Kletsen over Geocaching?

21-02-2013 23:03 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?

Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.

Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.

Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Die met die duikboot is die grauen wölfe als ik me niet vergis. Maar hij is helaas even niet online.

Verder is volgens mij voetzoeker van hun ook heel leuk. Maar twijfel even of het die was, dacht het wel.
quote:himalaya schreef op 13 maart 2013 @ 09:40:

Leuk Ivetje, altijd leuk om te zien welke caches jullie hebben gedaan (en welke wij gezamenlijk). elkaar nog nooit tegen gekomen? Kom je ook uit de buurt van hier dan?

We zijn momenteel wat minder actief helaas. Komt vooral omdat dochter tegenwoordig mee moet en het moet dan wel met de kinderwagen te doen zijn. En dat is toch best vaak niet zo helaas. Ik hoop dat ze op mijn rug in de draagzak wil deze zomer, dan kunnen we weer wat vaker op pad
quote:koekkie schreef op 14 maart 2013 @ 09:52:

Hebben jullie wel eens een cache aangetroffen met een cijfercombi? Ik denk er een gevonden te hebben, dat kan bijna niet anders, maar heeft een soort cijferslot? Op de geocachesite staan wel verwijzingen als klep moeilijk op te krijgen etc. Maar geen tip hoe je de cijfercombi moet kraken? Gaat om cache Het Klaproosje.....Je moet denk ik iets met de getallen die in de omschrijving worden genoemd. Hoeveel cijfers had het slot, 3? En klopt het met wat de anderen in hun logjes schrijven, is het iets met een kastje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:bankje schreef op 14 maart 2013 @ 07:44:

Himalaya Degene met wie ik wel eens mee ga heeft ooit een stuk rail meegenomen (travel?)Is het een stukje van een speelgoedrails? Dat is dan een 'travelbug' waarschijnlijk. Daar hangt een plaatje aan met een unieke code. Je plaatst het in een cache, logt (meldt op de site a.d.h.v. die code) waar je hem hebt achtergelaten, in welke cache. De volgende die de cache vindt, kan hem er weer uithalen (logt dit ook) en plaatst hem weer in een volgende cache die hij heeft gevonden. Zo 'reist' je rails van plek naar plek, soms wereldwijd.
Zag gister een kentekenbord met

I am not lost, i am just geocoaching.

Heb een echt zolang gepiekerd waar dat nou over ging.

Hilarisch
quote:himalaya schreef op 22 februari 2013 @ 08:28:

Er is een officiële geocache app, kost volgens mij iets van 7,- maar dan heb je verder ook niks meer nodig. Een tijdje geleden werkte hij niet goed op android, wel op de iPhone. Er is ook een geocache forum in het Nederlands, daar kun je ook veel info vinden.

En wat al gezegd is: je 'ziet' overal caches liggen. En zelfs al een keer op die manier een gevonden Welke app is dat, er zijn er zoveel!
quote:himalaya schreef op 14 maart 2013 @ 19:52:

[...]

Is het een stukje van een speelgoedrails? Dat is dan een 'travelbug' waarschijnlijk. Daar hangt een plaatje aan met een unieke code. Je plaatst het in een cache, logt (meldt op de site a.d.h.v. die code) waar je hem hebt achtergelaten, in welke cache. De volgende die de cache vindt, kan hem er weer uithalen (logt dit ook) en plaatst hem weer in een volgende cache die hij heeft gevonden. Zo 'reist' je rails van plek naar plek, soms wereldwijd.Zo ging het inderdaad, maar wat ik begreep was het een echt stuk rail.
quote:neves schreef op 14 maart 2013 @ 19:57:

[...]

Welke app is dat, er zijn er zoveel!Je moet die van Groundspeak Inc hebben. Ik zie dat er ook een gratis Geocaching Intro is, misschien dat je daar iets mee kunt proberen. Ik ken het niet, ik weet niet wat je er mee kunt.
Vanochtend een cijfercombi geprobeerd, welke jammerlijk mislukte. Zie nu dat ik ws een cijfer fout heb.... Frustrerend hahaha. Vanavond op de terugweg nog maar een x proberen want het zal me ooit lukken! :-)
Jaaaaa, het is gelukt! Leuke cache, was het nog nooit eerder tegen gekomen. Alleen jammer dat je door de hint de cache al zonder gps kan vinden....
Himalaya, you've got mail!
Hee leuk een geocaching topic!!

Ik zie dat jullie het hebben over een app...ik gebruik c:geo van android. Die is gekoppeld aan www.geocaching.com Je kunt inloggen met je gebruikersnaam van daar en de caches staan er ook punt voor punt in, je hoeft er alleen op te klikken. Ook loggen kan via de app. Hij is gratis, en hij werkt echt heel goed. Enige nadeel is dat je batterij van telefoon snel leeg is, maar heb nu een extra batterij gekocht en eigenlijk hoef ik niet eens meer een officieel apparaat!
sammie500 wijzigde dit bericht op 17-03-2013 20:45
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Ik ga je binnenkort mailen hoor Himalaya, ben even druk
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Hier ook een fanatieke cacher! Compleet met Garmin eTrex 62s, hooflampje, Maglite & UV-lampje voor de nachtcaches en inmiddels een eigen TB die we nog in omloop moeten brengen. Jammer genoeg de laatste tijd wat minder (net als Ivetje ivm geboorte van kinderen) maar wat hebben we er een paar mooie al opzitten, bijvoorbeeld op vakanties in Zuid-Amerika, Zuid-Europa en ook een aantal grote steden in West- en Noord-Europa. Ook geen goudjagers, al zou ik die nog wel eens willen scoren, en vooral leut in multi's en andere zaken waardoor we bijzondere tochten kunnen maken of nieuwe dingen ontdekken. Ooit een stadswandeling in Woerden gedaan door een multi, was echt leuk en anders nooit gedaan.

Die met die duikboot is volgens mij en Hunt for the Red October cache, die hebben Dalman en zijn vriend gelopen. Zo hebben ze ook een Indiana Jones gedaan, en nog een paar gave.

Iemand al meer ervaring met WherIgo's? Nieuwe interactieve vorm is dat.
Nee, whereIgo's heb ik nog niet gedaan. Heb me er ook nog nooit in verdiept moet ik zeggen

Net weer een weekendje weg geboekt, Limburg dit keer. En daar zijn ook vast wel een cache of wat te vinden. Partner hobbelt wel mee, maar heeft er niet zo veel lol ik als ik. Ik ga nog wel eens in mijn eentje op pad, wel zo lekker, val ik ook niemand lastig en kan ik zoeken wat ik wil.
Wij hebben al een paar TB's gehad, maar die zijn allemaal verdwenen. Eentje op Hawaii, die kon het slechter treffen!
Vandaag eindelijk weer eens op pad geweest, blijkt er 1 op 300m van ons huis te liggen. Maar ik kannen niet vinden zelfs niet met tips van andere catchers. Zeer frustrerend, morgen maar weer een poging (nr4)

Wherigo's bestaan l even hoor, 2 jaar terug al gedaan :-) niet echt ons ding trouwens.
Kun je nagaan hoe wij er sinds de geboorte van Timanni en meer recent zijn broer Timini#2 er flink uit zijn, Renate

Hima, ik ga echt het liefst samen met iemand, bij voorkeur mijn eigen Dalman, ook omdat ik zo fanatiek ben dat ik hem wel wil vinden . Ooit in mijn eentje op een Canarisch eiland een hele hoge heuvel opgesjouwd, om na een uur bovenaan te komen in de hete zon. Na nog een uur onsuccesvol zoeken (en echt, ik had de coordinaten en alles goed) ben ik mokkend weer naar beneden gestampt, mooi uitzicht of niet

Laatste cache is onlangs nog gelogd in de Ardennen. Een oppikkertje op een toeristische plek, dus wel even muggles uitzitten op de cache-spot. Echt, zo leuk dit spel!
Wij hebben ook 2 travelbugs, scoutbug (TB1QY8B) die zit momenteel ergens in Spanje. GO Fast is helaas al 2 jaar zoek. Verder hebben we nog een aantal TB, die we bij ons dragen tijdens events.
Oh, in mijn eentje of met mijn broer ben ik ook bloedfanatiek hoor Tia! We hebben wel eens een weekendje Texel gedaan, 3 dagen alleen maar cachen, hele routes uitgezet om maar zoveel mogelijk te kunnen doen. Geen tijd te verliezen. En terwijl de een de administratie aan het bijwerken is (nog met pen en papier, pré smartphone), gaat de ander alvast rijden naar de volgende plek.

In het buitenland ben ik ook wel eens tijden op zoek geweest naar iets. Eerst een andere gaan doen, dan toch de pest er in dat je die ene niet kon vinden, logjes lezen, logisch en onlogisch nadenken, je proberen te verplaatsen in de kronkel van de maker... leuk!!
Mijn man heeft ooit een poging gedaan in Luxemburg, hij stond z'on 2 meter van het nulpunt. Alleen wel boven aan een klif, de cache lag beneden, hij baalt er nog van :-D

Zal ook nooit vergeten, dat in onze begintijd, we ooit 1,5 uur hebben gezocht op een nulpunt in Oostende. Wisten wij veel, dat ze die dingen ook ingroeven, hadden we nog nooit gezien :-)
Wherigo's zeggen mij helemaal niets!

Vandaag wel met koekkiekids nog een geocache gedaan. Een letterbox, was wel een hele leuke! Een ansichtkaart in de box gedaan met het adres van een geocache vriend er op, andere postcard eruit gehaald en op de bus gedaan. Die is nu opweg naar Limburg.

Ook een Tb er uit gehaald. Ooit er zelf ook 1 gehad, maar die is verdwenen helaas. Zo ontzettend jammer!

Ook es 1 gevonden in Frankrijk terwijl die in Duitsland zou moeten liggen. Heb er van alles aan gedaan om het weer goed te krijgen maar helaas.....

Weet iemand trouwens waar ik van die geocacheboxes met zo'n cijferslot kan kopen? Ik vertelde een Engelse geocache vriend hierover en hoewel hij een hele fanatieke geocacher is kende hij het ook niet. Hij heeft zelf een paar caches liggen en wil graag ook zo'n box. Dus het leek mij leuk om zoiets voor zijn verjaardag te geven.....
Zijn dat aparte boxen dan? Ik zou een ammunitiekist (ammo box) doen en daar dan een cijferslot (combination lock) aanhangen.
En die munitieboxen kun je bij de dumpzaak kopen. Ik weet alleen niet of je die ook in engeland mag gebruiken van de overheid.
Nee het zijn geen amubitiekisten. Vele malen kleiner!

Heb er een foto van, maar weet niet hoe die hier te plaatsen!

Anders de plaatser van de cache eens benaderen met deze vraag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven