Broccoli

09-04-2013 19:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waarom je nooit broccoli of bloemkool in potjes kunt kopen? Wel voor babies, maar niet voor ons...
Waarschijnlijk omdat dat echt niet weg te krijgen is. De meeste groenten in pot of blik zijn al tot snot gekookt, denk dat je dat risico dan met broccoli of bloemkool ook hebt. Ik houd er van als mijn groente beetgaar is.
Misschien omdat het vers al te niet te (vr)eten is, laat staan uit een potje
Geen idee. Lijkt me een leuke vraag voor de keuringsdienst.
Dit heb ik gevonden:

Bloemkool is een zeer kwetsbare groente, die binnen de kortste keren verkleuringen en rotte plekken krijgt, en zonder koeling slechts 2 of 3 dagen smakelijk blijft. Bij een temperatuur van 2 tot 5°C kan dit tot 6 of 8 dagen oplopen. Je laat het best voldoende blad aan de kool. Voor langdurige bewaring moet je inzuren.

Niemand wil zure bloemkool bij zijn aardappeltjes, dus daarom lijkt het mij dat je het wel vers of ingevroren kunt kopen maar niet in potten.
Je kunt wel ingevroren roosjes kopen, lijkt me in een pot snot worden.
Je kan het wel (soms) diepgevroren krijgen. Ook handig. En je kan natuurlijk als volwassenen babypotjes gaan eten. Was op een gegeven moment heel hip onder de hollywood sterren.
Ik heb ht altijd uit de diepvries. Wordt geen snot hoor. Tenzij je het te lang kookt.
Wat ik me dan weer afvraag....waarom zou je dat willen? Broccoli hoeft maar paar minuten te koken en is echt zo klaar...wat is het voordeel van een pot broccoli?
t zal wel
Trouwens witlof kun je ook niet krijgen in een pot, maar ook niet ingevroren.
quote:Starshine schreef op 09 april 2013 @ 19:19:

Ik heb ht altijd uit de diepvries. Wordt geen snot hoor. Tenzij je het te lang kookt. ik bedoelde dat als ze het in een potje doen het snot word. Niet dat diepvries een pot snot word........ Iets te snel getyped
quote:sassie67 schreef op 09 april 2013 @ 19:16:

Je kunt wel ingevroren roosjes kopen, lijkt me in een pot snot worden.net als spruitjes, als ik die in zo'n pot zie zitten dan lopen de rillingen spontaan over mijn rug. Als ze even doorgekookt smaken dan ze er uit zien snap ik niet dat ze verkocht worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 09 april 2013 @ 19:38:

[...]

net als spruitjes, als ik die in zo'n pot zie zitten dan lopen de rillingen spontaan over mijn rug. Als ze even doorgekookt smaken dan ze er uit zien snap ik niet dat ze verkocht wordenDat heb ik 1x in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht. Echt..als ik er nu nog aan terugdenk dan begin in nog te rillen. Die lucht alleen al. Brrrr.
quote:bubbelwijn schreef op 09 april 2013 @ 19:47:

[...]

Dat heb ik 1x in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht. Echt..als ik er nu nog aan terugdenk dan begin in nog te rillen. Die lucht alleen al. Brrrr.Hahaha, ik ook, wat smerig. Terwijl ze vers zo lekker zijn.
Wat zal dat stinken. bloemkool een langere tijd in een potje! vind die kinderpotjes al stinken pfoeh.. en ik denk dat het structuur dan "om op te slurpen met een rietje" word. boontjes heb ik liever uit pot dan vers, maar bloemkool wil ik liever niet uit een potje
Hahaha, bedankt voor de reacties:P Ik vroeg het me gewoon af... was nieuwschierig:P Maar volgens mij wil ik het helemaal niet weten hahahha snot... brrrrr
Ik ben vanmorgen even naar de supermarkt in Duitsland geweest en heb er even expres naar gekeken of ze daar wel bloemkool in pot verkochten. En ja hoor, daar verkochten ze het wel in potten!

Broccoli heb ik er trouwens niet in een pot gezien, maar bloemkool bestaat dus wel :-)
Brrr spruitjes uit pot, ook eens maar nooit meer hihi. hoorde laatst dat ze ook in de diepvries zijn, lijkt me wel handig (als die wel lekker zijn)

Bloemkool of broccolli uit pot lijkt me ook snot worden brrrrr....

in Duitsland wel te koop dus (daar andere smaakvoorkeuren?!)
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven