Idealiseren

03-04-2013 08:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden betrap ik mijzelf er op dat ik bezig ben met het idealiseren van bepaalde personen in mijn leven. Wanneer ik deze persoon zie in het echt is er niets aan de hand. Voel geen vlinders in mijn buik of zou ik hem ook niet willen knuffelen.Echter wanneer ik dan weer thuis ben en aan diegene denk krijg ik hevig verliefde gevoelens en mis ik hem. Als ik weet dat ik hem weer ga zien, ben ik heel nerveus en zakt het weer af als we elkaar weer zien. We hebben geen relatie, nooit iets uitgesproken en bovendien zou het ook nog eens onmogelijk zijn om iets met elkaar te hebben. Ik denk dat ik hem idealiseer en romantiseer maar weet niet hoe ik daar van af moet komen. In principe is er niets tussen ons dan een soort arbeidsverhouding. Wat dit betreft krijg ik mijn gedachten niet op orde. Wie helpt?
Kan het zijn dat je enorm onzeker bent en daarom anderen idealiseert -hen hoger inschat dan jezelf?
Iets als overdracht?
zolang je van jezelf weet dat het niet echt is maar een droom lijkt er niets aan de hand. Kennelijk heb je behoefte aan mooie dromen. Wel wordt het problematisch als je gaat denken (of je gaat verbeelden bij minder voorspoedige tijden) dat het echt is. Ik zou dat goed in de gaten houden.
it's a big club and you ain't in it
quote:RionyRiony schreef op 03 april 2013 @ 10:24:

zolang je van jezelf weet dat het niet echt is maar een droom lijkt er niets aan de hand. Kennelijk heb je behoefte aan mooie dromen. Wel wordt het problematisch als je gaat denken (of je gaat verbeelden bij minder voorspoedige tijden) dat het echt is. Ik zou dat goed in de gaten houden.

Eens.

En wie weet ben je verliefd op het verliefd zijn.
quote:paprikaatje schreef op 03 april 2013 @ 10:18:

Iets als overdracht?Heb het even doorgelezen op Wikipedia, het zou heel goed kunnen nu ik er even over heb nagedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven