Weekendje Berlijn

24-03-2013 08:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaan mijn man en ik met vrienden een weekendje naar Berlijn. Wie is er redelijk bekend met deze stad? Waar kunnen we het beste een hotel nemen? Tips??

Thanks alvast!
Er zijn echt heel veel topics over Berlijn. Geef in het zoekveld Berlijn of Berlijn hotel in.
Zelf heb ik altijd in de buurt van de kurfurstendamm in een hotel gezeten. Vond dit lekker dicht bij de winkels. Overal in het centrum van Berlijn hebt je metro's dus alles is makkelijk te bereiken.
Het michelberger hotel vind ik echt een aanrader, zit vlak bij alle leuke restaurantjes en winkeltjes in oost en recht tegenover de metro. Het hotel heeft ook een hele leuke bar erbij!
Oost natuurlijk, bijvoorkeur: friedrichshain

Creatieve wijk, waar je voor weinig geld heerlijk eet.
Liubi, je hebt ongetwijfeld gelijk, excuus!

Bedankt voor de tips verder, ik ga ermee aan de slag.
quote:bazinga schreef op 24 maart 2013 @ 09:34:

Het michelberger hotel vind ik echt een aanrader, zit vlak bij alle leuke restaurantjes en winkeltjes in oost en recht tegenover de metro. Het hotel heeft ook een hele leuke bar erbij!Wilde ik ook als tip geven. Super leuk hotel! Leuke mensen, en gunstige plek, positieve sfeer. Toen ik er was speelde er een bandje en waren er daarna nog dj's. Was samen met mijn moeder. Zij haakte bij het bandje af, maar zij vond het ook een erg leuk hotel. Even brug over en je bent in een leuke buurt met vele restaurantjes en kleine winkeltjes. Er is ook een fiets verhuur in de buurt. Fietsen zou ik je echt aanraden. Zo groot is Berlijn niet en dan kom je ook nog in wat andere buurtjes.
Ik zat in dit hotel. Erg leuk.

Astoria

Koop een openbaar vervoer ticket; metro en bussen komen overal. Het is wel zeer druk (ook qua verkeer), dus neem je tijd en pas goed op je spullen.
Nhow hotel zaten wij en was echt heel leuk! Ontbijt was daar ook heerlijk:) verder hebben ze gewoon allemaal lekkere eettentjes en niet super duur.
Je gaat dit in elk topic, dat je nu opsnort, vinden, maar ik moet het toch altijd zeggen:

Geen hotel bij Kurfurstendamm! En ook niet aan Alexanderplatz gaan zitten.

Gewoon lekker in Kreuzberg, Friedrichshain of Prenzlauerberg gaan zitten. Desnoods Mitte als je graag wilt geloven dat dat het centrum is. Die eerste drie wijken zijn de wijken met veel leuke restaurantjes, cafés en winkels en de toeristische ongein ook nog vlakbij.

Tenzij je natuurlijk van H&M naar H&M wilt, dan is Kurfurstendamm waar je wilt zijn.
Helemaal mee eens! Zijn erg leuke buurtjes!quote:fille schreef op 24 maart 2013 @ 10:53:

Je gaat dit in elk topic, dat je nu opsnort, vinden, maar ik moet het toch altijd zeggen:

Geen hotel bij Kurfurstendamm! En ook niet aan Alexanderplatz gaan zitten.

Gewoon lekker in Kreuzberg, Friedrichshain of Prenzlauerberg gaan zitten. Desnoods Mitte als je graag wilt geloven dat dat het centrum is. Die eerste drie wijken zijn de wijken met veel leuke restaurantjes, cafés en winkels en de toeristische ongein ook nog vlakbij.

Tenzij je natuurlijk van H&M naar H&M wilt, dan is Kurfurstendamm waar je wilt zijn.
Niet naar de Ku'damm inderdaad! Vergane glorie, is net de Lijnbaan in Rotterdam!

Ik zou kiezen voor het voormalige oosten van de stad. Veel interessanter. Statige gebouwen naast moderne architectuur. Veel geschiedenis. En ook daar kan je winkelen. Ik ben nu zo'n tien keer in Berlijn geweest, heerlijke stad.

Maar zoek een oud topic op, daar staan alle tips ook in!
Hotel in Kreuzberg of Prenzlauerberg.
ben ook dol op Berlijn.
In een eerder topic heb ik al heel veel tips gegeven, dus die ga ik niet herhalen :-)

Genoeg tips te vinden hier!

Veel plezier alvast!
IMA Lofts, Kreuzberg

Of ergens in Friedrichshain

Mijn Berlijn-tips: [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2013 15:07
Reden: Blog promoten
% gewijzigd
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven