Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Gister zat ik er dus even doorheen. Kreeg alleen maar afwijzingen binnen en in alle vacatures die ik vond werden dus eisen gesteld waar ik niet aan kan voldoen.

Bah, rotcrisis. Banen op mijn niveau worden vergeven aan hoger opegeleiden, banen onder mijn niveau zijn er niet of betalen zo slecht dat het nergens op slaat die te nemen. Zelfs bij de thuiszorg (waar ze ook zgn om mensen zitten te springen) willen ze me niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooral dat 'men' dan zegt "als je maar wilt..." van de zotte.. Net of je niet wilt werken.
Later is nu
ja als je maar wilt...de instellingen willen niet. Ik heb aangegeven dat ik graag de opleiding wil doen, maar ze zitten of al vol, of ze bieden het niet aan, vanwege de crisis. Instellingen moeten hun geld ook anders verdelen, dus ze nemen liever een frisse verzorgende van 18 die net van school komt dan een oud wijf van 36 die een nogal kronkelige route door de arbeidsmarkt heeft genomen en waar ze dus nog een opleiding voor moeten dokken. Ik geef ze geen ongelijk ergens.
Pfff en nu ik toch in de klaagmodus zit (het moet er even uit hoor, skip maar als je het gejank op niks af vindt )

Die vent van me, die ligt gvd nu nog in z'n bed. Hij wordt zo lui van dat werkloos thuis zitten. Komt dus pas heel laat uit bed, zit de godganse dag op de computer domme fb-spelletjes te doen, doet geen ruk in het huishouden, valt 's middags op de bank in slaap, gaat pas heel laat naar bed.

En ik heb ook geen zin om hem er vroeg uit te trappen, want dan zit hij dus vanaf 8 uur al domme spelletjes te doen en kan ik dus helemaal niet op de computer om vacatures te zoeken (ja ik mag er wel op, maar dan voel ik me opgejaagd omdat hij erop wil omdat zijn stad wordt aangevallen of iets 'belangrijks').

Ik vind dat zo'n teleurstelling, die luiheid. Mijn broer is bv ook werkloos, maar hij doet veel in huis, doet dingen met de kinderen etc. Ik moet maar blijven trekken aan hem. En dan hebben we ook nog eens geen cent te makken. Ik wilde met de paasdagen bv even eruit, maar ja, alles kost maar geld. Zelfs naar het bos, want dat is nogal ver en dus kost het brandstof en parkeergeld.

Pfffff

(jaja, altijd blijven lachen. Het kan erger, we zijn gezond, in Syrie lijden de mensen pas echt etc)
Zooo begrijpelijk, Starshine. Vorige week een programma op tv gezien, zo'n discussiegeval met die Arie. En daar werd ook maar zo gemakkelijk gepraat: ja, je moet gewoon onder je niveau gaan werken. Je moet alles nemen wat je kunt krijgen qua baan. Je moet verhuizen. Je moet je hart volgen. Je moet niet je hart volgen, want zo'n studie, daar is geen werk mee te krijgen.

Ik zat me echt rot te ergeren. Makkelijk praten door zo'n arrogante ambtenaar, of zo'n student die daar met zijn zelfgenoegzame kop zit. Wat is het perspectief nog, tegenwoordig? Ik zit in het toelatingsgebeuren voor werk/opleiding persoonlijk begeleider spec. doelgroepen (heb in het verleden IW gedaan, is nu SPW) maar dat gaat straks ook geen dikbetaald werk opleveren. Waar moet je het zoeken??

En de luiheid van je man, ik kan me zo goed voorstellen dat dat je irriteert! Ik vind het zeker géén gejank om niks, Starshine. Stomme crisis, stomme uitzichtloosheid.

Plaatje is trouwens wel heel leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als ik al toegelaten word. En dan maar zien of het allemaal gaat lukken, want ik heb 'n hoop stress aan mijn kop. Leuk hoor, zo'n verleden wat heel mijn leven heeft beinvloed, en ik moet nog steeds knokken. Het heeft alles beinvloed: werk, relaties, alles. Ik kan niet opnoemen wat niet.

En steeds maar wéér opnieuw beginnen, steeds maar wéér alle moed verzamelen en doorgaan. Waarvoor eigenlijk? Ja, voor mezélf, wordt er dan gezegd, door de mensen die zelf hun leven op orde hebben. Hoe vaak heb ik dat al gedaan? En steeds maar weer net net een sprankje hoop vinden, om niet helemaal alles op te geven.

Ik geloof dat ik óók in de klaagmodus zit. Sorry, Star. Ik wil het niet overnemen. Het is gewoon dik shit als dingen zo uitzichtloos lijken. Ik hoop dat je man gauw werk vindt. Ik hoop dat jij werk vindt. Had ik maar een toverstafje!
Ik klaag even mee. Ik heb dus wél werk, vér onder mijn niveau. Ik heb wél opleidingen gedaan de afgelopen jaren, maar ik krijg maar geen baan daarin. Nu ben ik teruggeschoven naar nóg lager niveau, wil wel werk doen daar, maar men doet het zelf wel en zit vervolgens te klagen dat ik zo passief ben

Ik solliciteer dus nu maar weer naar secretaressewerk, óók onder mijn niveau in principe, maar in elk geval beter dan wat ik nu doe. Ik dacht dit wel aan te kunnen, maar zit de hele morgen al met tranen in de ogen.

Maar.. ben nog steeds blij dat ik wél werk heb dus met leuke collega's.

En zo'n passieve man, Starshine, kan ik me zó voorstellen. In het begin van onze relatie is mijn man ook tijdelijk werkloos geweest. Hij wist toen dat hij na 1,5 maand weer bij z'n eerdere werkgever aangenomen zou worden en heeft 1,5 maand op de bank gelegen .. We hadden toen overigens nog geen kinderen, geen superdruk huishouden. Hij ging toen wel ineens nieuwe gerechten koken, dat was wel leuk, want hij lust niet zoveel. Maar mèn, ik werd er gek van en dan werkte ik ook nog 40 uur dus zag 'm de hele dag niet passief zijn. Computer hadden we toen nog niet, is voor het internet tijdperk.

Maar goed, lang verhaal kort, ik snap je. En dat zijn toestand uitzichtloos lijkt, daar zou hij ook nog depressief en dus nog passiever van kunnen worden.
Later is nu
Toch nog even een ijzig mooi glitterplaatje

Later is nu
Ik hoor nu net iets waar ik om privacyredenen niets over kan melden, maar ik kan wel wat positieve energie gebruiken. Wat een onmensen zijn er toch in de wereld!

Later is nu

Misschien dat dit helpt.
Later is nu
Allen maar even een en een voor jullie..soms is het leven gewoon even ruk..
En alsof hij het gehoord heeft, zegt ie net dat ie morgen naar hr uitzendbureau gaat (had ik allang voorgesteld).

Goed het gaat wel weer. Lekker om even te spuien en alleen maar begrip te krijgen. Als ik dit verhaal op de relatiepijler zou zetten, zou iedereen vinden dat ik van hem af moest.

Hij doet ook goede dingen hoor. Hij heeft bv de oven grondig geboend, zwemt elk weekend met gehandicapte kindjes, staat me erg bij ivm werk.

Dreamer, ook.al weten we dan niet van de hoed en de rand: heel veel knuffels, mentale steun en positiviteit gewenst. (even mobiel ik zoek zo een mooie glitter).

EV, ook voor jou .

Hard is dat he. Dat mensen die het allemaal voor wind lijkt te gaan je wel vertellen dat je gewoon dit en gewoon dat moet doen. Komt goed met die spw hoor. Het betaalt inderdaad niet super maar het is zo leuk dat maakt veel goed.
Zo nu even twee blauwe slippen aan de oranje band van mijn zoon maken. Kanjer!
1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En nog even dikke knuffels, voor alle mooie, lieve vrouwen hier...........

Ik ben echt blij dat ik er weer zo'n beetje ben..................

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Fijn dat JIJ er weer bent Eindeloos!

En dat K op lijkt te knappen. Wat een opluchting!

Later is nu
quote:Starshine schreef op 03 april 2013 @ 13:11:

Zo nu even twee blauwe slippen aan de oranje band van mijn zoon maken. Kanjer!Aha een judo man, leuk, gefeliciteerd!
Ik lees je net pas bij, Droom.....................

Ik ga wat positieve energie je kant op sturen...................

Sterkte meidje,

Ohja, en gefeliciteerd met die slippen, uiteraard

ik had het wel gelezen en in gedachten leuk gereageerd
Later is nu
tnx

Hé Eindeloos, fijn dat het nu weer beter gaat.

Haha, gesproken over een leven dat een aaneenschakeling van hoogtepunten en feestjes is...op m'n facebook heb ik zo'n irritantje. Post dingen als: 'net nieuwe baan, vanavond lekker uit eten, kinderen zijn hoogbegaafd en blinken uit in 3 sporten, man kan en doet alles in huis, ik ga op vakantie naar een warm land, nieuwe auto' Heerlijk leven.

Ik wil niet afgunstig zijn en ik weet ook dat het niet alleen maar goud is dat blinkt, maar soms kun je dit niet zo goed hebben, grrr.

Zo, ik ga ervandoor, andere zoon naar sport brengen.

1
Raar genoeg heb ik altijd wel een gelukgsgevoel in me. Sorry
Later is nu
En gelukkig zijn mijn kinderen niet hoogbegaafd én goed in drie sporten (of hoe ging het riedeltje?) Weet je wel hoeveel energie MIJ dat zou kosten?
Later is nu
Balen dat werk. Ik heb heel leuk werk wat ik niet meer (full time) aankon met gezin erbij. Full time betekende ook 's avonds bijwerken en in weekenden.

Werd me teveel en daarom nu thuis (+ een hele hoop andere dingen waar ik later achterkwam).

Ik weet nu dat ik niet terug ga naar mijn werk, maar wat wel dat weet ik nog niet.

Wel dat de kans groot is dat 't minder leuk werk is en onder mijn huidige niveau. Als ik straks nog werk heb..........

Eindeloos, wel heel blij dat je er weer bent, ik hoop dat alles goed blijft gaan!

Positieve energie voor iedereen:

Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven