Het grote glittertopic
woensdag 3 april 2013 om 16:14
quote:Dreamer schreef op 03 april 2013 @ 15:51:
Raar genoeg heb ik altijd wel een gelukgsgevoel in me. Sorry Heerlijk Droom, en dat meen ik oprecht, herken het ook, maar dat is toch heel wat anders dan de Mrs Perfect voorstelling,
Raar genoeg heb ik altijd wel een gelukgsgevoel in me. Sorry Heerlijk Droom, en dat meen ik oprecht, herken het ook, maar dat is toch heel wat anders dan de Mrs Perfect voorstelling,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 3 april 2013 om 17:31
Aanschuiven voor eten.. mmmmm I wish
Ik verdoe m'n hele middag alweer achter pc en op de bank. Niet eens met boek, want e-reader ligt boven. Domdomdom
En nu dient er dus gekookt.. ~zucht~
Ohja.. en ik heb gesnoeid. Er staat achterin mijn tuin een (dode?) veel te grote vlinderstruik. Die wilde ik snoeien, want de bovenste takken zijn helemaal dood en droog. Kwam vorig jaar al geen blad meer aan. Er zit ook een roodborstje in onze tuin. Deze kwam he-le-maal in paniek naar me toevliegen, op het moment dat ik de snoeischaar in m'n vlinderstruik wilde zetten. Echt bizar, alsof hij/zij wilde zeggen "wat doe je nou??? niet doen!!! dus ik heb deze struik eerst gelaten. Reden dat ie er nog staat is ook dat het de enige hoge struik/boom in de omgeving is, en meestal vol met vogels zit.
Maar goed, heb dus lagere struiken (die wel eigenlijk bomen zijn, maar dat van mij niet mogen worden) gesnoeid.
Later is nu
donderdag 4 april 2013 om 12:25
Onder je niveau werken is op zich ook niet erg. Ik heb het momenteel gewoon te rustig. Als er maar werk ís én leuke collega's, dan is bijna elke werkplek leuk.
Mooier weer.. ik kan er alleen maar van dromen. Gaan we dan een keer een terrasje pakken Eindeloos? Bij jou in de buurt, uiteraard
Mooier weer.. ik kan er alleen maar van dromen. Gaan we dan een keer een terrasje pakken Eindeloos? Bij jou in de buurt, uiteraard
Later is nu
donderdag 4 april 2013 om 14:23
Oh nee, er is niks mis met onder je niveau werken. Ik heb een hbo propedeuse op zak en een mbo-4 opleiding afgerond, en werk op mbo-niveau, zolang er maar genoeg uitdaging is en leuke collega's.
Wat me alleen zo moedeloos maakt op de arbeidsmarkt tegenwoordig is dat men zulke hoge eisen stelt (ja omdat het kan).
Zo zag ik laatst een vacature voor invalkracht op de bso en daar vroegen ze een hbo'er voor. Uhm...medewerker kinderopvang is een mbo 3 functie.
Gevolg is dat ik met mbo 4 dus al niet eens 1 niveau lager kan gaan werken, maar al 2 niveaus terug zou moeten. Ik voel me niet te goed om ergens de plee te schrobben als er geld verdiend moet worden, maar ik wordt er wel kwaad van dat het zo allemaal maar kan tegenwoordig.
Wat me alleen zo moedeloos maakt op de arbeidsmarkt tegenwoordig is dat men zulke hoge eisen stelt (ja omdat het kan).
Zo zag ik laatst een vacature voor invalkracht op de bso en daar vroegen ze een hbo'er voor. Uhm...medewerker kinderopvang is een mbo 3 functie.
Gevolg is dat ik met mbo 4 dus al niet eens 1 niveau lager kan gaan werken, maar al 2 niveaus terug zou moeten. Ik voel me niet te goed om ergens de plee te schrobben als er geld verdiend moet worden, maar ik wordt er wel kwaad van dat het zo allemaal maar kan tegenwoordig.
donderdag 4 april 2013 om 14:28
is ook niet eerlijk Starshine..
Als je ziet wat ze vragen voor kassawerk soms..
En waar ik me, met werk, altijd weer over opwind is de opmerking "als je wilt werken is er werk" want dat ís gewoon niet zo. Bovendien schept dat gelijk het vooroordeel "jij bent werkloos, dus je zult wel te lui zijn/niet willen/niet je best doen/whatever"
Als je ziet wat ze vragen voor kassawerk soms..
En waar ik me, met werk, altijd weer over opwind is de opmerking "als je wilt werken is er werk" want dat ís gewoon niet zo. Bovendien schept dat gelijk het vooroordeel "jij bent werkloos, dus je zult wel te lui zijn/niet willen/niet je best doen/whatever"
Later is nu
donderdag 4 april 2013 om 18:39
donderdag 4 april 2013 om 19:00
Jeetje ja een psychologische test, poeh.
Onder je niveau is inderdaad niet erg.
Maar voor mij is 't nog een stuk loslaten dat ik mijn hele fijne baan, waar ik goed in ben en me goed in voel, niet meer kan combineren met mijn thuissituatie. En dat doe ik bewust hoor, ik sta er helemaal achter. Ik wil heel graag minder gaan werken straks. En me niet meer schuldig voelen omdat ik zowel mijn werk als thuis niet helemaal voor 110% kan doen.
Maar 't loslaten is nog een beetje moeilijk.
Ik heb 11 jaar in de buitendienst gewerkt, het lijkt me wel heel leuk om weer met collega's te werken i.p.v. heel vaak alleen in de auto.
En Dreamer, die opmerking, er is wel werk als je maar wilt, die vind ik vaak zo gemeen voor mensen die misschien al heel lang zoeken en voortdurend afgewezen worden.
Zo flauw en makkelijk ook als je zelf wel werk hebt.
Onder je niveau is inderdaad niet erg.
Maar voor mij is 't nog een stuk loslaten dat ik mijn hele fijne baan, waar ik goed in ben en me goed in voel, niet meer kan combineren met mijn thuissituatie. En dat doe ik bewust hoor, ik sta er helemaal achter. Ik wil heel graag minder gaan werken straks. En me niet meer schuldig voelen omdat ik zowel mijn werk als thuis niet helemaal voor 110% kan doen.
Maar 't loslaten is nog een beetje moeilijk.
Ik heb 11 jaar in de buitendienst gewerkt, het lijkt me wel heel leuk om weer met collega's te werken i.p.v. heel vaak alleen in de auto.
En Dreamer, die opmerking, er is wel werk als je maar wilt, die vind ik vaak zo gemeen voor mensen die misschien al heel lang zoeken en voortdurend afgewezen worden.
Zo flauw en makkelijk ook als je zelf wel werk hebt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar