Gent

11-03-2013 09:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een weekendje naar Gent. Hebben jullie nog leuke tips? We vinden diverse dingen leuk, dus alle tips zijn welkom!

Groetjes
Hallo Woensdag,

wij zijn 2 jaar terug een weekend naar Gent geweest en vonden het heel leuk! Dit was wel in de zomer en het was prachtig weer, dus dat helpt wel!

wij hebben destijds een stadswandeling gedaan die we heel erg leuk vonden. Ik geloof dat het een Sneukeltocht ( geen idee hoe je het schrijft ) heette. Op 4 of 5 verschillende plaatsen kreeg je dan ook wat te proeven ( belgische chocola, snoep, vlees etc. ) te proeven.

Leuke stad met veel terrasjes, restaurants en een aantal leuke bezienswaardigheden, dus veel plezier!!
Net een heel bericht getypt, maar dat is weg. Even de korte versie van de dingen die zo in me opkwamen:

- stadsbrouwerij Gruut (proeverij plus toelichting)

- café Dulle Griet (een café waar je tegen inlevering van je schoen als borg uit een 1,2 liter glas bier kunt drinken; zowel leuk om te doen als om te zien)

- burcht Gravensteen
Geweldige stad.

Mijn tip: het Velooke (een kroeg zoals je em nog niet eerder zag); gewoon wandelen door het centrum; café pink flamingo.
De Dulle Griet is idd een geweldige kroeg, love it!!! Ga vaker speciaal naar Gent alleen om hier een gezellige middag en avond te vertoeven met vrienden. Ze hebben een bierkaart met zo'n 1000 biersoorten. Leent zich voor leuke bierspelletjes .. een biertje met de 1e letter van je voornaam, een biertje met de eerste letter van je achternaam, van je favo voetbalclub, etc etc etc ... :P

Zeeeeker de liter Kwak bier drinken! Omdat het zo'n bijzonder glas is moet je inderdaad je schoen inleveren die vervolgens in een vogelkooitje naar het plafond wordt getakeld zodat ze zeker weten dat je het glas weer inlevert als je weggaat ... :-) Mijn tip ... let goed op met het drinken van dit biertje ... het heet niet voor niets "Kwak"... bier ... :-)
Mooie kerk en omgeving:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Pietersabdij_(Gent)
Je kunt goed (meestal biologisch) eten in 't restaurant/brasserie van zaal/kunstencentrum Vooruit:

http://vooruit.be/nl/information/detail/83/Menu
Blandijnberg opwandelen vanuit het centrum, niet ver en leuk afwisselend:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blandijnberg
Klinkt allemaal erg leuk!
Restaurant Rood, veel aziatisch

Zoo bar

Operabar "In de pauze"

Winkels O'zon, Zoot, ZsaZsa

Leuke straten:

- Onderbergen

- Oudburg, Ingelandgat

- Jan Breydelstraat

- Steendam, Straat naar Dampoort station voor winkeltjes
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven