marktplaatsvraagje...
zaterdag 6 april 2013 om 22:54
Ik heb even een vraag. Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
We hebben een tafel gezien op marktplaats en hebben een bod gedaan. Dat is geaccepteerd door de verkoper. We kunnen de tafelpas in juni ophalen omdat zij nog wachten op hun nieuwe tafel. Zover niets aan de hand.Nu kreeg ik net een mail of ik een aanbetaling wil doen.
Ik vind dit zelf eigenlijk best vreemd en ik ga dit ook niet doen omdat ik de tafel helemaal niet gezien heb.
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Zouden jullie dit doen?
We hebben een tafel gezien op marktplaats en hebben een bod gedaan. Dat is geaccepteerd door de verkoper. We kunnen de tafelpas in juni ophalen omdat zij nog wachten op hun nieuwe tafel. Zover niets aan de hand.Nu kreeg ik net een mail of ik een aanbetaling wil doen.
Ik vind dit zelf eigenlijk best vreemd en ik ga dit ook niet doen omdat ik de tafel helemaal niet gezien heb.
Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Zouden jullie dit doen?
zaterdag 6 april 2013 om 22:58
Iedereen die wel eens op MP verkoopt weet dat kopers nogal eens op het laatste moment afhaken. Dus in die zin vind ik het niet vreemd. Maar ik vind het wel vreemd van hèn dat ze nu al een tafel willen verkopen die in juni pas de deur uit mag. Dan ligt het meer voor de hand dat zij ook het risico dragen.
Als jij de tafel pas in juni op wil halen vind ik het normaal dat jij het risico (deels) draagt.
Als jij de tafel pas in juni op wil halen vind ik het normaal dat jij het risico (deels) draagt.
zaterdag 6 april 2013 om 23:10
Precies wat ginevra zegt, hun willen zo laat verkopen, dus voor hun is het risico groot dat jullie iets anders zien en kopen, dus willen ze jullie aan hun binden, niet doen.
Wij hebben jaren geleden ook een tafel gekocht via MP, deze mensen moesten zelf 6 weken wachten op hun nieuwe tafel ja pech dan, ze hebben zolang een campingtafeltje er voor in plaats moeten zetten.
Je moet blij zijn dat je hem zo snel hebt kunnen verkopen.
Wij hebben jaren geleden ook een tafel gekocht via MP, deze mensen moesten zelf 6 weken wachten op hun nieuwe tafel ja pech dan, ze hebben zolang een campingtafeltje er voor in plaats moeten zetten.
Je moet blij zijn dat je hem zo snel hebt kunnen verkopen.
zaterdag 6 april 2013 om 23:41
Ik heb terug gemaild dat ik geen aanbetaling doe.Nu afwachten hoe ze reageren.
Ik vind het ook raar dat het zolang duurt voor ze de tafel willen verkopen.In de advertentie stond medio mei maar ze hebben het nu al over juni.
Maar ja, ik wil die tafel gewoon graag hebben ook vagen ze er nog wel de hoofdprijs voor.
Wordt vervolgd
Ik vind het ook raar dat het zolang duurt voor ze de tafel willen verkopen.In de advertentie stond medio mei maar ze hebben het nu al over juni.
Maar ja, ik wil die tafel gewoon graag hebben ook vagen ze er nog wel de hoofdprijs voor.
Wordt vervolgd
zondag 7 april 2013 om 00:47
Nee, dat zou ik niet doen. Ik heb toevallig een eettafel via marktplaats gekocht en wij hadden de tafel pas na anderhalve maand nodig, en zij gingen pas 2 maanden later verhuizen. In overleg hebben we toen de tafel opgehaald toen wij de tafel nodig hadden en zij bijna gingen verhuizen. Geen aanbetaling gedaan trouwens, maar de ophaaldatum was zo gekozen omdat dit voor alle partijen handig was. Als wij de tafel eerder hadden willen ophalen dan had de verkoper dat ook gedaan en hadden ze langer een bureau tijdelijk als eettafel gebruikt.
zondag 7 april 2013 om 00:50
quote:miezemuis schreef op 06 april 2013 @ 23:41:
Wordt vervolgd Ik zou wel vóóraf een duidelijke datum afspreken waarop de tafel geleverd (en betaald) moet worden. Dat dreigt anders erg vaag te worden.
Wordt vervolgd Ik zou wel vóóraf een duidelijke datum afspreken waarop de tafel geleverd (en betaald) moet worden. Dat dreigt anders erg vaag te worden.
zondag 7 april 2013 om 07:52
Op zich vind ik het niet zo vreemd, zol weten ze zeker dat je de tafel komt halen. Hoe vaak komt het niet voor dat iemand een bod doet en je vervolgens niks meer hoort? Het hoeft toch geen groot bedrag te zijn? Wij hebben het zelf wel eens aangeboden bij een babykamer die we ook pas over een aantal maanden konden ophalen, zodat zij zeker wisten dat wij 'm echt wilden en niet aan iemand anders verkochten.
zondag 7 april 2013 om 22:17
Belachelijk. Jij wil m wel meteen ophalen, maar zij willen niet eerder. Zie niet in waarom jullie dan risico moeten nemen door een aanbetaling te doen.
Andersom heb ik wel eens gehad dat iemand wilde dat ik iets een maand vasthield, maar ze kon/wilde geen aanbetaling doen. Tja, heel jammer, maar toen heb ik het aan iemand anders verkocht. Zonder aanbetaling was de kans me te groot dat ik niks meer zou horen (en het hoefde echt niet veel te zijn hoor, symbolisch tientje ofzo, als teken van goede wil).
Andersom heb ik wel eens gehad dat iemand wilde dat ik iets een maand vasthield, maar ze kon/wilde geen aanbetaling doen. Tja, heel jammer, maar toen heb ik het aan iemand anders verkocht. Zonder aanbetaling was de kans me te groot dat ik niks meer zou horen (en het hoefde echt niet veel te zijn hoor, symbolisch tientje ofzo, als teken van goede wil).