javaansekipsalade van delifrance

28-03-2013 13:54 13 berichten
Vroeger zat hier een Delifrance. En één van mijn allergrootste vrijdagmiddag genoegens was toch wel om daar een kop earlgrey thee te drinken en een pistoletje met hun javaansekipsalade te eten.

Goed, die thee is niet zo'n probleem (alhoewel ik nog niet precies dezelfde smaak heb gevonden als daar) maar heel af en toe word ik weleens wakker met een zweempje javaansekipsaladesmaak.

Nergens kan ik bakjes met die salade vinden en het was zo overheerlijk!

Dus als iemand weet hoe je het maakt of waar je het koopt dan houd ik me van harte aanbevolen.
Hallo? Is er niemand die me dit zou kunnen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Beetje meer geduld kan ook wel het is tenslotte een gewone werkdag...

Javaanse kipsalade is dat sate-achtig?

Is het niet bij een andere slager of vershof oid te krijgen?
Juist op een gewone werkdag wordt hier erg veel gepost. Ik herken dat van mezelf ook wel. In 2 uur tijd geen enkele reactie vond ik dus een beetje raar. Misschien had ik een ban zonder dat ik het wist, maar gelukkig, dat is het niet!

Het is idd. een beetje saté-achtig, qua smaak, geur en kleur, maar het is echt anders dan alle kip-saté salades die ik ken. Ik ben het nog nooit tegengekomen bij slagers, supermarkten of andere broodjeszaken. En het is zo lekker! Als ik erop google krijg ik heel veel links naar delifrance te zien, maar die zit hier dus niet meer.
De salade van de Delifrance ken ik niet, maar ik zou gewoon beginnen met een basis kipsalade (het was op mayonaise basis,neemikaan?) en dan eens kijken wat voor kruiden/smaakmakers er in de javaanse keuken worden gebruikt en daar dan wat mee experimenteren.

Als ik zoek op javaanse kip kom ik bijvoorbeeld dit tegen: 4 kippepoten,4 stukes laos 2 blaadjes salam,4 lontai/pimentkorrels.%pitjes knoflook ,1ui fijn.wat celderij,ketjap zoete/ketjap manis.Zwarte peper/1 soepblok/2 eetlepls br. suiker.olie om te bakken.

en deze:

1 hele kip (1,5 kg)

6 eetlepels gekruide ketjap

1 theelepel zout

1 eetlepel suiker

1 theelepel djinten

1 theelepel ketoembar

4 teentjes knoflook

1 ui

4 stukjes kentjoer

1 mespunt trassi

2 eetlepels olie

Dit zijn geen salade recepten hoor, maar deze smaakmakers zou je wel kunnen gebruiken, je merkt vanzelf of het er op lijkt.

Voor het saté-effect zou je er nog pindakaas door kunnen doen.
Ik heb al heel vaak geprobeerd om iets te maken wat er op leek, oa ook met de ingredienten uit jouw recepten. Ik had heel de Indische buurt hier al te eten kunnen geven van mijn javaansekipsalade. Maar het is het dus niet. Stom hoor. Ik wil gewoon een bakkie met die salade ergens kopen. En dat ik dan weer hetzelfde proef als eerst in de Delifrance.
http://www.delifrance.nl/?-Contact-met-Delifrance,663-

Er is een telefoonnummer en een emailadres waarop je contact op kunt nemen :-) Daar kunnen ze je vast verder helpen.
Your luck's about to change, cher.
quote:Katherina schreef op 28 maart 2013 @ 16:57:

Ik heb al heel vaak geprobeerd om iets te maken wat er op leek, oa ook met de ingredienten uit jouw recepten. Ik had heel de Indische buurt hier al te eten kunnen geven van mijn javaansekipsalade. Maar het is het dus niet. Stom hoor. Ik wil gewoon een bakkie met die salade ergens kopen. En dat ik dan weer hetzelfde proef als eerst in de Delifrance.Maar dan ga je toch een keer naar een Delifrance in een andere stad? Of je mailt ze voor het recept
Jumbo heeft het volgens mij.

En ik meen dat ik het ook bij de Lidl zag, maar dat weet ik niet zeker. Dan heet het iets anders geloof ik. Maar ik weet welke salade je bedoelt, ik vinnem ook lekker!
Even gecheckt, Lidl heeft m inderdaad.

Heet ambachtelijke salade, javaanse kipsate salade.

Ik kan geen plaatje plakken, maar als je dat intypt bij afbeeldingen, zie je hoe ie eruit ziet.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 28-03-2013 17:14
Reden: Foutje
% gewijzigd
Ja tuurlijk, iedere Delifrance die ik zie wordt bezocht! Maar niet bij elke Delifrance hebben ze deze salade, dan is de teleurstelling dubbel zo groot. het water loopt me al in de mond en dan kan ik die salade niet op mijn broodje krijgen.

Maar als ik een keer bij Jumbo boodschappen doe, dan ga ik daar zeker kijken. Bij de Lidl heb ik hem nog nooit zien staan, maar ik zal de volgende keer beter kijken.

Ladydarbanville, zou je denken dat ze mij een bak van die salade zouden willen verkopen? Het is in ieder geval het proberen waard.
De Jumbo heeft overheerlijke Javaanse kipsalade
Okay, de eerstvolgende keer dat ik bij een Lidl of Jumbo binnenstap ga ik op zoek. Bij de Jumbo ben ik nog nooit geweest en waarom ik het al die tijd bij de Lidl over het hoofd heb gezien is mij een raadsel.

Bedankt dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven