Stoomkoker

30-03-2013 19:22 20 berichten
In de folder van de lidl staat een stoomkoker (silvercrest) voor 25 euro. Vanaf volgende week te koop. Zit er aan te denken om het te kopen want het lijkt me heel handig. Alles in 1 apparaat en klaar.

Heeft iemand deze (of een andere) stoomkoker en ben je tevreden (of niet).

Is het makkelijk gerechten te maken en zo ja wat is de bereidingstijd van bijvoorbeeld aardappelen, groenten en kip.

Vroeg me af of kip op deze manier bereiden wel echt lekker is maar dat schijnt het toch wel te zijn met de juiste kruiden enzo.

Had al zitten googlen maar vind niet zo heel veel recensies over stoomkoken.

Ik zit nu op mijn werk dus ik kan pas vanavond laat de reacties lezen maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet zo'n soort stoomkoker, maar wel een normale pan met daarop een opzetpan om te kunnen stomen. Wij stomen altijd de worteltjes, de broccoli en nog wat groente. En af en toe vis. Heel makkelijk, in de onderste pan de aardappels en bovenin groente. De kook/stoomtijd is gelijk aan de aardappels.

Groente blijft erg lekker, veel meer smaak.
Ik heb er één, al jaren.

deze:

Maak er eigenlijk alleen groente in en dat vind ik erg lekker.

Meer smaak dan koken in een bups water.

Echt veel sneller gaat het niet
Ik heb een stoomkoker van Braun,heb het ding al jaren.

Gebruik hem vooral voor rijst maar ook als we aardappels en bv bloemkool of spruitjes eten,rijst duurt een half uur en de aardappels en bloemkool zet ik op 20-25 minuten ongeveer denk ik...
quote:Biebeliee schreef op 30 maart 2013 @ 19:34:

Ik heb er één, al jaren.

deze:

[afbeelding]Deze heb ik ook,alleen heb ik maar 1 laag.
quote:dolfje schreef op 30 maart 2013 @ 19:36:

[...]

Deze heb ik ook,alleen heb ik maar 1 laag.

2 lagen is wel handig. Vriend houdt van bonen en ik van broccoli

Of je doet onderin de rijst en bovenin de groenten.
Ik gooi aardappels en bloemkool gewoon tegen elkaar aan in dezelfde bak,denk dat ik dat met bonen en broccoli ook gewoon zou doen
Bloemkool, sperziebonen, broccoli en ander groen spul wat je "normaal" kookt doe ik in de magnetron.

Groenten is een diep bord of schaal, paar eetlepels water erbij, afdekken met magnetronfolie en een minuut of 7/8 in de oven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb stoommandjes in mijn pannen, het grote voordeel vind ik dat je bijna geen zout (ik geen zout) meer nodig hebt, bij de groente of aardappels. Ik gebruik de mandjes al jaren en heb een groot gezin, ik denk dat in zo'n apparaat te weinig ruimte is voor de hoeveelheden die ik nodig heb.

Maar stomen houd je eten lekkerder.
Ik zag het ding bij de Lidl en was even in de verleiding, maar toen bedacht ik dat ik ook gewoon stoom in de magnetron. Beetje water, magnetronfolie erover en klaar. Heb hem dus laten liggen

(Net als die electrische eierkoker voor maar 7,50 bij de Marskramer. Ook overbodig)
.
Werkt rijst in dat ding stomen ongeveer hetzelfde als in een rijstkoker? Dat wordt altijd heerlijk als je geparfumeerde rijst neemt, lekker plakkerig.
Silvercrest is volgens mij reteslecht. Je kunt beter iets meer uitgeven en een philips kopen. Ben zelf heel blij met stoomkoker. Stoom alle groenten, ook aardappelen etc.
Leuk de reacties!

Koken in een magnetron vind ik niet echt fijn want ik heb niet zo'n grote magnetron en daar kan niet zo veel in. En ik wil graag aardappelen/rijst, groenten en vis/vlees voor 2 personen in 1 keer koken dus is een stoomkoker met meerdere lagen wel handig.

Ik denk dat ik van de week even langs lidl ga.
Ok Taralina. Bedankt voor de tip. Ik zal even googlen op silvercrest.
Ik had een Braun en die heb ik weggedaan. Vind mijn pan met inzetje gemakkelijker en neemt ook niet zoveel ruimte in.
Normaal zijn de Aldi artikelen juist van goede kwaliteit (zoals de computers en cameras enzo)

Ik heb een Aldi naaimachine al 20 jaar ofzo en die doet het nog steeds perfect.
Mja, dat kun je eigenlijk niet zo stellen, Biebelie. Dat soort winkels kopen gewoon restpartijen spullen op, dus dat zal soms prima en soms rommel en over het algemeen middelmatig van kwaliteit zijn.
quote:Moosey schreef op 31 maart 2013 @ 13:56:

Mja, dat kun je eigenlijk niet zo stellen, Biebelie. Dat soort winkels kopen gewoon restpartijen spullen op, dus dat zal soms prima en soms rommel en over het algemeen middelmatig van kwaliteit zijn.

Ze hebben hun eigen merk toch?

Volgens mij niks rest aan.
Je kunt ook bij de toko voor een tientje een stoompan kopen. Werkt net zo goed (misschien zelfs beter) en is veel goedkoper.
bedankt voor de tip, mopsie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven