Bucketlist

14-04-2013 21:46 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lijstje van dingen die ik ooit nog wil doen, oftewel: mijn Bucketlist. Het zijn niet bepaald dingen die erg bijzonder zijn, maar toch wil ik dit ooit gaan doen:

Naar Amerika gaan (met als hoofdredenen New York en Wizarding World)

Een levende mol in het echt zien, ik ken ze alleen van plaatjes of als ze opgezet zijn.

Eindelijk in een achtbaan durven.

De Mona Lisa in het echt zien.

Een koala vasthouden en knuffelen.

Nu ben ik erg benieuwd naar de Bucketlist van anderen
Some flies are too awesome for the wall
quote:elninjoo schreef op 14 april 2013 @ 21:57:

Nog niet gedaan maar lijkt me ook gaaf:

het noorderlicht zien.

Ga naar IJsland tussen november-februari! Van het noorderlicht word je heel stil...

Ik heb het een aantal keren gezien en hoewel het steeds heel bijzonder was, was de meest memorabele keer wel toen ik 's avonds in de Blue Lagoon lag te dobberen terwijl het ijzig koud was. Af en toe kwamen er flarden bewolking langs waar sneeuw uit viel en als die bewolking dan weer weg was kwam er af en toe een flard noorderlicht tevoorschijn.

En jij als reizigster... heb je nooit naar Antarctica gewild? Dat is ook heel bijzonder. Dat stond op mijn bucketlist en heb ik mijzelf 3 jaar geleden cadeau gedaan. Onvergetelijke ervaring.

Maar ik hou dan ook wel van woestenijen.

Toevoeging:

Op mijn bucketlist staat nu nog een werkende vulkaan zien.
Mijn lijstje (voor zover ik het nu naar boven kan halen... heb 2 wijntjes op)

-het noorderlicht zien

-een echte finse sauna bezoeken in Finland

-met mijn dochters een hele lange reis maken in hun kindertijd. Ze zijn nu 6 en 7 en dan het liefst over een jaar of 4, nét voor de ellende begint )
Ik heb 't niet zo op kou! Het lijkt me allemaal vreselijk mooi, zowel Antarctica als winters Lapland, maar ik voel me al ellendig als het 'n hollandse min 5 is.

Heb helaas afgelopen februari het aurora australis gemist, want op Tasmanie (waar ik 10 dagen was) is dat in die periode regelmatig te zien geweest, maar precies niet op de dagen dat ik er was, haha

Als ik echt heel veel geld had (als in multimiljonair) dan zou ik best naar die prachtige maar ijskoude bestemmingen gaan en daarna gelijk doorvliegen naar 'n tropisch eiland om op te warmen in de zon.
Bij Gordon Ramsay eten. Thuis zal wel niet lukken, dus dan maar in een van zijn London restaurants.
Ik zou wel een keer een nespresso willen drinken met mr clooney.
- Een helikopter-drop op ski's op een hoge, nooit eerder beskiede bergtop

- De Transsiberië-expres doen

- In een ontwikkelingsland wonen en dan als (tropen)arts werken

- Een paar Louboutins kopen

- Een paar maanden in Italie reizen: lekker eten, Italiaans eten, zon, geschiedenis

- Een verhaal schrijven dat ergens (maakt niet uit waar of hoe) gepubliceerd wordt

- Wonen op de kliffen van de Pacific in dat ene huis dat ik zag toen we naar San Francisco reden langs de kust waar de mensen vanaf hun huis de oceaan in sprongen

- met mijn vriend sex hebben bij een zonsondergang in een bijzondere omgeving (maar dat gaat van de zomer vast lukken)

- Terug naar NYC (daar woonde ik een tijdje) en nog een keer naar movie in the park, met een picknickkleedje, goedgevulde mand en veeeel wijn

- in een hele snelle auto rijden

- scooter rijden

- uitvinden wat er in dat drankje zat dat ik eens op vakantie dronk, wat het lekkerste drankje ter wereld was (een vruchtensap) maar ik verstond de beste man niet want hij sprak alleen Italiaans (dat ik terug wil naar Italie en Italiaans leren heeft daar niets mee te maken hoor )
-vrouw zoenen

-kind krijgen

-vrouw zoenen

-niets willen

-10 km hardlopen
Ik ben een keer door een mol gebeten. De kat had er een gevangen, maar hij was verder nog helemaal heel, dus ik had hem van de kat afgepakt, maar goed, het beest was in paniek natuurlijk. Ze zijn vrij klein en onooglijk, vond ik, maar ze hebben wel scherpe tanden.

Ik heb ook een soort van bucketlist, die ook wel wat veranderd in de loop van de jaren. En eerlijk gezegd zou het geen drama zijn als ik nu zou omdonderen en die dingen niet gedaan heb.

Ik heb een vriendin waar het niet altijd even goed mee gaat, die ergens in een donker afrikaans land is gaan werken (en wonen). Ik moet haar nog een keer opzoeken. En dat zou ik wel echt erg vinden, als ik haar nooit meer zou zien. Dus dat staat met stip bovenaan.
quote:monalisalove schreef op 14 april 2013 @ 22:11:

Ik zou wel een keer een nespresso willen drinken met mr clooney.

O ja, ik heb dan ook nog wel een beroemde acteur waar ik graag een keer een goed gesprek mee zou willen voeren...

Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren (helemaal teleurgesteld toen ik m in LA niet spontaan tegen het lijf liep...), heb ik m maar niet op mn bucketlist gezet. Zo'n teleurstelling op je sterfbed, hè...
Occam's razor
Noorderlicht nog eens in real life aanschouwen.

Een mini-me op de wereld zetten.

Live tv-dartwedstrijd in Engeland bijwonen.

Ritje door een besneeuwd bos op een hondenslee.

Buggyvliegeren.

Parachutespringen.

Route 66 op de motor afleggen.

Met broer, zussen, aanhang en kids nog eens een vette verre reis maken.
Mijn vriendin weer zien.
Rondje Nurburgring incl Nordschleife rijden in een Bugatti Veyron. Of F1 auto.
quote:Debora schreef op 14 april 2013 @ 22:16:

[...]

O ja, ik heb dan ook nog wel een beroemde acteur waar ik graag een keer een goed gesprek mee zou willen voeren...

Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren (helemaal teleurgesteld toen ik m in LA niet spontaan tegen het lijf liep...), heb ik m maar niet op mn bucketlist gezet. Zo'n teleurstelling op je sterfbed, hè...Voor de rest heb ik eigenlijk heel veel dingen gedaan, van hele bijzondere reizen, tot mijn motorrijbewijs, helikopter vluchten, vlieg cursus, twee fantastische kinderen gekregen en nog veel meer, dus veel meer mag ik eigenlijk niet wensen.
- ik wil weer goed in mijn vel / lijf zitten. En dan een mooie tattoo als afsluiting van een heftige periode.

- wereldreis

- iets doen voor (zwerf) dieren

Ik ga niet ineens de 'Heilige' uithangen hier, maar als je iets op je bucketlist hebt staat WAT je kunt doen en het enige dat je tegenhoud is 'tijd' of een ander kulexcuus.... doe het dan nu.

ik heb ook een bucketlist... Het meeste daarvan afgestreept. Ik was volkomen gezond heb alle vrijheid etc. etc.

En daar ben ik blij dat ik mijn top 10 op mijn lijst heb kunnen afvinken. Ik heb namelijk afgelopen maandagochtend een zwaar auto ongeluk gehad op de snelweg en ben drie dagen kwijt (dat had het ziekenhuis zo besloten, dat 'rust' goed was voor me), heb botten gebroken waarvan ik niet wist dat ik ze had, een geperforeerde long, mijn kop ziet eruit alsof ik door een FightMob op het Sahirplein in Egypte in elkaar ben gebeukt en mis nog het zicht in mijn linkeroog. Mijn hele kop is opgezwollen. Sleutelbeen gebroken, rechteronderarm gebroken, gebroken kaak, beide bovenbenen gebroken en mijn rechteronderbeen en rechter enkel (remmen). En scheurtjes in een aantal rugwervels. Ik zit in een gipskorset voorlopig nog en lopen gaat de aankomende weken echt totaal niet. Maar ik heb mijn linkerarm nog en kan vloeibaar eten. I'll be oke. En morfine is heel fijn..

Maar doe je bucketlist nu!! Er is geen enkel excuus om er mee te wachten. Echt niet. Had ik niet in een Audi maar in een Toyota Yaris of een Suzuki Alto gezeten was mijn lijst nu volkomen ten einde geweest. Soms kan het leven onverwahcts heel raar lopen.....
quote:Star schreef op 14 april 2013 @ 22:21:

Rondje Nurburgring incl Nordschleife rijden in een Bugatti Veyron. Of F1 auto.Ja!
quote:camomille schreef op 14 april 2013 @ 22:36:

Ik ga niet ineens de 'Heilige' uithangen hier, maar als je iets op je bucketlist hebt staat WAT je kunt doen en het enige dat je tegenhoud is 'tijd' of een ander kulexcuus.... doe het dan nu.

ik heb ook een bucketlist... Het meeste daarvan afgestreept. Ik was volkomen gezond heb alle vrijheid etc. etc.

En daar ben ik blij dat ik mijn top 10 op mijn lijst heb kunnen afvinken. Ik heb namelijk afgelopen maandagochtend een zwaar auto ongeluk gehad op de snelweg en ben drie dagen kwijt (dat had het ziekenhuis zo besloten, dat 'rust' goed was voor me), heb botten gebroken waarvan ik niet wist dat ik ze had, een geperforeerde long, mijn kop ziet eruit alsof ik door een FightMob op het Sahirplein in Egypte in elkaar ben gebeukt en mis nog het zicht in mijn linkeroog. Mijn hele kop is opgezwollen. Sleutelbeen gebroken, rechteronderarm gebroken, gebroken kaak, beide bovenbenen gebroken en mijn rechteronderbeen en rechter enkel (remmen). En scheurtjes in een aantal rugwervels. Ik zit in een gipskorset voorlopig nog en lopen gaat de aankomende weken echt totaal niet. Maar ik heb mijn linkerarm nog en kan vloeibaar eten. I'll be oke. En morfine is heel fijn..

Maar doe je bucketlist nu!! Er is geen enkel excuus om er mee te wachten. Echt niet.

Och meid! Beterschap!

Je hebt ook volkomen gelijk
Jezus Camomille, beterschap!! heel zachtjes dan
quote:camomille schreef op 14 april 2013 @ 22:36:

Maar doe je bucketlist nu!! Er is geen enkel excuus om er mee te wachten. Echt niet. Had ik niet in een Audi maar in een Toyota Yaris of een Suzuki Alto gezeten was mijn lijst nu volkomen ten einde geweest. Soms kan het leven onverwahcts heel raar lopen.....

Dat is wel waar ja.

En beterschap
Het gaat goed hier. Ik voel me gevangen in mijn eigen korset nu omdat mijn kop wel weer verder wil maar het lijf even gewoon niet wil. Ik kan me het remmen nog herinneren afgelopen maandag en ineens was het donderdag en werd ik wakker met slangen overal. Niet leuk! Echt niet leuk.
Al vanaf dat ik een klein meisje was wil ik graag eens naar Hawaii. En dat gaat ook zeker gebeuren. Verder geen bijzondere wensen.
- Een fijne baan vinden

- Een leuke vent strikken

- Paar kindjes maken

- Geit, kippen, katten, hond erbij

- Qua landen zou ik Marokko, Thailand, Canada en Noorwegen wel 's willen zien o.a., maar kan nog veel meer noemen, want heb nog helemaal niet veel van de wereld gezien.

- Paardrijden lijkt me ook heel mooi.
Wat heftig camomille, en je hebt zeker gelijk.

Heel veel beterschap toegewenst
Some flies are too awesome for the wall
En sinds ik vrijdag van de slangen af ben lig ik op zaal. Een zaal vol met bejaarde, vreselijk verzuurde wijven die klagen om niks en die nooit van iets als een bucketlist gehoord hebben. Wijven die nooit hebben geleefd en ALS ze dat al hebben gedaan dan is het via hun kinderen. Laat dat nooit gebeuren hoor!!
quote:camomille schreef op 14 april 2013 @ 22:44:

En sinds ik vrijdag van de slangen af ben lig ik op zaal. Een zaal vol met bejaarde, vreselijk verzuurde wijven die klagen om niks en die nooit van iets als een bucketlist gehoord hebben. Wijven die nooit hebben geleefd en ALS ze dat al hebben gedaan dan is het via hun kinderen. Laat dat nooit gebeuren hoor!!

Haha. Oei, dan word ik vast zo'n zuur mens als ik naar mijn lijstje kijk. Nou nee, dat kan ik me niet voorstellen.

Sterkte camomille!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven