Barcelona
zondag 14 april 2013 om 19:45
Parc Guell en die huizen van Gaudi vond ik gaaf.
Verder natuurlijk lekker terrassen op de Ramblas en bij het strand.
De grote overdekte markt op de Ramblas is ook leuk.
Pas wel heel erg op voor zakkenrollers, draag je 'n tas/rugzak, zorg dan dat de sluitingen met cijferslotjes dichtzitten. Vriendin werd gerold, ik met beveiligde rugzak niet.
Hoogseizoen is het er misschien minder leuk, want te druk en te warm.
Verder natuurlijk lekker terrassen op de Ramblas en bij het strand.
De grote overdekte markt op de Ramblas is ook leuk.
Pas wel heel erg op voor zakkenrollers, draag je 'n tas/rugzak, zorg dan dat de sluitingen met cijferslotjes dichtzitten. Vriendin werd gerold, ik met beveiligde rugzak niet.
Hoogseizoen is het er misschien minder leuk, want te druk en te warm.
zondag 14 april 2013 om 19:55
Zo snel mogelijk van de Ramblas af, en verdwaal in de kleine, kronkelende straatjes aan beide zijdes. Doe een cava tour naar de Freixenet wijnkelders (10 euro met treinkaartje). Beklim Montjuic, vanaf daar heb je een geweldig uitzicht over de stad en de zee. Ga naar Tibidabo, het oude achtbanenpark aan de noordzijde van de stad.
Wat betreft zakkenrollers, zorg dat je er niet uitziet als een toerist. Geen rugzak, maar een schoudertas met lang hengsel dat je over je hoofd kunt dragen. En ook, zo snel mogelijk van de Ramblas af.
Wat betreft zakkenrollers, zorg dat je er niet uitziet als een toerist. Geen rugzak, maar een schoudertas met lang hengsel dat je over je hoofd kunt dragen. En ook, zo snel mogelijk van de Ramblas af.
zondag 14 april 2013 om 20:00
zondag 14 april 2013 om 20:04
Parc Guell vond ik heel erg mooi.
Sagrada familia is ook mooi.
Verdere toeristische dingen heb ik er niet gezien, ik was er zonder kaart of gids en vond het heerlijk wandelen door de stad, zo ontzettend veel moois te zien.
Oja, ik ben ook nog in een ander park aan het wandelen geweest en belandde toen bij de dierentuin, dat was ook leuk haha.
Sagrada familia is ook mooi.
Verdere toeristische dingen heb ik er niet gezien, ik was er zonder kaart of gids en vond het heerlijk wandelen door de stad, zo ontzettend veel moois te zien.
Oja, ik ben ook nog in een ander park aan het wandelen geweest en belandde toen bij de dierentuin, dat was ook leuk haha.
zondag 14 april 2013 om 20:07
Dat park bij de dierentuin ben ik ook doorheen gewandeld. Daar heb je ook zo'n ark de triomph in de buurt.
Maar meeste indruk maakte voor mij toch Parc Guell en daarna die Casa Mila en Casa nog wat met die draakachtige vormen op 't dak en die gekronkelde ramen.
Die barria gothic wandeling hebben we ook gedaan, was ook mooi.
Maar meeste indruk maakte voor mij toch Parc Guell en daarna die Casa Mila en Casa nog wat met die draakachtige vormen op 't dak en die gekronkelde ramen.
Die barria gothic wandeling hebben we ook gedaan, was ook mooi.
zondag 14 april 2013 om 20:27
Alles van Gaudi is leuk
- Casa mila
- Parc guell
- Casa Batllo
- Montjuic
- mooi uitzicht vanaf Tibidabo
- Kabelbaan over de stad
- struinen door de wijkjes
- picasso museum
- rondrijden in zo'n toeristenbus
- en natuurlijk de Sagrada Familia.
Wij hebben overal vooraf kaartjes voor gekocht. Toeristenbus, museumkaartjes en kaartjes voor de SF. Scheelde daar 1,5 uur wachten en op andere plekken (picasso museum bv) ook dik een half uur.
- Casa mila
- Parc guell
- Casa Batllo
- Montjuic
- mooi uitzicht vanaf Tibidabo
- Kabelbaan over de stad
- struinen door de wijkjes
- picasso museum
- rondrijden in zo'n toeristenbus
- en natuurlijk de Sagrada Familia.
Wij hebben overal vooraf kaartjes voor gekocht. Toeristenbus, museumkaartjes en kaartjes voor de SF. Scheelde daar 1,5 uur wachten en op andere plekken (picasso museum bv) ook dik een half uur.
zondag 14 april 2013 om 20:43
Barcelona is zo gaaf!! Waarschijnlijk wil je van alles zien in een paar dagen. Maar vergeet niet te genieten. Voor Park Guell kan je rustig een 6 uur uittrekken. Weet nog dat wij daar waren en dat boven op het plateau bij de bankjes een groep studenten stond a capella stond te zingen. Was een heel magisch moment, wij in dat zonnetje en dan dat mooie zingen op de achtergrond.
Sagrada Familia moet je ook echt van binnen zien. Vond dat in de toren, dat je omhoog kan met de lift niet echt heel bijzonder. Je ziet vrij weinig van het dak. Casa Mila, Casa Batlo, Palau Guell vond ik ook erg mooi. En helemaal aan het einde van de Ramblas bij de haven, ook heerlijk om rond te slenteren en lekker een ijsje doen.
Sagrada Familia moet je ook echt van binnen zien. Vond dat in de toren, dat je omhoog kan met de lift niet echt heel bijzonder. Je ziet vrij weinig van het dak. Casa Mila, Casa Batlo, Palau Guell vond ik ook erg mooi. En helemaal aan het einde van de Ramblas bij de haven, ook heerlijk om rond te slenteren en lekker een ijsje doen.
zondag 14 april 2013 om 20:48
El Born is een fijne wijk om goede wijn te drinken en rond te struinen.
Bij le Champeria krijg je een fles Champagne cadeau als je er een broodje koopt
Ik kan je een bezoek aan het ziekenhuis aanraden.
Ik zou niet naar de Mercat aan de Ramblas gaan; teveel toeristen.
Ga boven in de wijk van el Born, daar is ook een goede Mercat.
Vanaf Parc Guell naar beneden lopen door la Gracia. Fijne wijk met leuke lunchtentjes.
Park bij de ZOO is een aanrader, vooral op zondag. Relaxte sfeer.
Verder wat Nonix zegt; geen rugzak. Goed opletten, vooral in de metro. Ik ben er zo vaak al geweest, heb er zelfs een tijdje gewoond; nooit gerold!
Bij le Champeria krijg je een fles Champagne cadeau als je er een broodje koopt
Ik kan je een bezoek aan het ziekenhuis aanraden.
Ik zou niet naar de Mercat aan de Ramblas gaan; teveel toeristen.
Ga boven in de wijk van el Born, daar is ook een goede Mercat.
Vanaf Parc Guell naar beneden lopen door la Gracia. Fijne wijk met leuke lunchtentjes.
Park bij de ZOO is een aanrader, vooral op zondag. Relaxte sfeer.
Verder wat Nonix zegt; geen rugzak. Goed opletten, vooral in de metro. Ik ben er zo vaak al geweest, heb er zelfs een tijdje gewoond; nooit gerold!
zaterdag 20 april 2013 om 01:30