lekker brood

11-03-2013 12:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind lang niet elk brood lekker. Nu eet ik meestal Waldkorn van de C1000, en dat bevalt goed.

Maar onze C1000 gaat binnenkort verdwijnen, en we krijgen dan een AH. Maar van de AH heb ik nog geen echt lekker brood kunnen ontdekken.

Wie weet welk brood het beste past bij de Waldkorn, dus welke er het meest in de buurt van komt ?

ook andere lekkere broodtips zijn welkom.
Alleen het ovenheerlijk tijgervolkoren van AH is te eten. De rest is geen brood maar karton.

Dat ovenheerlijk blijft wel twee dagen te doen trouwens, dat dan wel.
(Maar ik ben een broodzeikerd )
probeer de warme bakker weer eens (vergeten beroepsgroep)
is er bij jou in de buurt dan geen bakker. Kost wel wat meer maar t is de moeite waard.
De enige brood die ik van de AH lekker vind is het donkere stevig brood.
Ik vind maisbrood van AH heel lekker!
de bakker ?
Wees jezelf....
Wij hebben de jumbo gekregen ipv de c1000
Ik ben grote fan van de 'licht meergranen' (zit in zo'n papieren zak). Het enige brood dat ik echt lekker vind en dat ook uit de vriezer goed te eten is.
Ik vind pain du boulogne van de Appie echt heel lekker brood.
Ik vind dat donkere brood van AH heerlijk en uit de vriezer nog steeds ontzettend vers.
Op het etiket staat AH Boulogne Meergranen.
quote:redband schreef op 11 maart 2013 @ 12:22:

Wij hebben de jumbo gekregen ipv de c1000Wij inderdaad ook.
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 12:19:

De enige brood die ik van de AH lekker vind is het donkere stevig brood.Hier ook een fan vooral met die zonnenpitten....
Multiwheat van Hovis (maar ja, niet in NL verkocht)
Batavenbrood div soorten, bij de Aldi is miz redelijk eetbaar.
Ik haal mijn brood (volkoren) bij de bakker. Het brood is lekkerder. En zo steun ik de plaatselijke middenstand ook nog eens.
Oh je hebt geluk dat c1000 verdwijnt en dat AH daar in de plaats komt. Wij hebben juist problemen met onze c1000; geen lekker brood. AH heeft meer te bieden naar mijn idee. Wacht het nog even af en ga een keer goed rondneuzen bij de brood afdeling
Leef en poets je tanden!
Bij ah heben ze ook waldcorn, is het enige brood wat te eten is bij ah naar mijn mening
Ik haal bij AH of bij de bakker, maar onze warme bakker is wel zo klantonvriendelijk (je zou er een Verborgen Camera-programma op los moeten laten, dolle pret), dat je de moed al in de schoenen zakt, voor je er binnenstapt.
quote:desteny schreef op 11 maart 2013 @ 12:37:

Batavenbrood div soorten, bij de Aldi is miz redelijk eetbaar.

Grappig hoe smaken verschillen ,dat brood vind ik echt niet lekker. Eet ik nog liever euroshopperbrood.

Trouwens bij mij bij de V&D hebben ze op alle dagen behalve zaterdag 3 broden voor 4 euro dacht ik (of misschien 5 euro). Dat is ook heel erg lekker. Ik gooi het altijd in de vriezer en dan is het nog steeds heerlijk.
Ik haalde eerst mijn brood ook bij de bakker, maar opeens ging de prijs zo omhoog dat ik het niet leuk meer vond.

Ik vind 2,50 voor een brood gewoon te duur.
Ik at altijd Robberbrood van de Vomar.

Nu bak ik zelf brood met de "niet kneden" methode, simpeler kan haast niet en het is echt heerlijk brood wat nooit mislukt.

Als je het van goedkope bloem bakt kost een broodje amper een euro, inclusief ovenkosten.

En er zitten geen rare dingen in, alleen meel, beetje zout en beetje gist en water.

Daardoor bak ik het nu ook vaak van biologisch volkorenmeel, een heel brood komt dan op amper twee euro en het is nog lekker voedzaam ook, zonder dat het droog is.

Het blijft juist heel erg lang vers omdat het een hoog vochtpercentage heeft.

Hier het recept van de variatie die ik altijd bak:

http://savorysweetlife.co ... nd-easier-no-knead-bread/

Echt een aanrader.
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 12:19:

De enige brood die ik van de AH lekker vind is het donkere stevig brood.Dat is het lekkerste brood inderdaad. Stevig volkoren neem ik altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven