Midweek Drenthe

21-03-2013 23:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn van plan om volgende week een midweek naar Drenthe te gaan. Om precies te zijn naar een vakantiepark in Ruinen. Ik zou liever naar de zon gaan, maar omdat ik vorige week aan mijn neus geopereerd ben mag ik niet vliegen.

Nu willen we daar voornamelijk naartoe om te ontspannen, maar we willen natuurlijk ook leuke dagtripjes maken. Maakt werkelijk niet uit wat. Aangezien ik de regio totaal niet ken, dacht ik: ik vraag het op het forum. Hebben jullie goede tips?

Alvast bedankt!
Hier een paar opties:

Nationaalpark Dwingelderveld

Bezoekercentrum Dwingelderveld

Schaapskudde van Ruinen

Hunnebedden

Huifkartochten

Verschillende museumboerderijen

Molen de Zaandplatte in Ruinen

Pottenbakkerijen

Cultureel historisch museum "de Wemme" te Zuidwolde

Draaiorgelmuseum in de Wijk

Giethoorn, het Venetië van het Noorden

Nationaal Park de Weerribben

Dierenpark Emmen (aanrader!!!)

Vogelpark Ruinen

Het boomkroonpad

Verkeerspark Assen

Speelstad Oranje

Hier vind je de links naar bovenstaande opties: Omgeving Ruinen
High tea-en in Echten bij Teatime (nee, heb geen aandelen, maar is zo leuk en vooral zoooo lekker!)
Wow! Wat een lijst, mopsie! Bedankt!!

En Annicka: wij zijn dol op high tea! Bedankt voor de tip!
Diever

Als je kinderen hebt kabouterland exloo

Sterrenwacht, al is dat in de zomer leuker en inderdaad al het bovengenoemde
Veenpark in Emmercompascuum is ook heel mooi, wel bij goed weer
Ik weet niet of je met Pasen er nog bent, maar van zaterdag t/m maandag in sporthal het Vledder in Meppel een gigantisch speelparadijs voor kinderen. Echt grote springkussens ed.

Daarnaast op 2e paasdag, ook in meppel, de shelterboxparade. Erg leuk!!!
We hebben geen kinderen en zijn er niet met Pasen. Jammer, want die shelterboxparade lijkt me leuk!

Het veenpark klinkt ook leuk!

Het enige probleem is dat ik momenteel de griep heb. Hoop dat ik volgende week voldoende energie heb om vanalles te ondernemen.

Maar het dierenpark is dus een aanrader? Dat stond wel al op ons lijstje.

Super al die tips!!!
Ik vind Drente altijd zo plat en kil (een vriend van ons woont daar)..

Kom zelf uit Twente en ik vind dat véél mooier, maar nu ben ik dan ook gezegend om op een goddelijk plekje buitenaf te wonen.

Sorry geen toegevoegde waarde, maar ik vraag me altijd af, wat mensen toch zo geweldig aan Drente vinden..

(over Twente wil ik je trouwens wel tippen )
Beterschap en geniet van je midweek.

Drenthe, heerlijk, mooiste provincie van Nederland.

Ik woon er (nog) niet hoor...

Als je van fietsen houdt, de fietspaden zijn er prima, dwars door de natuurgebieden heen! Duim voor mooi weer!
*Markt op vrijdag in Emmen

*Kamp Westerbork

*Wandelen/fietsen

*Drents Museum in Assen

*Als je van zwemmen houdt: subtropisch zwembad de Huttenheugte (Center Parcs) Coevorden

* Winkelen in Emmen, Assen, Meppel of Hoogeveen

Verder klink je nogal verwend met je; "ik was liever naar de zon gegaan, maar ik ben aan m'n neus geopereerd."

Weet je hoeveel mensen helemaal niet op vakantie kunnen omdat ze daar geen geld voor hebben omdat ze bijvoorbeeld hun kinderen te eten moeten geven? (En nee, ik wil geen diplomatieke discussie uitlokken).

In elk geval veel plezier in Drenthe.
Vogelnestje : zit je tampon scheef ofzo? Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen, want er is altijd wel iemand die het slechter heeft *zucht*.

TO : dierentuin in emmen is zeker een aanrader ja! En ik vond zelf Giethoorn ook heel erg leuk. Wij hebben zo'n boottochtje gemaakt en was hartstikke interessant en gezellig!
quote:traldiedal schreef op 22 maart 2013 @ 01:15:

Ik vind Drente altijd zo plat en kil (een vriend van ons woont daar)..

Kom zelf uit Twente en ik vind dat véél mooier, maar nu ben ik dan ook gezegend om op een goddelijk plekje buitenaf te wonen.

Sorry geen toegevoegde waarde, maar ik vraag me altijd af, wat mensen toch zo geweldig aan Drente vinden..

(over Twente wil ik je trouwens wel tippen )

Plat en kil? Waar in Drenthe ben jij dan geweest? Ik vind het zelf een prachtige provincie! Mooie natuur, prachtige bossen. Je kunt er heerlijk wandelen en fietsen (volgens mij de provincie met de meeste fietspaden).

Ik vind Twente ook wel mooi hoor en de Veluwe. Maar Drenthe... Zou er wel willen wonen. En inderdaad, mopsie heeft een mooie opsomming gemaakt.
Ivetje; helemaal niet en ik zeg bijna nooit ergens iets van, maar wilde toch even laten weten dat TO zo over komt op mij.

En ja, dat soort dingen vind ik eens in de maand iets storender
Giethoorn is trouwens Overijssel.
@ traliedal

Het veen is plat inderdaad. Het zand niet. Ik kijk zelf uit op de Drentse heuvelrug en op de staatsbossen. Lieflijk, bos- en heiderijk, heuvelig en kneuterig is deze omgeving. Misschien een tip om eens elders te gaan kijken dan alleen waar de vriend woont. Drenthe wordt niet voor niets tot een zeer fraaie provincie bestempeld. Daarom woon ik er ook.
Vogelnestje: ik ben vorig jaar voor het eerst sinds 12 jaar weer op vakantie gegaan! Zelfs voor het het eerst van mijn leven gaan vliegen. Zo dankbaar daarvoor. Jij bepaalt niet of ik verwend ben... Sjonge.

Dit is bijna hetzelfde als dat mijn moeder vroeger tijdens het eten: niet zo dralen over je eten, de kindjes in Afrika hebben niets te eten.
quote:Vogelnestje schreef op 22 maart 2013 @ 08:21:

Giethoorn is trouwens Overijssel.Ik was even vergeten dat je de provincie Drenthe niet uit mag als je daar op vakantie bent. Sorry!
Ik bepaal zeker niet of je verwend bent, ik geef aan de je zo op mij over komt. (Gebaseerd op die ene opmerking).

Als je zelf lang niet op vakantie hebt kunnen gaan, weet je wat ik bedoel, toch?
quote:Ivetje schreef op vrijdag 22 maart 2013 08:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Vogelnestje in "Midweek Drenthe"" class="messagelink">Vogelnestje schreef op 22 maart 2013 @ 08:21</a>:</b>

Giethoorn is trouwens Overijssel.</div></blockquote>Ik was even vergeten dat je de provincie Drenthe niet uit mag als je daar op vakantie bent. Sorry! Nou ja zeg, voel je toch niet zo aangevallen...
quote:Ivetje schreef op 22 maart 2013 @ 08:24:

[...]

Ik was even vergeten dat je de provincie Drenthe niet uit mag als je daar op vakantie bent. Sorry!Dat hebben wij inderdaad liever niet Ivetje, dat je dan ook nog buiten Drenthe gaat rondhangen......
Het maakt ons overigens niet uit waar we naartoe gaan, hebben nog niet geboekt. Wil vandaag een huisje boeken op een park waar ook wellness-faciliteiten bij zijn.

Ik zit zelf in een moeilijke periode met verwerking van mijn verleden. Mijn lichaam stribbelt ook nog eens gigantisch tegen, wordt steeds ziek. Daarbovenop nog gezondheidsstress in familie gehad.

Voor mijn partner is het niet makkelijk momenteel. Zij neemt alles op haar schouders en heeft het verdiend om even verwend te worden. Ze is de beste partner die ik me kan wensen en ik wil haar graag wat last van haar schouders afnemen.

Ben zelf ook al weken op zoek naar rust en hoop dat zo te vinden.

Maar goed, zoals gezegd: we zitten nog nergens aan vast! Dus als jullie nog andere heerlijke, ontspannende vakantielocaties in NL weten?

Park wat ik nu op het oog heb is De Marke van Ruinen. Wil daar een huisje boeken met sauna en jacuzzi erbij. Heerlijk!
quote:Eleonora schreef op 22 maart 2013 @ 08:31:

[...]

Dat hebben wij inderdaad liever niet Ivetje, dat je dan ook nog buiten Drenthe gaat rondhangen...... Sorry, zal het nooit meer adviseren!
quote:Vogelnestje schreef op 22 maart 2013 @ 08:30:

[...]

Nou ja zeg, voel je toch niet zo aangevallen... jij hebt het woord sarcasme ook niet uitgevonden he?
Nee Vogelnestje. Ik kijk niet op die manier naar mensen. Durf te wedden dat op dit moment de helft van NL zegt dat ze het liefst het vliegtuig naar de zon zouden willen nemen. Overigens, heb het zelfs nog nooit gedaan, naar de zon gevlogen.

Maar goed, hoef mezelf hier niet te verdedigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven