Stoomkoker
zaterdag 30 maart 2013 om 19:22
In de folder van de lidl staat een stoomkoker (silvercrest) voor 25 euro. Vanaf volgende week te koop. Zit er aan te denken om het te kopen want het lijkt me heel handig. Alles in 1 apparaat en klaar.
Heeft iemand deze (of een andere) stoomkoker en ben je tevreden (of niet).
Is het makkelijk gerechten te maken en zo ja wat is de bereidingstijd van bijvoorbeeld aardappelen, groenten en kip.
Vroeg me af of kip op deze manier bereiden wel echt lekker is maar dat schijnt het toch wel te zijn met de juiste kruiden enzo.
Had al zitten googlen maar vind niet zo heel veel recensies over stoomkoken.
Ik zit nu op mijn werk dus ik kan pas vanavond laat de reacties lezen maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Heeft iemand deze (of een andere) stoomkoker en ben je tevreden (of niet).
Is het makkelijk gerechten te maken en zo ja wat is de bereidingstijd van bijvoorbeeld aardappelen, groenten en kip.
Vroeg me af of kip op deze manier bereiden wel echt lekker is maar dat schijnt het toch wel te zijn met de juiste kruiden enzo.
Had al zitten googlen maar vind niet zo heel veel recensies over stoomkoken.
Ik zit nu op mijn werk dus ik kan pas vanavond laat de reacties lezen maar alvast bedankt voor jullie reacties.
zaterdag 30 maart 2013 om 19:26
Wij hebben niet zo'n soort stoomkoker, maar wel een normale pan met daarop een opzetpan om te kunnen stomen. Wij stomen altijd de worteltjes, de broccoli en nog wat groente. En af en toe vis. Heel makkelijk, in de onderste pan de aardappels en bovenin groente. De kook/stoomtijd is gelijk aan de aardappels.
Groente blijft erg lekker, veel meer smaak.
Groente blijft erg lekker, veel meer smaak.
zaterdag 30 maart 2013 om 19:35
zaterdag 30 maart 2013 om 19:44
zaterdag 30 maart 2013 om 19:46
Ik heb stoommandjes in mijn pannen, het grote voordeel vind ik dat je bijna geen zout (ik geen zout) meer nodig hebt, bij de groente of aardappels. Ik gebruik de mandjes al jaren en heb een groot gezin, ik denk dat in zo'n apparaat te weinig ruimte is voor de hoeveelheden die ik nodig heb.
Maar stomen houd je eten lekkerder.
Maar stomen houd je eten lekkerder.
zaterdag 30 maart 2013 om 21:30
zaterdag 30 maart 2013 om 22:44
Leuk de reacties!
Koken in een magnetron vind ik niet echt fijn want ik heb niet zo'n grote magnetron en daar kan niet zo veel in. En ik wil graag aardappelen/rijst, groenten en vis/vlees voor 2 personen in 1 keer koken dus is een stoomkoker met meerdere lagen wel handig.
Ik denk dat ik van de week even langs lidl ga.
Koken in een magnetron vind ik niet echt fijn want ik heb niet zo'n grote magnetron en daar kan niet zo veel in. En ik wil graag aardappelen/rijst, groenten en vis/vlees voor 2 personen in 1 keer koken dus is een stoomkoker met meerdere lagen wel handig.
Ik denk dat ik van de week even langs lidl ga.
zondag 31 maart 2013 om 13:59
quote:Moosey schreef op 31 maart 2013 @ 13:56:
Mja, dat kun je eigenlijk niet zo stellen, Biebelie. Dat soort winkels kopen gewoon restpartijen spullen op, dus dat zal soms prima en soms rommel en over het algemeen middelmatig van kwaliteit zijn.
Ze hebben hun eigen merk toch?
Volgens mij niks rest aan.
Mja, dat kun je eigenlijk niet zo stellen, Biebelie. Dat soort winkels kopen gewoon restpartijen spullen op, dus dat zal soms prima en soms rommel en over het algemeen middelmatig van kwaliteit zijn.
Ze hebben hun eigen merk toch?
Volgens mij niks rest aan.