High wine
dinsdag 9 april 2013 om 14:21
Een high wine is toch eigenlijk een high tea maar dan met wijn? Of een aangeklede borrel?
Ik zou een paar wijnen uitzoeken en daar de hapjes op aan passen. Ipv een hele rits hapjes te maken en er een wijntje bij te drinken. Dat maakt het net iets specialer.
Eigenlijk vind ik het maar raar bedacht, een high wine. Maar dat ter zijde
Ik zou een paar wijnen uitzoeken en daar de hapjes op aan passen. Ipv een hele rits hapjes te maken en er een wijntje bij te drinken. Dat maakt het net iets specialer.
Eigenlijk vind ik het maar raar bedacht, een high wine. Maar dat ter zijde
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 9 april 2013 om 14:27
quote:-Bladora- schreef op 09 april 2013 @ 14:21:
Ik zou een paar wijnen uitzoeken en daar de hapjes op aan passen. Ipv een hele rits hapjes te maken en er een wijntje bij te drinken. Dat maakt het net iets specialer.Ja, dat is leuk! Een witte wijn met bv. vishapjes, quicjes,etc. Dan een wijn bij verschillende soorten kaasjes, en als laatste een dessertwijn, met chocola en zoete dingen. Krijg zin om dat ook te gaan doen.
Ik zou een paar wijnen uitzoeken en daar de hapjes op aan passen. Ipv een hele rits hapjes te maken en er een wijntje bij te drinken. Dat maakt het net iets specialer.Ja, dat is leuk! Een witte wijn met bv. vishapjes, quicjes,etc. Dan een wijn bij verschillende soorten kaasjes, en als laatste een dessertwijn, met chocola en zoete dingen. Krijg zin om dat ook te gaan doen.
dinsdag 9 april 2013 om 14:30
Ga idd naar de wijnhandel en laat je daar vertellen welke wijn bij wat past. Op die manier heb je de juiste wijn bij het juiste hapje!
Dat zou je kunnen indelen in drie gangen. (3 wijnen met bijbehorende hapjes)
Maar vergeet niet het stokbrood (met eventueel boter of olijfolie) voor een 'neutraal' hapje bij elke 'gang'.
Dat zou je kunnen indelen in drie gangen. (3 wijnen met bijbehorende hapjes)
Maar vergeet niet het stokbrood (met eventueel boter of olijfolie) voor een 'neutraal' hapje bij elke 'gang'.
dinsdag 9 april 2013 om 14:30
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2013 @ 14:01:
Wraps zijn uit.
tapas ook.
Sushi kan nog net.
High wine is net zo 'uit' als bovengenoemde hapjes, dus kan alles
Maar wraps zijn eigenlijk gewoon heel vies. Vooral van die klassieke met roomkaas en zalm (vet op vet op vet), bah.
Ik denk bij wijn meer aan olijven, gamba’s en pepers gevuld met roomkaas.
Wraps zijn uit.
tapas ook.
Sushi kan nog net.
High wine is net zo 'uit' als bovengenoemde hapjes, dus kan alles
Maar wraps zijn eigenlijk gewoon heel vies. Vooral van die klassieke met roomkaas en zalm (vet op vet op vet), bah.
Ik denk bij wijn meer aan olijven, gamba’s en pepers gevuld met roomkaas.
dinsdag 9 april 2013 om 14:49
https://www.google.nl/sea ... icial&client=firefox-a#hl=nl&client=firefox-a&hs=f3t&rls=org.mozilla:nl:official&q=high+wine+recepten&revid=1869727226&sa=X&ei=Eg5kUYKCOafP0QXb8YDoCQ&ved=0CMABENUCKAQ&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.44990110,d.d2k&fp=d9064b47d93d6d5c&biw=1920&bih=964
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.