Taart!
donderdag 21 maart 2013 om 15:50
Ik wil maandag een taart bakken voor mijn collega's omdat ik a.s. weekend 10 jaar in dienst ben waar ik nu werk.
Ik ben alleen wat inspiratieloos. Ik kan wel een appeltaart bakken maar wil wel een keer iets anders.
Wat vinden jullie nou echt een lekkere taart?
Ik kan natuurlijk ook een taart kopen maar vind bakken leuk om te doen en heb dit weekend alle tijd.
Er zijn een hoop taart liefhebbers op mijn werk dus vandaar taart en geen broodjes o.i.d.
Kom maar op met de tips!
Ik ben alleen wat inspiratieloos. Ik kan wel een appeltaart bakken maar wil wel een keer iets anders.
Wat vinden jullie nou echt een lekkere taart?
Ik kan natuurlijk ook een taart kopen maar vind bakken leuk om te doen en heb dit weekend alle tijd.
Er zijn een hoop taart liefhebbers op mijn werk dus vandaar taart en geen broodjes o.i.d.
Kom maar op met de tips!
donderdag 21 maart 2013 om 16:03
Ik heb gisteren amandeltaart gemaakt, en die wordt niet getopt! Superlekker:
200 gram amandelmeel (of gemalen amandelen)
200 gram witte basterdsuiker
4 eieren
Geraspte citroenschil of sinaasappelsap
boter voor invetten
Mix het amandelmeel, de suiker, schil/sap en de eieren door elkaar (ongeveer 10 minuten) tot een mooie luchtige massa. Vet een bakvorm in, vul de bakvorm met het beslag. 30 minuten bakken op 200 graden: de lekkerste taart die ik in tijden gehad heb.
Extra lekker met halve amandelen erin, of andere noten. Omnomnom..
200 gram amandelmeel (of gemalen amandelen)
200 gram witte basterdsuiker
4 eieren
Geraspte citroenschil of sinaasappelsap
boter voor invetten
Mix het amandelmeel, de suiker, schil/sap en de eieren door elkaar (ongeveer 10 minuten) tot een mooie luchtige massa. Vet een bakvorm in, vul de bakvorm met het beslag. 30 minuten bakken op 200 graden: de lekkerste taart die ik in tijden gehad heb.
Extra lekker met halve amandelen erin, of andere noten. Omnomnom..
anoniem_156705 wijzigde dit bericht op 21-03-2013 16:07
Reden: Schil/sap vergeten :)
Reden: Schil/sap vergeten :)
% gewijzigd
donderdag 21 maart 2013 om 16:15
donderdag 21 maart 2013 om 16:34
Braziliaanse limoentaart
Is ook voor de minder zoetekauwen erg lekker.
http://www.nrcnext.nl/koken/2010/02/26/limoentaart/
Ik gebruik trouwens nizzakoekjes ipv mariabiscuitjes. De kokos maakt het net wat tropischer. Ook doe ik er vaak wat meer zuur in (citroen/limoen).
Is ook voor de minder zoetekauwen erg lekker.
http://www.nrcnext.nl/koken/2010/02/26/limoentaart/
Ik gebruik trouwens nizzakoekjes ipv mariabiscuitjes. De kokos maakt het net wat tropischer. Ook doe ik er vaak wat meer zuur in (citroen/limoen).