Tips voor aanschaf Iphone

15-03-2013 11:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen maanden flink gespaard om manlief met zijn verjaardag een mooi cadeau te geven: een iphone. Nu denk ik dat de gedachte leuk is, maar ik weet absoluut niet waar ik op moet letten. Er zijn zoveel generaties en types (Bv S-modellen).

Manlief heeft geen abonnement en wil dat ook niet. Hij belt niet echt veel, maar internet juist veel. Hij is meestal op plekken met wifi dus echt veel dataverkeer heeft hij niet. Heeft iemand tips waar je op moet letten? Ik weet alleen dat apps op oude Iphones niet meer werken. Ik wil dus niet echt een oudje kopen waar je snel minder mee kan.

Sta overigens ook open voor tips waar je Iphone kunt aanschaffen. Zie wel wat prijsverschillen bij online winkels.
quote:little_pickle schreef op 15 maart 2013 @ 12:56:

[...]

Dan zullen we Nokia Lumia 920 met Windows Phone 8.0 maar niet ook in de strijd gooien....

Haha die vergeet ik bij voorbaat al, komt omdat ze bij mij niet zo bekend zijn eigenlijk ;)

Ik was trouwens niet serieus hoor, vind het leuk om al die berichten te lezen
quote:Daantje1970 schreef op 15 maart 2013 @ 12:10:

[...]

Ligt dat dan aan de telefoon of aan de gebruiker?

Tja, een telefoon met een eigen wil, is niet wat ik wil

En doel ik op aangaan terwijl je hem heb geblokkeerd, uitgaan terwijl je aan het bellen bent.

Mijn Iphone doet tenminste wat ik wil en is superoverzichtelijk en gemakkelijk.

Maar gelukkig , zoveel mensen zoveel smaken :-)
Trouwens TO, superlief dat je zo gespaard heb!
Ik ga straks bij mm kijken. Manlief wil al lange tijd een iphone. Hij is zeker belachelijk duur, maar ik wil na zo lange tijd hem ook echt eens dat geven wat hij graag wil.

Ik ga eens kijken op de sites die jullie hebben genoemd. Bedankt!
Super dat je dit voor je man doet!
Ik zou een iPhone 4s kopen via de Apple store. Iphones zijn in andere winkels vaak duurder.
Apple iPhone is ontiegelijk duur inderdaad (en persoonlijk gaat mijn voorkeur er niet naar uit), maar als hij specifiek een iPhone wil en jij bent voornemens hem er een te geven; Geef hem dan meteen het nieuwste model. De iPhone 5. Bij alle eerdere versies loopt ie meteen achter.... Dan zou ik niet kijken op 100 euro meer of minder.

MOET je wel op 100 euro kijken, dan zou ik voor een ander merk gaan.
quote:happy_mom schreef op vrijdag 15 maart 2013 11:40 Bedankt allemaal! Met heel wat passen en meten (en deze en volgende maand erg zuinig aan doen) kan ik net de 5 kopen. Ik begrijp dat de S sneller is. Weet iemand of de 4S dan ook sneller is als de 5? En wat zijn nu eigenlijk de echte verschillen tussen de 4 en 5? Kun je met de 5 ook meer? Of is het gewoon een hipper model?

Ik heb sinds begin oktober de iPhone 5 en ben er helemaal happy mee. Mijn vriend heeft de iphone 4 en hij is daar ook super gelukkig mee. Ik vind wel dat de 4 trager is dan de 5. Het zelfde geldt voor de 4s, die heb k ook in mn handen gehad. De 4s is ietsjes trager dan de 5. De 4s is ook iets zwaarder dan de 4. Verder hebben de 4s en de 5 niet heel veel verschillen. Ik vind dat alles lekker goed werkt. Geen gedoe met software upgraden etc.

Voorheen had ik een Samsung Galaxy. Ik ga echt noooooooit terug naar een Android.

Veel s3 gebruikers hebben onlangs al klachten over hun toestel. Elke app die geupdate moet worden kan ervoor zorgen dat de app vast loopt. Je moet dan ook weer regelmatig je software upgraden. Bij mij oude galaxy s1 had ik zelfs gemerkt dat ik mijn firmware regelmatig moest upgraden zodat de apps goed zouden functioneren. Sommige firmwares waren niet meer voor mijn samsung meer bestemd. Dat vind ik de grootste nadeel van een samsung.

Conclusie: neem gewoon een iphone (een 4 of hoger). Veel minder gezeik etc...
quote:glaas_beer schreef op vrijdag 15 maart 2013 12:23 Het beste advies is inderdaad een samsung, htc of nokia lumia te kopen, apple overpriced en belet je in vrijheid.

Glasbeer.... Vrijheid? Alsof je wel vrijheid hebt op een Android...

En dat gezeik met iTunes is alleen met mensen die niet weten hoe je moet omgaan met iTunes.
Om even direct de OP te adresseren ipv de hele Android vs iPhone discussie:

Apple verkoopt zelf de iPhone simlockvrij. Tweakers.net heeft een overzicht van goedkoopste webwinkels.

Ik zou op dit punt niet meer voor de 3Gs gaan, die nadert het einde van de update-cyclus en vergeleken met nieuwere modellen (ook van andere fabrikanten) is het scherm niet goed.

De iPhone 4 is een grensgeval – hij wordt nog steeds verkocht en je zult er daarom voorlopig updates voor blijven krijgen, maar de hoge resolutie van het scherm is duidelijk een belasting op de hardware en je ziet nu al geregeld mensen die klagen over traagheid. Dat wordt alleen maar erger bij latere updates (spreek ik uit ervaring als voormalig iPhone 3G eigenaar :().

Daarom zou ik voor een iPhone 4s of 5 gaan. Ze zijn aan de prijs maar je krijgt er wel een goede telefoon voor terug met een gebruikerservaring waar veel zorg aan is besteed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven