Bucketlist
zondag 14 april 2013 om 21:46
Ik heb een lijstje van dingen die ik ooit nog wil doen, oftewel: mijn Bucketlist. Het zijn niet bepaald dingen die erg bijzonder zijn, maar toch wil ik dit ooit gaan doen:
Naar Amerika gaan (met als hoofdredenen New York en Wizarding World)
Een levende mol in het echt zien, ik ken ze alleen van plaatjes of als ze opgezet zijn.
Eindelijk in een achtbaan durven.
De Mona Lisa in het echt zien.
Een koala vasthouden en knuffelen.
Nu ben ik erg benieuwd naar de Bucketlist van anderen
Naar Amerika gaan (met als hoofdredenen New York en Wizarding World)
Een levende mol in het echt zien, ik ken ze alleen van plaatjes of als ze opgezet zijn.
Eindelijk in een achtbaan durven.
De Mona Lisa in het echt zien.
Een koala vasthouden en knuffelen.
Nu ben ik erg benieuwd naar de Bucketlist van anderen
Some flies are too awesome for the wall
zondag 14 april 2013 om 22:46
zondag 14 april 2013 om 22:48
quote:dolly81 schreef op 14 april 2013 @ 22:46:
[...]
Haha. Oei, dan word ik vast zo'n zuur mens als ik naar mijn lijstje kijk. Nou nee, dat kan ik me niet voorstellen.
Sterkte camomille!niet doen hoor!!! Er is geen enkel excuus om je lijstje niet na te streven en kinderen kun je overal mee naartoe slepen.
[...]
Haha. Oei, dan word ik vast zo'n zuur mens als ik naar mijn lijstje kijk. Nou nee, dat kan ik me niet voorstellen.
Sterkte camomille!niet doen hoor!!! Er is geen enkel excuus om je lijstje niet na te streven en kinderen kun je overal mee naartoe slepen.
zondag 14 april 2013 om 22:51
quote:dolly81 schreef op 14 april 2013 @ 22:48:
Camomille, ik ben dan wel benieuwd naar jouw lijstje ter inspiratie. Wat heb je al gedaan? En wat wil je nog doen?
Wat op mijn lijstje stond
het Caribisch gebied en dan vnl de engelse eilanden
De Seychellen
De Malediven
werken in het buitenland
Bora Bora
Een eigen bedrijf beginnen
Iemand die je niet kent heel blij maken zonder dat die persoon jou kent
En dan NOG op het lijstje Titicacameer... Maar die komt nog. En helemaal nu, die ga ik echt niet lang meer uitstellen.
Camomille, ik ben dan wel benieuwd naar jouw lijstje ter inspiratie. Wat heb je al gedaan? En wat wil je nog doen?
Wat op mijn lijstje stond
het Caribisch gebied en dan vnl de engelse eilanden
De Seychellen
De Malediven
werken in het buitenland
Bora Bora
Een eigen bedrijf beginnen
Iemand die je niet kent heel blij maken zonder dat die persoon jou kent
En dan NOG op het lijstje Titicacameer... Maar die komt nog. En helemaal nu, die ga ik echt niet lang meer uitstellen.
zondag 14 april 2013 om 22:51
zondag 14 april 2013 om 22:54
Nee, geen bucketlist. Wel een doelenlijstje.
Dat is eigenlijk meteen al in een notendop het verschil hoe ik zelf tegen beiden aan kijk. Bucketlists zijn mij te vaak net als uitspraken als "als ik............. dan............". Prachtige dagdromen, maar heel vaak merk ik dat het daarbij blijft. Onbewust wachtend tot die "als ik". Been there, done that. Tot ik, alweer jaren geleden, eens goed geconfronteerd werd met hoe jammer het kan zijn als dromen, wensen, doelen zó vrijblijvend zijn. Dat het nastreven de moeite waard is, ook als dat niet altijd even makkelijk of direct haalbaar is. Maar ook; waarom heb ik het op mijn lijstje als ik wacht tot het aanwaait?
Ik had het oprecht niet durven dromen, maar door die wijziging van benadering heb ik sindsdien vele dingen mogen doen, bereiken, ervaren die zeer stoute dromen overtreffen.
Wat staat daar zoal op? Eigenlijk de heel voorspelbare zaken veelal, al dan niet aangepast aan karakter, levensvisie of levensomstandigheden. Wat dat betreft zijn dergelijke lijsten verdacht voorspelbaar. Hoe dat vertaalt zoal naar mijn huidige lijstje?
- in het voorjaar naar Noorwegen, fjorden aanschouwen
- najaar naar Florida, laatste rondje geliefde vakantielokatie etc.
- voorjaar '14 cruise Scandinavië en grote doel; St. Petersburg
- '14 nog een keer familielid X weekje irl meemaken i.p.v. over mail en skype, familielid Y nog wat langer en als alles heel enorm mee zit misschien zelfs wel A en B
- neefje nog zo veel mogelijk mee geven als mogelijk en zoveel mogelijk van hem mogen meemaken
- aankomend neefje of nichtje idem dito als zijn/haar oudere broer
- nog veel plezier met vrienden etc.
- kneuterig doen op Duitse kerstmarkt
- Rijksmuseum bezoeken
- zo veel mogelijk "doodnormale alledaagse momenten met gezin incl. samen weg
- ouders alles binnen mijn macht mogelijk maken en meegeven waar ik kan
- bij voorkeur zo veel mogelijk -kwantiteit, maar nog meer levenskwaliteit
Dat is eigenlijk meteen al in een notendop het verschil hoe ik zelf tegen beiden aan kijk. Bucketlists zijn mij te vaak net als uitspraken als "als ik............. dan............". Prachtige dagdromen, maar heel vaak merk ik dat het daarbij blijft. Onbewust wachtend tot die "als ik". Been there, done that. Tot ik, alweer jaren geleden, eens goed geconfronteerd werd met hoe jammer het kan zijn als dromen, wensen, doelen zó vrijblijvend zijn. Dat het nastreven de moeite waard is, ook als dat niet altijd even makkelijk of direct haalbaar is. Maar ook; waarom heb ik het op mijn lijstje als ik wacht tot het aanwaait?
Ik had het oprecht niet durven dromen, maar door die wijziging van benadering heb ik sindsdien vele dingen mogen doen, bereiken, ervaren die zeer stoute dromen overtreffen.
Wat staat daar zoal op? Eigenlijk de heel voorspelbare zaken veelal, al dan niet aangepast aan karakter, levensvisie of levensomstandigheden. Wat dat betreft zijn dergelijke lijsten verdacht voorspelbaar. Hoe dat vertaalt zoal naar mijn huidige lijstje?
- in het voorjaar naar Noorwegen, fjorden aanschouwen
- najaar naar Florida, laatste rondje geliefde vakantielokatie etc.
- voorjaar '14 cruise Scandinavië en grote doel; St. Petersburg
- '14 nog een keer familielid X weekje irl meemaken i.p.v. over mail en skype, familielid Y nog wat langer en als alles heel enorm mee zit misschien zelfs wel A en B
- neefje nog zo veel mogelijk mee geven als mogelijk en zoveel mogelijk van hem mogen meemaken
- aankomend neefje of nichtje idem dito als zijn/haar oudere broer
- nog veel plezier met vrienden etc.
- kneuterig doen op Duitse kerstmarkt
- Rijksmuseum bezoeken
- zo veel mogelijk "doodnormale alledaagse momenten met gezin incl. samen weg
- ouders alles binnen mijn macht mogelijk maken en meegeven waar ik kan
- bij voorkeur zo veel mogelijk -kwantiteit, maar nog meer levenskwaliteit
when you wish upon a star...
zondag 14 april 2013 om 22:58
Momenteel heb ik een vereenvoudigde Blist.
1) Gewoon naar huis kunnen
Maar dat kan niet. Ik heb geen zorg thuis. Wel een lief. Maar die kan zoals ik nu ben de zorg niet doen. En dat wil ik hem ook niet aandoen nu. Dat een verpleegster mijn arie afveegt vind ik prima, maar niet mijn eigen vent. (hoe krijg je de sex uit je relatie.....)Dat wil ik zolang dat kan een beetje gelijkwaardig houden.
Volgend weekend gaan we weer opnieuw kijken naar de mogelijkheden. Nu moet ik vooral geduld hebben en da's niet helemaal mijn ding. Ik word daar opstandig van.
1) Gewoon naar huis kunnen
Maar dat kan niet. Ik heb geen zorg thuis. Wel een lief. Maar die kan zoals ik nu ben de zorg niet doen. En dat wil ik hem ook niet aandoen nu. Dat een verpleegster mijn arie afveegt vind ik prima, maar niet mijn eigen vent. (hoe krijg je de sex uit je relatie.....)Dat wil ik zolang dat kan een beetje gelijkwaardig houden.
Volgend weekend gaan we weer opnieuw kijken naar de mogelijkheden. Nu moet ik vooral geduld hebben en da's niet helemaal mijn ding. Ik word daar opstandig van.
zondag 14 april 2013 om 23:04
Gelukkig heb ik ook al veel gedaan en gezien wat er op lijstjes staat. Zonder veel botbreuken
Ik heb ook niet meer zoveel op mijn lijstje staan. Behalve dan een maand helemaal niks doen. Geen krant, geen was, geen mascara opdoen, niet werken, geen bord opruimen, niet koken, niet naar een winkel....niks
Ik heb ook niet meer zoveel op mijn lijstje staan. Behalve dan een maand helemaal niks doen. Geen krant, geen was, geen mascara opdoen, niet werken, geen bord opruimen, niet koken, niet naar een winkel....niks
maandag 15 april 2013 om 00:59
maandag 15 april 2013 om 08:00
Ik heb zo'n mazzel gehad. Na jarenlang depressief te zijn geweest heb ik alles uit het leven geperst wat erin zat. reizen,liefde,dieren,huis,familie,vrienden,eigen bedrijf, gezondheid, genoeg geld. Het enige wat ik nu nog wil doen is ontwikkelingswerk, tijd om te gaan geven na zelf zoveel gekregen te hebben.
Het enige waar ik bang voor ben is sterven en spijt krijgen van de dingen die ik niet heb gedaan.
Het enige waar ik bang voor ben is sterven en spijt krijgen van de dingen die ik niet heb gedaan.
maandag 15 april 2013 om 08:38
quote:vosje78 schreef op 14 april 2013 @ 21:57:
[...]
Puur nieuwsgierigheid, waarom wil je dat? Ik ben in Warschau geweest en ze maken er daar dus echt reclame voor. Ik weet niet, maar mijn maag draaide daar van om. Het is vast heel historisch verantwoord, maar het lijkt mij niet 'leuk'. Ik zou een dag van slag zijn, denk ik, dat was ik al van Buchenwald...
Ik was ook een dag van slag. De kinderen net zo. En toch..we waren in de buurt, grote kans dat we er niet nog een keer in de buurt zouden komen en ik wilde het gezien hebben, nu ik er toch was. Het is niet mooi, wel heel bijzonder en zoveel indrukwekkender dan de plaatjes.
Nou interesseer ik me ook voor dit stuk geschiedenis.
[...]
Puur nieuwsgierigheid, waarom wil je dat? Ik ben in Warschau geweest en ze maken er daar dus echt reclame voor. Ik weet niet, maar mijn maag draaide daar van om. Het is vast heel historisch verantwoord, maar het lijkt mij niet 'leuk'. Ik zou een dag van slag zijn, denk ik, dat was ik al van Buchenwald...
Ik was ook een dag van slag. De kinderen net zo. En toch..we waren in de buurt, grote kans dat we er niet nog een keer in de buurt zouden komen en ik wilde het gezien hebben, nu ik er toch was. Het is niet mooi, wel heel bijzonder en zoveel indrukwekkender dan de plaatjes.
Nou interesseer ik me ook voor dit stuk geschiedenis.
Later is nu