Honingkoekjes

27-03-2013 10:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vond net dit recept en het lijktmeheerlijk als lunch

http://hoepzika.blogspot.nl/2012/05/honingkoekjes.html

Maar dit zijn koekjes en als lunch lijkt het me leuker om het als een soort peperkoek te serveren. Weet iemand of het gewoon zou kunnen om dit beslag in een cakevorm te bakken?
en met speltmeel ipv roggemeel
Waarom probeer je het niet gewoon? Ik weet wel dat je Rogge door volkoren tarwemeel kunt vervangen, dus ik denk dat speltmeel het ook zou kunnen vervangen. Ik heb alleen geen info gevonden op internet, zo snel.

En over het bakken in een cakevorm, dan moet je de tijd in ieder geval aanpassen. Mogelijk de temperatuur ook.
Het klinkt trouwens als een erg lekker recept!
Ik zou het niet in een cakeblik doen, dan krijg je een baksteen in plaats van een cake.
Ja? Hoe weet je dat Uggla? Dit bedoel ik niet verkeerd, maar heb je dat zelf zo ervaren? Vaak worden broden toch ook in een vorm gemaakt?

Zou jij het brood dan op een bakplaat bakken ipv in een blik? Een beetje zoals een vloerbrood. Ik denk trouwens wel dat het er dan mooier uit ziet, wat rustieker om het maar zo te zeggen..
Het zijn koekjes, geen brood. Koekdeeg wordt hard, ook in een cakeblik.
Het recept klinkt mij in de oren alsof het brosse koekjes worden. Die moeten dun zijn, omdat ze anders niet goed stollen in de oven.

Als je dan een dikke laag in een cakevorm doet, kan het beslag niet goed stollen en krijg je waarschijnlijk iets dat er van buiten wel uit ziet zoals de koekjes, maar van binnen is het dan nog rauw deeg.

Cake en brood kun je in een hoge vorm bakken omdat het beslag moet rijzen. En iets gaat rijzen door eieren of door gist oid.

Daarom zou ik dit deeg niet in een bakblik bakken.
Oeps... Ik zat op een of andere manier te denken dat het een soort cakejes waren ipv koekjes. Komt vast door wat ik in het verhaal van TO erin heb gelezen.

Goed mijn hoofd is dus duidelijk elders...

En door jullie reacties en het opnieuw lezen van het recept zie ik dat het een soort gingerbread koekjes zijn. Kerstkoekjes zeg maar. Het lampje is gaan branden en idd ik zou ook geen blik voor gebruiken. Je kunt het wel over een bakplaat uitgieten en dan als speculaas in stukken breken als het klaar is. De baktijd hoeft dan niet echt te worden aangepast. Klopt dat allemaal?
Beetje mosterd. Ik heb ze als uiteindelijk als 2 grote koeken gemaakt. En ze waren Heeeerlijk!
Dat is toch geen mosterd.. Dat is terugkoppelen

Was het dan een beetje zoals speculaasbrokken? Ze waren dus goed gelukt? En heb je nog tips? Ik ga ze ook maken!
quote:ella9 schreef op 09 april 2013 @ 11:16:

Beetje mosterd. Ik heb ze als uiteindelijk als 2 grote koeken gemaakt. En ze waren Heeeerlijk!

Volgens mij snap jij de term 'mosterd' niet

Maar fijn om te horen dat ze lekker waren!
Ziet er wel lekker uit die honingkoekjes (ik zou ze dan wel als koekjes willen bakken).

Waar zou roggemeel te koop zijn? bij een natuurwinkel?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven