paroxetine

19-03-2013 08:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
kan je na 6 pilletjes stoppen ontwenning verschijnselen krijgen
Vraag je nu of je ineens van 6 naar 0 pilletjes kan?

Want dan is het antwoord nee.
Even je dokter bellen als je vragen hebt over je medicijnen!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 maart 2013 @ 08:10:

Vraag je nu of je ineens van 6 naar 0 pilletjes kan?

Want dan is het antwoord nee.nee ik wil stoppen met de pilletjes ik word er dood ziek van
nee ik wil naar 6pilletjes stoppen ik word er dood ziek van
De bijwerkingen van anti depressiva kunnen heftig zijn in het begin. Overleg vandaag met je huisarts of psychiater of je door moet gaan met deze of stoppen en eventueel een ander proberen.
Destijds ben ik de eerste 4 weken nogal beroerd geweest van de opbouw van paroxetine, en het duurde nogeens twee weken eerder ik voorzichtig resultaat begon te merken. Ik was echter zo ziek in mijn hoofd, dat ik me rotsvast had voorgenomen om beter te worden, dus ik heb het volgehouden met hulp van mijn omgeving.

Maar het is loei-zwaar!
quote:3biggetje schreef op 19 maart 2013 @ 08:08:

kan je na 6 pilletjes stoppen ontwenning verschijnselen krijgen

Nee dan zal je geen ontwenningsverschijnselen krijgen.

Maar probeer even door te zetten, je hebt ze waarschijnlijk niet voor niks gekregen.

Na een week of 3 heb je het ergste gehad.

Als je last hebt van verergering van de klachten, neem dan wat oxazepam of alprozalam erbij...maakt het vaak wat makkelijker.

Succes!
Ik kan je niet adviseren, ik ben je behandelaar niet. Overleg daarmee of het wel verstandig is om te stoppen. Want de informatie die je hier geeft zegt niet zoveel.
quote:ib010 schreef op 19 maart 2013 @ 08:53:

[...]

Nee dan zal je geen ontwenningsverschijnselen krijgen.

Maar probeer even door te zetten, je hebt ze waarschijnlijk niet voor niks gekregen.

Na een week of 3 heb je het ergste gehad.

Als je last hebt van verergering van de klachten, neem dan wat oxazepam of alprozalam erbij...maakt het vaak wat makkelijker.

Succes!

Ik vind dit dus echt heel stom om zulk advies te geven. Je bent geen arts, je kent TO niet, je weet niet wat TO allemaal al slikt.

Ga geen advies geven welke medicijnen iemand wel of niet zou moeten slikken en al helemaal niet als het om dit soort troep gaat.

TO bel je behandelend arts.
quote:waarbij schreef op 19 maart 2013 @ 09:42:

[...]

Ik vind dit dus echt heel stom om zulk advies te geven. Je bent geen arts, je kent TO niet, je weet niet wat TO allemaal al slikt.

Ga geen advies geven welke medicijnen iemand wel of niet zou moeten slikken en al helemaal niet als het om dit soort troep gaat.

TO bel je behandelend arts.

Ik ben wel arts...maar dit terzijde...schrijf dit gewoon op als iemand die het ook heeft meegemaakt.

TO snapt heus zelf ook wel dat ze haar arts kan bellen, wil gewoon wat tips/ervaringen horen van mede-forummers.

Daar is dit forum toch ook een beetje voor bedoelt?
Hoe is het nu? Ben je gestopt in overleg met huisarts of hulpverlener?

Sterkte
Wat voor dosering krijg je?

Ik kreeg eerst 20 mg en werd er ook doodziek van.. Toen gestopt maar vanwege ernstige angst / dwang klachten iom de huisarts nu starten met 10 mg... Hopelijk zijn de bijwerkingen dan ook minder heftig. Ga vanavond hiermee beginnen en vanwege sufheid neem ik 'm in voor het slapengaan (misschien een tip?)

Neem in elk geval contact op met je huisarts / behandelaar en bespreek het. Succes!!!
quote:rowe24 schreef op 22 maart 2013 @ 16:29:

Wat voor dosering krijg je?

Ik kreeg eerst 20 mg en werd er ook doodziek van.. Toen gestopt maar vanwege ernstige angst / dwang klachten iom de huisarts nu starten met 10 mg... Hopelijk zijn de bijwerkingen dan ook minder heftig. Ga vanavond hiermee beginnen en vanwege sufheid neem ik 'm in voor het slapengaan (misschien een tip?)

Neem in elk geval contact op met je huisarts / behandelaar en bespreek het. Succes!!!nou ik ben er mee gestopt wegens dat de bijwerkingen heel erg heftig waren dat ik nog geeneens normaal kon funcineren dus in overleg met de huisarts er mee gestopt nu andere proberen
quote:ruby_ schreef op 22 maart 2013 @ 13:12:

Hoe is het nu? Ben je gestopt in overleg met huisarts of hulpverlener?

Sterkte ik ben er mee gestopt teveel last van bijwerkingen ging door een hel met overleg met de huisarts ben ik gestopt andere medicijnen proberen
Welke heb je nu?
Hoe moeilijk ook,DOORZETTEN,vraag je arts er nog iets anders bij om de ergste klachten te omzeilen.

Echt als je 4 weken verder ben,voel jij je een ander mens,de meesten hebben veel last in het begin.

Sterkte.
De arts bellen voor advies lijkt me..
quote:3biggetje schreef op 19 maart 2013 @ 08:30:

nee ik wil naar 6pilletjes stoppen ik word er dood ziek van

Zeg, wat wil je nu helemaal?

Naar 6 pilletjes of stoppen?
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
quote:publicdiary schreef op 22 maart 2013 @ 22:52:

[...]

Naar 6 pilletjes of stoppen?Ik denk na 6 pilletjes stoppen..
quote:margriet1982 schreef op 22 maart 2013 @ 20:48:

Welke heb je nu?dat ga ik maandag met me arts over hebben eerst bijkomen van de bijwerkingen van de paroxetine teveel last kijken welke wel goed werken
quote:publicdiary schreef op 22 maart 2013 @ 22:52:

[...]

Naar 6 pilletjes of stoppen?andere medicijnen die mijn minder bij werkingen geven dat ga ik maandag bespreken met me arts
quote:3biggetje schreef op 22 maart 2013 @ 23:44:

[...]

andere medicijnen die mijn minder bij werkingen geven dat ga ik maandag bespreken met me artsHeel goed, sterkte maandag.
quote:ruby_ schreef op 23 maart 2013 @ 09:08:

[...]

Heel goed, sterkte maandag. ik ben bij de dokter geweest en het gaat nu goed dus we proberen het nu zonder pillen hopen dat het nu beter gaat groetjes ik ben 3 biggetje
Uhm,vorige week moest je nog aan de paroxetine dus mankeerde je wat..iets wat niet op te lossen was zonder pillen blijkbaar..en nu hoef je geen pillen meer te slikken. Waren die paroxetine niet een beetje overhaast voorgeschreven dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven