Cadeautje psycholoog?

19-03-2013 09:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist vanmorgen onverwachts mijn laatste sessie bij mijn psycholoog gehad. Ik ben er een jaar wekelijks langs geweest.

Ik dacht nog minstens 3 keer langs te moeten, om te evalueren, maar 1 evaluatie was voldoende, en het is afgesloten.

Graag had ik hem misschien nog een bedankje willen geven, maar wat? En zou zoiets nu nog kunnen? Zo ja, wat dan?

Ik zit nu in twijfel, of ik alsnog wat op zal sturen, of langs zal brengen.Of het gewoon hierbij zal laten.

Hebben jullie suggestief/ideeën?
De meeste hulpverleners mogen geen persoonlijke cadeaus aannemen vanuit beroepsethische codes. Misschien kun je hem beter een kaart sturen met een paar mooie en welgemeende woorden van dank?
Hulpverleners mogen geen kado tjes aannemen. Ik zou dus een kaartje sturen.
Duss....
Hij heeft gewoon zijn werk gedaan.

De caissière in de supermarkt geef je toch ook geen cadeautje omdat ze zo netjes je boodschappen afrekent.

Ik vind het dus tamelijk overbodig.

Jij hebt het idee dat jullie een redelijk persoonlijke band hebben omdat jij veel dingen over je zelf aan hem hebt verteld maar voor hem is het gewoon werk. Na jou de volgende cliënt.

Natuurlijk vind iedereen het wel leuk om gecomplimenteerd te worden voor goed werk dus als je echt wil zou je een bedank kaartje kunnen sturen.

Werkt je psycholoog bij een instelling houd er dan rekening mee dat hij cadeautjes niet eens mag aannemen.
Aha, dat scheelt al een hoop nadenken over een bedankje!

Al weet ik wel dat hij cadeaus aan heeft genomen van mensen, flesje wijn/CD/boek.
Ik zou een kaartje sturen. Fijn trouwens dat je het traject af hebt kunnen sluiten!
Dus hij vertelt je dat hij van andere patiënten cadeautjes heeft gekregen? Dat vind ik dan weer een beetje raar.
Ga in therapie!
Kaartjes zijn simpel en altijd welkom!!
quote:lifeforever schreef op 19 maart 2013 @ 09:33:

Al weet ik wel dat hij cadeaus aan heeft genomen van mensen, flesje wijn/CD/boek.

Hoe weet jij dit dan? Zijn het vrienden van jou die ook bij hem in behandeling zijn geweest?

Heeft hij het aan jou verteld dat hij deze cadeaus heeft gekregen?

In het laatste geval vind ik het een erg onprofessionele psycholoog ook al heeft hij jou misschien goed geholpen.

Hengelen naar cadeautjes is echt not done.
Een kleinigheidje mag best hoor, een kaartje met een doos chocola ofzo, uiteraard mag je geen grote kado's aannemen. Maar een hulpverlener is toch iets anders dan een kassajuf, met een kassajuf bouw je geen intensieve relatie op, met een hulpverlener wel. Dat ervaar ik als hulpverlener andersom ook, en als een traject bijzonder goed is geweest vind ik het echt heel leuk wanneer ik een kaartje ofzo krijg, hoeft niet eens een kadootje te zijn. Niet dat ik teleurgesteld ben als het niet zo is, maar het is fijn om te weten dat iemand er iets aan gehad heeft.
Als je nog in therapie bent mag je geen cadeautjes geven, als bedanking op het einde mag wel.
Niet meer dan een kaartje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een leuk kaartje, meer dan genoeg.
quote:sugarmiss schreef op 19 maart 2013 @ 09:40:

[...]

Hoe weet jij dit dan? Zijn het vrienden van jou die ook bij hem in behandeling zijn geweest?

Heeft hij het aan jou verteld dat hij deze cadeaus heeft gekregen?

In het laatste geval vind ik het een erg onprofessionele psycholoog ook al heeft hij jou misschien goed geholpen.

Hengelen naar cadeautjes is echt not done.Misschien omdat ze bij hem op z'n bureau staan met bedanktkaartjes eraan? Mijn fysio kreeg ook regelmatig kadootjes van flesjes wijn tot paaskaarsen e.d. Soms gaf ie mij iets mee naar huis. Maar goed 'n fysio is natuurlijk weer anders dan 'n zielenknijpert.
quote:Thordis schreef op 19 maart 2013 @ 09:42:

Een kleinigheidje mag best hoor, een kaartje met een doos chocola ofzo, uiteraard mag je geen grote kado's aannemen. Maar een hulpverlener is toch iets anders dan een kassajuf, met een kassajuf bouw je geen intensieve relatie op, met een hulpverlener wel. Dat ervaar ik als hulpverlener andersom ook, en als een traject bijzonder goed is geweest vind ik het echt heel leuk wanneer ik een kaartje ofzo krijg, hoeft niet eens een kadootje te zijn. Niet dat ik teleurgesteld ben als het niet zo is, maar het is fijn om te weten dat iemand er iets aan gehad heeft.Hier nog een hulpverlener en ik ervaar het precies zo!
Eigen gebakken taart brengen met een kaartje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sugarmiss schreef op 19 maart 2013 @ 09:40:

[...]

Ja, inderdaad vrienden van mij een jaar geleden. Zij spraken wel eens over de muziek die ze luisterden, dus vriend had hem een CD cadeau gedaan. + Af en toe staat er wel eens wat op zijn bureau, met kaartje erbij.

Maar het is niet zo dat ik persé iets wil geven hoor. Was meer een onverwacht einde, wat me aan het denken heeft gezet.
Er was ooit een dame die me altijd geld wilde geven als ik langs was geweest. Dit weigerde ik uiteraard maar dat stelde haar erg teleur.

Ik heb het haar familie uitgelegd dat het echt niet kan. Toen kreeg ik wekelijks een doos chocolade mee. Dat deelde ik dan weer uit onder de collega's.
.
anoniem_173830 wijzigde dit bericht op 20-03-2013 19:47
Reden: T was schijnbaar een slecht idee....
% gewijzigd
Nee.

En in het geval <insert special case here>: nee.
quote:smilee schreef op 19 maart 2013 @ 19:43:

Misschien is het een leuk idee om een vlinder te geven.

Van een rups ben je uitgegroeid tot een vlinder.

Je ontdekte je eigen kleuren.

Je werd sterker en groter.

En nu neem je alles wat je hebt geleerd met je mee en vlieg je vol vertrouwen de toekomst in.

Dit sluit niet bepaald aan bij hetgeen waarvoor ik naar hem toe ging.

Inmiddels een 'zakelijk' kaartje gestuurd, ook voor mezelf om het af te sluiten, aangezien het einde wat onverwacht was. Wat uiteraard wel positief is!
Zou het zelf niet doen, maar doosje merci ofzo vind ik wel kunnen.
Bosje bloemen, doosje chocola of een kaart vind ik wel een leuk idee. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat niet zou mogen aannemen. Natuurlijk heeft de hulpverlener zijn werk gedaan, maar ik denk dat dit vaker gebeurt in situaties waar je een intensieve relatie opbouwt (kinderverpleegkunde, docent basisschool etc.)
quote:smilee schreef op 19 maart 2013 @ 19:43:

Misschien is het een leuk idee om een vlinder te geven.

Van een rups ben je uitgegroeid tot een vlinder.

Je ontdekte je eigen kleuren.

Je werd sterker en groter.

En nu neem je alles wat je hebt geleerd met je mee en vlieg je vol vertrouwen de toekomst in.Ik krijg jeuk van deze tekst.
Cum non tum age
quote:zwolleneesje schreef op 20 maart 2013 @ 19:18:

Zou het zelf niet doen, maar doosje merci ofzo vind ik wel kunnen.

Heb hem inmiddels een kaart gestuurd! Doosje Merci is mij dan weer te afgezaagd.

Dus heb het simpel gehouden met een leuke kaart, met daarin een persoonlijke maar luchtige tekst. Toch als blijk van waardering voor het werk wat hij verricht heeft.

Het is zijn werk, maar dat heeft voor mij wel veel waarde, en dat ik nu vervroegd met de behandeling stop, zegt iets over mij, maar ook iets over hem en zijn werkwijze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven