Slaaf van het eten

01-04-2013 13:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet mijn bericht maar onder psyche, daar heeft het voornamelijk mee te maken denk ik. Ik voel me letterlijk een slaaf van het eten. Ik denk teveel aan eten en het liefst zo zoet mogelijk. Nu ben ik gelukkig nog niet dik, maar de afgelopen maanden tikt het wel aan. Ik wil graag wat meer op mijn eetgedrag letten, maar het valt me zo zwaar! Ik word moe, duizelig, chagarijnig... Wie kan mij wat tips geven. Ben het zo zat om te leven voor het eten...
ik denk dat de winter je eetlust ook geen goed doet, je zit veel binnen, dus je eet automatisch veel.

ik sta op met denken aan wat zal ik ontbijten en daarna wat wordt het avondeten en daarna wat al ik bij de koffie nemen,

denk dat veel mensen dit herkennen.

alleen geen zoeten dingen, slecht voor de tandjes en de randjes
Je zou suikervrij kunnen gaan eten. Heeft even wat discipline nodig, maar je zal al gauw kunnen merken dat je stukken minder prikkelbaar gaat zijn en minder moe! Suiker is verslavend, vandaar ook je 'drang'
Afleiding zoeken.

Door te denken aan wat je niet mag ben je automatisch toch bezig met al dat eten en wordt het alleen maar moeilijker om er niet aan te denken.

Koop gezonde dingen die je wel lekker vindt: zoetigheid kun je ook uit fruit halen. Plan je boodschappen en koop voor meerdere dagen. Als je van tevoren een planning maakt van wat je gaat eten hoef je er daarna minder mee bezig te zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Kan door je antideprssiva komen, overleg even met degene die het je voorgeschreven heeft
ja, het valt soms niet mee; toch heb je eigenlijk niet veel keus (op straffe van dik worden) en dus vind je op den duur wel een regime wat werkt voor jou.
it's a big club and you ain't in it
als je jezelf voortdurend gaat vergelijken met je zusters die kunnen eten zoveel ze willen en vindt dat dat ook voor jou zo moet werken dan frustreer je jezelf keer op keer.
it's a big club and you ain't in it
Je wordt moe duizelig en chagerijnig omdat je zoveel suiker eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven