy vrouw ter wereld bent.

Misschien ook niet realistisch, maar het leeft wat prettiger!
Ik herken je probleem wel. Je hebt last van hypochondere gedachtes. Dit kan voorkomen uit angst en/of controle. Dit is wel een serieus probleem en niemand op het forum kan je hiermee helpen. Het is namelijk niet zo simpel als: niet meer op internet kijken en niet meer aan denken. Als het zo simpel was, had je nu dit probleem niet. Bespreek dit met je therapeut, hij of zij is de aangewezen persoon om je te helpen! Sterkte, ik weet helaas uit ervaring hoe naar dit is!
Wat Cici28 zegt. Je hebt last van hypochondrie.

Blijf in therapie!
No love without lost
je kan de toekomst niet voorspellen, maar één ding weet je wél zeker: je bezorgt jezelf een rotleven op deze manier.
it's a big club and you ain't in it
Jouw geest doet helemaal niks, je doet het allemaal zelf, jij bent je geest. Een gedachte is net als een droom het komt en het gaat en je hebt er geen controle over. Maar als jij besluit om aan bepaalde gedachten veel aandacht te schenken door bijv. te gaan zoeken op internet, ja dan gaat het mis.
Hypochonderrr!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven