verkeerde denkwijze
donderdag 4 april 2013 om 23:40
Ik heb nogal eens de neiging om mezelf nutteloos te vinden. Vaak het ik het gevoel dat ik niet belangrijk ben en er niet toe doe. Ik denk vaak dat mensen niet meer met me om willen gaan. Zomaar zonder reden. Dat is niet fijn dat ik dat gevoel heb. Het is wel lastig om daar vanaf te komen.
Ik heb al een tijdje niets van een vriendin gehoord. Tenminste ik zie haar als een vriendin maar geen idee of zij dat ook zo ziet. Daar twijfel ik al aan. Zij is nu met iets belangrijks bezig en met mijn verstand kan ik best bedenken dat ze niet bezig is om mij te bellen/mailen enz. Maar zij had een paar weken geleden gezegd dat ze het toen druk had en ongeveer nu iets zou afspreken. Ik hoor dus niets. Ik denk nu meteen dat het aan mij ligt en dat ze liever niet meer met me omgaat. Ik zal dan zelf wel weer contact opnemen binnenkort, maar heb daarbij dan weer het gevoel dat het van 1 kant komt en dat ze niet op me zit te wachten. Dat het druk hebben eigenlijk een smoes was.
Al met al hoeft dit helemaal niet zo te zijn maar dit is het gevoel wat ik heb. Ik vind het zelf wel vervelend dat ik mij zo voel over mezelf.
Ik heb al een tijdje niets van een vriendin gehoord. Tenminste ik zie haar als een vriendin maar geen idee of zij dat ook zo ziet. Daar twijfel ik al aan. Zij is nu met iets belangrijks bezig en met mijn verstand kan ik best bedenken dat ze niet bezig is om mij te bellen/mailen enz. Maar zij had een paar weken geleden gezegd dat ze het toen druk had en ongeveer nu iets zou afspreken. Ik hoor dus niets. Ik denk nu meteen dat het aan mij ligt en dat ze liever niet meer met me omgaat. Ik zal dan zelf wel weer contact opnemen binnenkort, maar heb daarbij dan weer het gevoel dat het van 1 kant komt en dat ze niet op me zit te wachten. Dat het druk hebben eigenlijk een smoes was.
Al met al hoeft dit helemaal niet zo te zijn maar dit is het gevoel wat ik heb. Ik vind het zelf wel vervelend dat ik mij zo voel over mezelf.
vrijdag 5 april 2013 om 00:14
Ik ben heel vervelend voor de mensen van wie ik hou, ik neem gewoon maar aan dat ze ook dól op mij zijn . Ik herken wat je schrijft, ik had er vroeger ook veel last van. Ik geef mezelf niet meer de ruimte om te piekeren. Zolang het contact prettig en leuk blijft, neem ik het gewoon aan dat mensen echt druk zijn of op dit moment weinig tijd hebben en stuur ik regelmatig een berichtje voor de gezelligheid en een "hoeissiedaar". En wanneer we elkaar dan weer zien is het helemaal goed.
Misschien helpt dat bij jou ook of kun je er wat mee. Iig succes, het is een rotgevoel.
Misschien helpt dat bij jou ook of kun je er wat mee. Iig succes, het is een rotgevoel.
maandag 8 april 2013 om 22:29
Vandaag heb ik gemerkt dat het niet waar ik wat ik over mezelf denk. Mensen vinden het wel leuk om iets met me af te spreken of contact met me te hebben. Ik ben er blij om. Maar ook verdrietig omdat ik zo slecht over mezelf denk. Dat is eigenlijk niet nodig maar zit gewoon in mijn kop. Zijn er meer mensen die dit ook zo hebben?
zaterdag 20 april 2013 om 10:44
Ik heb hier ook heel erg last van, appeltaartje. Het vervelende is dat je je er vaak ook van bewust bent dat het zulke irreële gedachten zijn en dat mensen echt wel om je geven, maar het minste of geringste kan je doen twijfelen! Ik ben al een stapje verder wat twee van mijn vriendinnen betreft, het enige wat echt werkte voor mij, was het uitspreken van die twijfel.
Maar kan mezelf af en toe flink op mijn donder geven als ik weer eens denk dat ik niet goed genoeg ben...
Je bent iig niet de enige!
Maar kan mezelf af en toe flink op mijn donder geven als ik weer eens denk dat ik niet goed genoeg ben...
Je bent iig niet de enige!