Bloempap

18-09-2011 15:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door een ander topic: ik ben gék op bloempap. Liefst van Friesche Vlag. Maar dat spul wordt niet verkocht in het Brabantse land, in elk geval niet in de stad waar ik woon.

In Drente hadden ze het een jaar geleden nog wel. In Rotterdam 10 jaar geleden ook. Wie weet het meest zuidelijke plekje in NL waar dit spul nog te koop is?

Bloempap

Totaal aantal stemmen: 22

Lekker! (27%)
Niet te (vr)eten (23%)
Wat is dat? (41%)
Maak je toch zeker zelf! (9%)
De Jumbo in limburg verkoopt het ook sinds kort
quote:mamzelle schreef op 18 september 2011 @ 17:45:

[...]

Is ook lekker dicht bij Brabant ik wil het wel opsturen
Iets dichterbij Brabant, in de Hoeksche Waard is het ook nog zeker te koop, krijg het nog regelmatig bij mijn ouders thuis.
Van Campina verkopen ze dat toch gewoon in de supermarkt? Hier wel volgens mij, komt me heel bekend voor in ieder geval. :-)

En dat 'hier' is regio Noord-Brabant. Lekker spul in ieder geval! :-)
quote:mamsky schreef op 18 september 2011 @ 17:07:

Er is toch een verschil tussen karnemelkse bloempap en bloempap?

Bloempap is toch niet zuur, of wel?Karnemelkse gortepap...! :puke:
quote:waranaka schreef op 18 september 2011 @ 16:24:

[...]

Mijn moeder maakte lammetjespap met gewone melk en niet met karnemelk. En de zout deed ze er ook niet in.

Ik vond het afschuwelijk smerig. Wij aten het als avondeten.

(Mijn moeder was zo'n slechte kookster... We aten alleen maar smerige dingen als broodpap, lammetjespap, macaronipap en rijstepap als avondeten. Gruwel gruwel gruwel...! )

Het kan ook met melk, maar heb het nagekeken: die van Campina is met karnemelk.

Geen vel: als je roert heb je toch geen vel. Verder geen idee, mijn moeder had nooit vel en ik heb het zelf nog nooit gemaakt.
En wij aten het warm met stroop, als ontbijt. Moet er koud niet aan denken.
quote:mamzelle schreef op 18 september 2011 @ 16:11:

Patchouli, heb je er 'geen vel' garantie bij?Anyway bedankt voor het recept, kan altijd nog van pas komen.bij mn custard doe ik altijd een stukje huishoudfolie op de custard (niet over het schaaltje spannen maar echt óp de custard leggen) hierdoor krijg ik niet zo een vies vel er overheen. ik denk dat het voor bloempap ook wel moet werken.
Weet niet of het al genoemd is, maar bij Jumbo kun je producten bestellen die niet in het assortiment zitten.
Nog nooit van gehoord!! Ik ben dan ook een ras-Brabo
Even een upje! Ik zag dat er zowel gortepap als bloempap bestaat op basis van karnemelk. Wie weet welke qua smaak het minst zuur is? Of is er geen verschil?
Volgens mij smaken ze niet zuur. Niet zoals yoghurt bijvoorbeeld. Ik vond deze interessante site met kooktips, onder andere over pap, www.zelfmaakrecepten.nl/pap Daar staat overigens niet hoe zuur het smaakt.
ik ben gek op alle soorten pap, maar die bloempap vind ik dus echt niet te eten! Maar nu lust ik ook geen karnemelk, dat zal wel de hoofdreden zijn.

Maar havermoutpap, rijstepap, griesmeelpap enzovoorts: heerlijk! Krijg er meteen trek in!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Boemie schreef op 31 maart 2013 @ 14:52:

Even een upje! Ik zag dat er zowel gortepap als bloempap bestaat op basis van karnemelk. Wie weet welke qua smaak het minst zuur is? Of is er geen verschil?Geen verschil, allebei even zuur. Zijn immers allebei op basis van karnemelk. Het verschil is dat in gortepap gort zit (what's in a name) en in bloempap niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven