Excel formule

16-03-2013 17:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor een kennis een sjabloon voor een factuur gemaakt en alles werkte voorheen goed.

Nu krijg ik alleen als ik meerdere producten/diensten etc invul (ook uurtarieven en btw) iedere keer ########.

Weet iemand hoe ik hier van af kom? Ik heb als formule =SOM(G26:G28)

G26 is subtotaal

G27 is 21% btw

G28 is 6% btw

Bedankt
Je telt nu het subtotaal bij percentages en dat kan niet. Welk percentage wil je over het subtotaal berekenen?
Je kolom breder maken?
Je kolom is niet breed genoeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Idd kolombreedte
sluit ik me bij aan
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Daydream, Fame en Charriejj hebben gelijk. Kolom is te smal. Het kan worden opgelost om met de muis tussen de twee kolommen te gaan staan. De ene is de te smalle kolom en de ander is de kolom rechts daarvan. Dubbelklik dan. De linkerkolom wordt verbreed en de kolommen rechts daarvan schuiven op.
World of Warcraft: Legion
Ik weet verder niet precies wat je wilt. Jij wilt het totaalbedrag in G26 verhogen met twee percentages? Zo ja, dan kun je de =SOM()-functie niet gebruiken. Dan zijn er twee mogelijkheden:

1. De percentages worden bij elkaar opgeteld. Het bedrag inclusief is dan:

=G26*(1+G27/100+G28/100)

2. De percentages worden vermenigvuldigd. Eerst wordt het totaalbedrag met het eerste percentage berekend. Dan wordt het tweede bedrag genomen en daarbij wordt het tweede percentage erbij opgeteld. Het resultaat valt dan wat hoger uit:

=G26*(1+G27/100)*(1+G28/100)
quote:hans66 schreef op 16 maart 2013 @ 18:24:

Ik weet verder niet precies wat je wilt. Jij wilt het totaalbedrag in G26 verhogen met twee percentages? Zo ja, dan kun je de =SOM()-functie niet gebruiken. Dan zijn er twee mogelijkheden:

1. De percentages worden bij elkaar opgeteld. Het bedrag inclusief is dan:

=G26*(1+G27/100+G28/100)

2. De percentages worden vermenigvuldigd. Eerst wordt het totaalbedrag met het eerste percentage berekend. Dan wordt het tweede bedrag genomen en daarbij wordt het percentage erbij opgeteld. Het resultaat valt dan wat hoger uit:

=G26*(1+G27/100)*(1+G28/100)

Het gaat om een factuur en een btw-percentage. Dan bereken je dus niet twee percentages, maar maak je een keuze. Daarom mijn vraag welk percentage berekend moet worden.

En als de percentages staan in een cel die als eigenschap "percentage" heeft, hoef je niet te delen door 100.
quote:Mariska76 schreef op 16 maart 2013 @ 18:28:

Het gaat om een factuur en een btw-percentage. Dan bereken je dus niet twee percentages, maar maak je een keuze. Daarom mijn vraag welk percentage berekend moet worden.

En als de percentages staan in een cel die als eigenschap "percentage" heeft, hoef je niet te delen door 100.

Die keuze moet Excel wel bekend zijn. Afhankelijk van wat de keuze is, is de te gebruiken formule één van de volgende twee:

- =G26*(1+G27)

- =G26*(1+G28)
Ik heb niet alle reacties gelezen maar volgens mij moet die kolom breder gemaakt worden .
Dank allemaal voor de reacties! Ik ga het zo even uitproberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven