Maastricht

26-03-2013 15:12 18 berichten
Begin mei ga ik met mijn vriend een paar dagen naar Maastricht (ik kom zelf uit zh) en ben op zoek naar wat tips om en rondom de stad te doen.

Wat zijn dingen die we echt moeten doen/zien?

Waar kan je lekker eten?

Alle tips zijn welkom!

We hebben al een hotel in Maastricht geboekt en gaan waarschijnlijk met de trein, maar met auto is ook een optie eventueel.

Ik ben vroeger ook wel eens in Valkenburg geweest (dat ligt heel dichtbij toch?). Daar was vroeger een rodelbaan en van die grotten die je kon bezoeken, is dit er allemaal nog steeds?

Dan is het denk ik ook leuk om daar een dagje heen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:calyssa schreef op 26 maart 2013 @ 15:12:

Begin mei ga ik met mijn vriend een paar dagen naar Maastricht (ik kom zelf uit zh) en ben op zoek naar wat tips om en rondom de stad te doen.

Wat zijn dingen die we echt moeten doen/zien?

Sint servaas, Vrijthof, de hele binnenstad eigenlijk.

Waar kan je lekker eten?

tja, op heel veel plekken van goed eetcafé tot aan Michelinsterren restauran Beluga

Alle tips zijn welkom!

We hebben al een hotel in Maastricht geboekt en gaan waarschijnlijk met de trein, maar met auto is ook een optie eventueel.

Ik ben vroeger ook wel eens in Valkenburg geweest (dat ligt heel dichtbij toch?).Ja, maar in Maastricht is genoeg te zien om je bezig te houden Daar was vroeger een rodelbaan en van die grotten die je kon bezoeken, is dit er allemaal nog steeds? Nee, die grotten hebben ze verplaatst

Dan is het denk ik ook leuk om daar een dagje heen te gaan?
Ja valkenburg is vlakbij. Grotten, kabelbaan en grotten zijn er nog steeds. ;) in valkenburg kun je lekker eten bij La Casa! Maastricht is ook genoeg in get centrum. Met mooi weer is een boottocht ook erg aangenaam en mooi! Verder kun je ook bezoek brengen aan Gulpen/Vaals. Daar is het echte heuvelland.
Ik zou lekker met de trein gaan, aan een auto heb je niet zoveel in Maastricht en naar Valkenburg kun je met de trein, dan ben je er in een kwartier. Tja, je vragen zijn heel algemeen. Waar houd je van? Wat vinden jullie leuk om te doen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Haha oh sorry, met de vraag of die er nog zijn bedoel ik eigenlijk of dat allemaal nu publiekelijk toegankelijk is en of deze rodelbaan er nog is.

Bedankt voor de tips verder! De binnenstad gaan we sowieso helemaal bekijken!
Bedankt voor de info Nina! Die boottocht vind ik ook erg leuk klinken. ;)

Belle, Ik denk dat we inderdaad voor de trein kiezen, we hebben beide een OV kaart dus reizen met de trein is voor ons gratis.

We willen een beetje een mix van lekker relaxen, lekker eten en wat shoppen maar daarnaast ook wat culturele dingen bezoeken. Heel breed dus eigenlijk haha!
@calyssa, je kunt een stadswandeling bij het VVV halen, dan zie je ook nog iets anders dan de winkelstraten, maar wel het mooiste stukje van Maastricht. Echt spectaculair vind ik het Kruisherenhotel, een hotel in een kerk. Niet te betalen voor de meeste mensen, maar je kunt er wel wat drinken en genieten van het gebouw. Hopelijk is het in mei mooi weer. Je zou met de boot naar de grotten kunnen gaan, Stiphout heeft een aanlegsteiger vlakbij de Servaasbrug. Je zou ook een fiets kunnen huren en langs de Maas naar Eijsden kunnen fietsen of naar Kanne (net over grens in België). Heerlijk eten kun je overal in Maastricht, maar ik zou zeker in het weekend wel even reserveren. Ik zou niet op het Vrijthof zelf gaan eten, dat is wel erg toeristisch.
In Valkenburg eten bij Jerome!! Fantastisch restaurant, echt een bijzondere ervaring. Vrees dat diner Beluga niet meer gaat lukken als je nog niet gereserveerd hebt voor begin mei, maar lunch hebben ze vaak nog plek. Kan me echter voorstellen dat je budget dat niet helemaal toelaat
Ik heb even op de site van Beluga gekeken maar dat is niet echt binnen budget nee haha!

We gaan trouwens buiten het weekend, dus ik denk dat reserveren bij restaurants dan niet nodig is.

Bedankt voor alle tips in ieder geval en ik ga zeker duimen voor mooi weer!
Als het mooi weer is, lekker wandelen en dan aan de borrel of lunch bij Moeder de Gans, ook geweldig, google dat maar eens.
Vanaf het station de parallelweg oploopt pattiserie royale! Op de terug weg echt even wat meenemen Ze hebben echt geweldig lekker spul.

En voor een broodje naar bufkes
- De grotten in Kanne zijn veel leuker. Je kunt er in Maastricht met de boot heen (Stiphout).

- Verder shoppen natuurlijk.

- De rodelbaan in Landgraaf bij Snowworld is overigens veel leuker. Misschien daar ook klimmen?

- Gaiapark in Kerkrade.

- Bonnefantenmuseum.

- Een VVV-wandeling door de binnenstad, terrasje op het Vrijthof (of Amorsplein ook leuk).

- Persoonlijk heb ik niks met Valkenburg. Mijn zoon vroeg laatst toen we daar waren: waarom komt iedereen hierheen? Voor de terrasjes???

- Dagje Heuvelland in (genoeg leuke cafeetjes om wat te drinken)

- Naar Pauls ijsboerderij in Etenaken (ligt dichtbij Valkenburg)

Veel plezier.
Als je echt van ijs houdt, moet je naar Luna Rossa gaan. Daar maakt een meesterijsbereider en topkok het ijs. Echt de reis waard.
De Rechtstraat heeft een leuk winkelaanbod: geen ketens en van alles wat.
als je van boeken houdt: zeker een bezoek brengen aan de boekhandel in de dominicaner kerk (vlak naast het vrijthof).

Voor koffie en/of lunch: coffelovers. Vanuit het centrum de nieuwe voetgangersbrug over naar het plein waar ook de stadsbibliotheek is.

lekker eten: dat kan overal in maastricht

terrasje: onze lieve vrouwen plein, kun je ook meteen de kerk bezoeken

winkelen: vooral ronddwalen door de kleine straatjes.

als het hotel in het centrum/bij het station is (postcodes 6211 en 6221): lekker met de trein gaan. binnenstad is betaald parkeren en alles is te voet bereikbaar en anders met de bus.

ik heb wel eens via de vvv een wandelend diner gedaan. 3 gangen menu, iedere gang in een ander restaurant. wandeling van restaurant naar restaurant met een gids. (was met mijn werk, dus geen idee of dat nog steeds bestaat).

Maastricht heeft zelf ook grotten (in de sint pietersberg). rodelbaan in valkenburg is er zeker nog, maar is gesloten als het vriest.
Zuur vlees niet vergeten.

Bij elke snackbar te krijgen.

Soort stoofvlees maar dan anders.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Een lekker frietje eten bij Reitz op de markt! En als je een dagje over hebt een dagje naar Aken, net over de Duitse grens. Hele mooie stad met leuke winkels, lekkere restaurantjes en heeeeel gezellige cocktailbars.
Vrijthof is inderdaad toeristisch, maar wel heel gezellig! Maar er zijn zoveel leuke kleinere straatjes waar je heel lekker kunt eten. Je loopt er vanzelf wel tegenaan. Verder ligt er nog een erg lekkere Italiaan bij het Onze Lieve Vrouweplein, Il Guardino. Wel reserveren Het ligt er inderdaad aan waar jullie van houden. Willen jullie vooral winkelen en in de binnenstad blijven, of ook wat meer van de omgeving zien? Valkenburg vind ik persoonlijk ook niets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven