Hapjes op een feest ?!

15-04-2013 13:41 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames Help !

Ik organiseer binnekort een feestje en weet niet welke hapjes ik moet serveren. Er komen aardig wat mensen en het moet een sjieke uitstraling hebben, maar toch makkelijk.

Iemand een idee?
Ga naar de sligro en haal een bak kunststof amuseglaasjes met bijpassende vorkjes.

Dan naar de visboer voor kant en klare zalmmousse, garnalen en een vissalade. Kun je van te voren klaarmaken zonder dat het instort of het toastje eronder zacht wordt.

Amuselepels zijn ook goed te gebruiken.

Gevulde eieren, gevulde dadels of gevulde tomaatjes kun je in bonbonpapiertje doen voor het eetgemak en de sjiek.

Daar kun je trouwens ook een aardbei aan een prikkertje gedoopt in gesmolten witte chocolade in doen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Oesters, sushi?
Ik weet niet precies wat de bedoeling is maar ik zou een balans tussen zoet en hartig houden.

Je kunt ook inspiratie opdoen uit de hapjes die ze bij een high tea serveren. Bijvoorbeeld scones of mini sandwiches met kipfilet en roomkaas bieslook.

Daarnaast zou ik, zoals andere ook al noemden, mijn inspiratie halen uit de spaanse tapas. Bijvoorbeeld kipspiesjes, gehaktballetjes met tomatensaus of kaashapjes.

Succes ermee!
Galadriel: mag ik vragen waar je die foto met de blini's vandaan hebt? Dat is namelijk een foto van mij.
Ze kwamen mij ook al zo bekend voor Winnie!
quote:winniethepooh schreef op 15 april 2013 @ 18:35:

Galadriel: mag ik vragen waar je die foto met de blini's vandaan hebt? Dat is namelijk een foto van mij.

Echt, grappig.

Ik heb gegoogeld op blini met zalm en die van jou vond ik het mooist.
quote:winniethepooh schreef op 15 april 2013 @ 18:35:

Galadriel: mag ik vragen waar je die foto met de blini's vandaan hebt? Dat is namelijk een foto van mij.Als je blini's met zalm googelt en dan naar afbeeldingen gaat komt deze foto vrij snel voorbij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hahahaha ok! No hard feelings verder hoor, maar was even nieuwsgierig.

Dank voor het compliment Gala!
Nou, ik geloof niet dat TO, in weerwil van alle leuke ideeën, erg enthousiast is.

Maar het was natuurlijk wel leuk geweest als ze dat even had laten weten. Parels en zwijnen en zo...

Maar van mijn kant ik elk geval bedankt, lui, ik heb over een week of wat weer een stel verjaardagen en een nijpend tekort aan ideeën. Gaat goed komen!
Wat een reacties, super dankjulliewel!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2013 @ 13:58:

http://www.culy.nl/recept ... oud-nieuw-hartige-hapjes/Vraag gewoon advies voor wat meer inspiratie. Niet wetend dat dat verkeerd is?
quote:femalefantasy schreef op 16 april 2013 @ 15:44:

[...]

Vraag gewoon advies voor wat meer inspiratie. Niet wetend dat dat verkeerd is?En waarom quote je mij daar voor?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
haha foutje excuus
Hoe sjiek wil je het hebben? Sjieker dan een schaal borrelnootjes op tafel, of sjieker dan droge wordt en oude kaas, of sjieker dan zelfgemaakte sushi? Kortom, wat doe je normaal, en wat vind je daar niet sjiek genoeg aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven