Tips voor Tsjechie?

22-03-2013 11:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er wel eens in Tsjechie geweest en kan mij vertellen wat leuk is om daar te doen/zien? We houden van actieve dingen, natuur verkennen, uit eten e.d. We zijn niet van musea/kunst of zo.
Reuzengebergte!
Ik ben een paar jaar geleden naar Tsjechië geweest voor een ruitervakantie in het Adelaarsgebergte bij Nederlanders die daar een pension runnen. Ze hebben naast ruitervakanties ook mountainbike en wandelvakanties. Misschien is het iets?

Ik heb er een top week gehad! Hier een linkje Klik

Toevoeging: Die natuur daar is prachtig!!
Praag!
quote:bubbelwijn schreef op 22 maart 2013 @ 12:39:

Praag!Praag is geweldig, maar als je niet van musea, kunst, cultuur e.d. houdt, is dat mss. minder leuk.
Praag heeft ook winkels te kust en te keur, dus je hoeft niet perse kunst en cultuur op te gaan snuiven, pas wel goed op je portemonnee en mensen die vragen of je ze wil helpen met een aankoop, maar geld te kort komen..wisseltruc is erg in daar.
Het reuzengebergte, de dierentuin in Kralove is erg mooi, een dagje praag. Wij hadden de (wielren)fietsen meegenomen en zijn bijna dagelijks een mooie route gaan fietsen.
Als je echt voor de natuur gaat, zou ik in de buurt van Spindleruv Mlyn gaan zitten. In de winter is dat de grootste wintersportplaats, in de zomer is het een heel stuk rustiger en kan je tegen lage kosten dingen doen als paragliden en quad rijden. Ook kan je hier heerlijk fietsen en wandelen en eten en drinken kosten hier nog steeds geen drol, zeker in vergelijking met Praag.
Het meer van lipno in het zuiden is bekend om alle recreatie mogelijkheden, fietsen, wandelen, kanoën etc. dit is wil weg toeristisch.

Wij vonden het gebied ten noordoosten van praag, onder het reuzen gebergte erg mooi! Kun je heel goed wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven