lekker brood

11-03-2013 12:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind lang niet elk brood lekker. Nu eet ik meestal Waldkorn van de C1000, en dat bevalt goed.

Maar onze C1000 gaat binnenkort verdwijnen, en we krijgen dan een AH. Maar van de AH heb ik nog geen echt lekker brood kunnen ontdekken.

Wie weet welk brood het beste past bij de Waldkorn, dus welke er het meest in de buurt van komt ?

ook andere lekkere broodtips zijn welkom.
ik vind de opbak volkoren pistolets van Lidl heel erg lekker. Ook de zakken met volkoren zonnebloempitbroodjes die op dezelfde plank liggen zijn erg lekker, helaas wat fors en compact. Lekker warm en alleen een schrap roomboter erop, mmmm.
it's a big club and you ain't in it
Dubbel donker van de Jumbo, echt die korst!!

Zelfs na invriezen nog lekker hard, echt zo blij dat onze C1000 een Jumbo is geworden,

zelfs het Boulogne bruin van AH kan er niet aan tippen.

¤2,05 ¤2,25 voor een heel brood.

Ik zeg doen!
DTEEZ!
Grappig dat je 2,50 voor een brood te duur vindt, Emma. Ik eet graag brood overdag. Ontbijt en lunch. Ik ga niet bezuinigen op de belangrijkste vorm van eten voor mij.

Maar goed, dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

En daarnaast is het bij ons op dinsdag altijd drie broden voor de prijs van twee. Dan is het helemaal niet duur meer.
Maar van de AH heb ik nog geen echt lekker brood kunnen ontdekken

Smaakt de Waldkorn daar anders dan?
Mijn engels is niet zo goed dat ik het recept kan vertalen. Kun je het in het Nederlands opschrijven? Zou ook dat wel een keer willen proberen. Vind van de albert geen enkel brood echt lekker. Nu haal ik het bij de bio bakker maar dat is erg duur...
quote:TanteJos schreef op 11 maart 2013 @ 13:26:

Mijn engels is niet zo goed dat ik het recept kan vertalen. Kun je het in het Nederlands opschrijven? Zou ook dat wel een keer willen proberen. Vind van de albert geen enkel brood echt lekker. Nu haal ik het bij de bio bakker maar dat is erg duur...Moet je even googlen op "niet kneden brood" vind je meerdere recepten.
wel oppassen dat het zgn. donkere volkorenbrood zijn kleur niet te danken heeft aan toevoeging van gebrande mout. Dat is heel vaak het geval.

it's a big club and you ain't in it
Ik vind de Waldkorn van de AH prima! Ik eet het elke dag en proef geen verschil met de Waldkorn van de C1000 (onze C1000 is ook een AH geworden)
quote:Mundy schreef op 11 maart 2013 @ 13:48:

Ik vind de Waldkorn van de AH prima! Ik eet het elke dag en proef geen verschil met de Waldkorn van de C1000 (onze C1000 is ook een AH geworden)

Oh, fijn !! dat de AH ook een waldkorn variant heeft.

Dat wist ik niet, en als de AH hier over een paar weken komt, zal ik hem zeker proberen.

Ook bedankt voor de andere tips.

De warme bakker in het dorp heb ik al weleens geprobeerd, maar dat was geen succes. Het brood smaakte heel melig, en ik had moeite om het helemaal op te eten.

De bakker uit mijn vorige woonplaats was top, echt top.

Maar goed, dat is bijna een uur rijden, dus niet echt handig.
quote:RionyRiony schreef op 11 maart 2013 @ 13:47:

wel oppassen dat het zgn. donkere volkorenbrood zijn kleur niet te danken heeft aan toevoeging van gebrande mout. Dat is heel vaak het geval.

[img]http://www.larakwant.nl/content/brood.jpg[/img]Inderdaad: ik kijk altijd op de verpakking of er 'volkoren tarwemeel' op staat. Alleen dan is het echt volkoren brood. Ik wil niks anders.
quote:rontonde schreef op 11 maart 2013 @ 12:51:

Ik at altijd Robberbrood van de Vomar.

Nu bak ik zelf brood met de "niet kneden" methode, simpeler kan haast niet en het is echt heerlijk brood wat nooit mislukt.

Als je het van goedkope bloem bakt kost een broodje amper een euro, inclusief ovenkosten.

En er zitten geen rare dingen in, alleen meel, beetje zout en beetje gist en water.

Daardoor bak ik het nu ook vaak van biologisch volkorenmeel, een heel brood komt dan op amper twee euro en het is nog lekker voedzaam ook, zonder dat het droog is.

Het blijft juist heel erg lang vers omdat het een hoog vochtpercentage heeft.

Hier het recept van de variatie die ik altijd bak:

http://savorysweetlife.co ... nd-easier-no-knead-bread/

Echt een aanrader.Waar bak jij het brood in? In het recept staat een ovenvaste ´pan´? Een braadpan ofzo met een deksel?
quote:Suze02 schreef op 11 maart 2013 @ 12:15:

De rest is geen brood maar karton.

.Overdrijven is ook een vak
Brood van de natuurwinkel vind ik het lekkerst.

Wel duur, maar het vult mij wel beter dan supermarkt of bakkerbrood. Lijkt net of er minder lucht in zit.
Pain de boulogne van de AH vind ik het lekkerst!
Viking Lijnzaadbrood

van bakkerij

't Stoepje

Ons favo bakker!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 12:19:

De enige brood die ik van de AH lekker vind is het donkere stevig brood.Helemaal mee eens. Dat is zelfs zonder beleg lekker.
Pain de boulogne is lekker van de ah. Maar als ik in de buurt van een bakker ben haal ik het liever daar.
quote:Orzoo schreef op 11 maart 2013 @ 16:41:

Brood van de natuurwinkel vind ik het lekkerst.

Wel duur, maar het vult mij wel beter dan supermarkt of bakkerbrood. Lijkt net of er minder lucht in zit.

Er zit ook minder lucht in, het zijn bakstenen.

Als ik ze zelf gebakken zou hebben zou ik ze als mislukt beschouwen.
Helaas in rdam in mijn buurt geen normale hollandse bakkers meer te vinden, ja van der breggen zit om de hoek maar dat vind ik 3x niks!

Dus dan maar de bruine tijgerbrood van de appie, of brood van de hema is ook best prima
Ik vind korenlanders donker brood van de Plus erg lekker.
in het dorpje waar ik woon (700 inwoners) zit welgeteld 1 winkel en dat is een bakker. We wonen er tegenover. Heerlijk brood. Als ik wel eens noodgedwongen brood bij de supermarkt koop, weet ik weer waarom ik naar de bakker ga. Ik betaal voor 3 broden: fijn volkoren, tijgertarwe en zonnepitten ¤6,00. Is dat duurder? Weet ik niet, wel lekkerder.

Nog een voordeel: met de geur van versgebakken brood wakker worden als de wind goed staat.

Ik heb dus geen zinnige bijdrage aan dit topic maar wel een warm pleidooi voor de warme bakker!
Ik ben gek op het Twents donker volkoren brood van de AH (en nee, ik woon niet in twente, het is ook in andere regio's te koop).
Ik spreek toch geen Chinees?!
Herkenbaar, c1000 weg, waar moet ik lekker brood vandaan halen. Je hebt bij de Plus de korenlanders, zo heet dat brood daar, de vloer broden bakken ze zelf af, heerlijk!

En laatst haalde ik een volkoren brood bij de Hema voor ¤1,50, ook helemaal niks mis mee! En Jumbo en Lidl brood raad ik ook af....
quote:pejeka schreef op vrijdag 15 maart 2013 20:06 Ik zou dan een crème maken van advocaat, verse sinaasappel en slagroom en het aftoppen met chocoladeschaafsel... Maar met alleen een citroen en een grapefruit kom je niet ver. Ik vind dit eerlijk gezegd net zo'n vraag als "ik heb alleen een aardappel, een rode kool en vanillevla in huis, hoe maak ik daar een lekkere pastasaus van?"...
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Pain du bolognr ah of grof volkoren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven