havermout

10-03-2013 11:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had veel goeie verhalen over havermout gelezen dat ik gisteren besloot om een pak te halen. Vanmorgen pap gemaakt met water, banaan erdoor en wat kaneel....gadverdamme...slijmerig. De smaak op zich vond ik niet vies maar de structuur, brrr. Nu had ik een paar eetlepels havermout door de kwark gedaan en dat vond ik wel lekker, maar is het eigenlijk wel goed om het "rauw" te eten?
Ik heb overnight oats gemaakt met kwark en een beetje honing erdoor, en ik vond het best lekker zo! Ik zit er ook lekker lang vol van. De pannenkoekjes wil ik van het weekend proberen, daar heb ik smorgens doordeweeks geen tijd voor. Heb ook het andere havermout topic doorgelezen en er staan leuke recepten tussen!
Die overnight havermout eet je die dan koud of warm?
IK heb vandaag tijdens de lunch iets lekker gemaakt.

ca 40 gram havermout

melk

1 banaan geprakt

1 1/2 theelepel cacao

Dit alles rustig laten koken voor ca 5 minuutjes. Ik heb daarna nog een lepel zelfgemaakte pindakaas erdoor heen gedaan. Was heerlijk.
- Koekjes: 1 banaan en dat prakken met havermout, in de magnetron of oven. Je kunt er bijvoorbeeld rozijnen bij doen.

- Pannekoekjes: 1 banaan met havermout

- Pannekoekjes: ei met havermout, that's it.

- Overnight oats: er zijn heel veel variaties. Dit is mijn basis:

havermout, sojamelk en chiazaden. De volgende ochtend doe ik er eventueel nog iets bij

- Havermoutpap van havermout en sojamelk. Ik hou niet van melk normaal gesproken, maar als je het warm maakt met havermout proef je daar niks van. Mijn voorkeur is echter sojamelk.

- Smoothie: havermout, stuk fruit en water (of beetje kwark)

- Kwark met havemout
Ik eet vaak havermout. Ik kook drie eetlepels in melk, samen met twee eetlepels van een lijnzaad-zemelen-havervlokken mix, één eetlepel 7-granen-ontbijt (Jumbo eigen merk), een beetje kaneel en een halve banaan in plakjes. Ik vind het lekker en het is in elk geval een stevig ontbijt.
Alles kan ... en alles komt goed...
gatver in water?
Havermout is niet goed om rauw te eten las ik ergens. het moet wel even weken in water of melk ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven