vulling voor chocoladebakjes

15-03-2013 19:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had zin om chocolade bakjes te maken. Zo maar maar wat doe ik er in? Heb niet echt fruit thuis, alleen citroenen en grapefruit. Heb ook geen slagroom of iets dergelijks thuis. Heef iemand tips voor deze veel eisende dame?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Glazuur erover? Jam hagelslag
Bosvruchten/vanille ijs? Of wil je niet naar de winkel..
Pindakaas
Internagelaktisch
Ik zou dan een crème maken van advocaat, verse sinaasappel en slagroom en het aftoppen met chocoladeschaafsel... Maar met alleen een citroen en een grapefruit kom je niet ver. Ik vind dit eerlijk gezegd net zo'n vraag als "ik heb alleen een aardappel, een rode kool en vanillevla in huis, hoe maak ik daar een lekkere pastasaus van?"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 15 maart 2013 @ 20:06:

Ik zou dan een crème maken van advocaat, verse sinaasappel en slagroom en het aftoppen met chocoladeschaafsel... Maar met alleen een citroen en een grapefruit kom je niet ver. Ik vind dit eerlijk gezegd net zo'n vraag als "ik heb alleen een aardappel, een rode kool en vanillevla in huis, hoe maak ik daar een lekkere pastasaus van?"...

Dat vind ik nou eens een verdomd goede vraag.

Ehm TO, vul ze met gebakken lucht?
Zelf sinaasappelpudding (of gelei als je gelatine hebt) maken Of chocoladepudding (met cacao als je geen chocolade hebt)

Of koffiepudding

Roomkaas en jam

Roomkaas en advocaat, geraspte chocolade of cacao erover

Griesmeelpudding maken met rozijnen en beetje rum
Zoiets bv?

http://www.ah.nl/allerhan ... aranja-sinaasappelpudding
Oeps, zie nu pas dat deze in de oven moet, maar iets dergelijks kan ook gewoon in een pannetje (en dan even het geduld hebben om het te laten afkoelen voordat je het in de chocoladebakjes doet, he!) Zou trouwens ook sinaasappelrasp verwerken in een pudding, voor meer smaak.
Als je eieren, melk, suiker en vanille in huis hebt: custard!

Met een glazuur van suikersiroop en citroenschil
Niks vullen, geef maar aan mij
cake met drank, rum, kirsch.
it's a big club and you ain't in it
Ik begin me nou echt af te vragen wat chocoladebakjes zijn.. Nog nooit van gehoord! Wie maakt me wijzer op deze mooie vrijdagavond?
Oh het slaat werkelijk nergens op, gewoon chocolade smelten, en dan een ballon in de chocolade duwen, halverwege ofzo, dan koud laten worden, ballon er uit en je hebt een chocolade bakje. Kan ook net zo goed een reep chocolade eten maar dan is het niet meer leuheukkkkk snappie
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven