Mexico tips???

16-04-2013 13:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi!

Wij gaan 11 Mei heerlijk met z'n tweetjes 23 dagen naar Playa del Carmen, Mexico!!

En oh wat hebben we daar een zin in! (Natuurlijk!)

We zijn nog nooit die kant op geweest (wel richting Azie) en ik vraag me af of jullie misschien nog nuttige tips voor ons hebben?

We willen graag veel leuke dingen doen maar wel goed voorbereid op vakantie gaan...

Inentingen hebben we inmiddels, vooral voor de zekerheid.

Ik zou graag wat ervaringen van jullie horen!

Bedankt alvast!
Van alle plekken die ik in mexico gezien heb in de 2 weken dat ik er was, vond ik playa del Carmen het minst.bijzonder. Tis net spanje.

San Cristobal, Palenqe, de cenote ikkil, prachtig.
playa del Carmens is leuk voor 3 dagen. feesten en all in. maar ga daarna zeker het echte Mexico bekijken...
We gaan sowieso een auto huren zodat we zoveel mogelijk van het land kunnen zien, iemand een idee wat een auto huren daar ong kost?
ga naar Tulum en huur een cabana op het strand , super
snorkelen in een cenote, bv los dos ojos. naar de piramide. maar erg mooie plekken vond ik San Cristobal en Palenque.. is erg ver rijden. wil je de echte cultuur, ga naar oaxaca. daar heb ik een tijdje gewoond
Fijn! Dit zijn tips!

Wat is een Cabana? Tulum staat zeker hoog op m'n lijstje!

We zitten op een ECO resort die zich in de jungle bevind, daar hebben ze ook cenotes dus die hebben we al dichtbij! :Imao:

We willen ook graag met dolfijnen zwemmen, wat is hier de beste manier voor?

Ik zag dat als je van te voren op internet boekt dit stukken goedkoper is? Klopt dat?

Wil eigenlijk wel eerst met eigen ogen zien hoe die beesten erbij zitten, en of ze hier zelf ook lol aan beleven... Anders vind ik het zielig...
Let op met het huren van een auto in Mexico. Wij waren dat destijds ook van plan, maar het is ons echter afgeraden.

Veel plezier daar!
quote:apiejapie schreef op dinsdag 16 april 2013 14:26 Let op met het huren van een auto in Mexico. Wij waren dat destijds ook van plan, maar het is ons echter afgeraden.

Veel plezier daar! En waarom dan precies?
Ik denk omdat het daar nou ook weer niet zo veilig is als je denkt.

Weet niet hoe het daar in dat gedeelte is.

Wij hebben het toen niet gedaan maar waren er ook maar 10 dagen dus hebben vooral veel uitgerust en een excursie naar Tulum en Coba en een van die water/snorkelparken.
Auto huren kan prima, rondom Playa del Carmen prima wegen. De huur is goedkoop, verzekeringen duur. Denk dat je rond de 50 dollar per dag uitkomt. Maar ook openbaar vervoer is prima. PLaatsen zoals Palenque en San Cristobal kom je echt niet zomaar even vanuit PLaya del Carmen. Dan moet je een paar dagen daan. Palenque is 10 uur rijden, San Cristobal 15 uur, dus niet naar de deur.

Als je met dolfijnen wilt zwemmen kan je dat doen bij Dolphin Discovery in Puerto Aventuras, nog steeds zitten de beesten natuurlijk gevangen en zielig, maar hier hebben ze de meeste ruimte en lijkt het nog wat. Vaak lijkt het op internet goedkoper, maar zit bijvoorbeeld het vervoer er niet bij in, of iets anders niet. Verschil zal niet veel zijn. En anders kan je altijd nog via internet boeken als je al in Mexico bent, je gaat tenslotte 3 weken, tijd zat.
Wij zijn vorig jaar naar Sandos Caracol geweest. Echt heel groot, mooie omgeving en veel dieren.

Een auto huren kun je doen, maar ik vond het verkeer heel anders (roekelozer) als in Nederland. Ik zou niet zo snel een auto huren, maar dat is denk ik persoonlijk, want het wordt wel gedaan door toeristen. Kijk het even aan.

Met dolfijnen zwemmen is leuk in Xel Ha. Dit is een natuurlijk waterpark. De dolfijnen leven in gevangenschap, maar hebben een groot gedeelte waar ze zwemmen.

Xel Ha is echt een aanrader, maar maak er een dag van en ga niet een combinatie doen van dit en de jungle tour die aangeboden wordt.

Wij hebben ook een jungle tocht gedaan via Alltournative. We gingen abseilen, met een zipline naar beneden waarvan een met een landing in het water en zwemmen in cenotes. Ook ga je met deze trip naar Tulum. Ook zit er een korte jeepsafari bij. Het bezoek aan Tulum duurt ongeveer 2 a 3 uur. Dat vonden wij genoeg. Vergeet bij Tulum niet helemaal naar boven te gaan zodat je uitzicht hebt over het strand. Neem je camera mee :D

Hou er rekening mee dat de excursies prijzig zijn, maar je krijgt er veel voor terug.

Nog wel een tip. Wij zijn naar Egypte geweest en hebben daar gesnorkeld. De onderwaterwereld van Mexico valt tegen als je in Egypte bent geweest...
Zelf ben ik 3 jaar geleden voor 11 dagen naar Playa del Carmen geweest en heb er ontzettend van genoten! Wat zeker aan te raden is, is het waterpark Xel-Ha in Cancun in een rivier uitmonding op de zee. Hier kun je snorkelen, duiken en met dolfijnen zwemmen. Het snorkelen vond ik erg indrukwekkend, en overal drijven ook gidsen rond die uitleg geven over de verschillende soorten vissen.

Daarnaast is het natuurlijk ook een must om een dag uit te trekken om naar Tulúm te gaan, waar je allerlei oude Maya-bouwwerken kan aanschouwen

Heel veel plezier in Mexico, en geniet er van!
quote:suuss91 schreef op 16 april 2013 @ 16:52:

Zelf ben ik 3 jaar geleden voor 11 dagen naar Playa del Carmen geweest en heb er ontzettend van genoten! Wat zeker aan te raden is, is het waterpark Xel-Ha in Cancun in een rivier uitmonding op de zee. Hier kun je snorkelen, duiken en met dolfijnen zwemmen. Het snorkelen vond ik erg indrukwekkend, en overal drijven ook gidsen rond die uitleg geven over de verschillende soorten vissen.

Heel veel plezier in Mexico, en geniet er van!Xel Ha ligt dus niet in Cancun maar tussen Playa del Carmen en Tulum
quote:dondiego schreef op 16 april 2013 @ 16:59:

[...]

Xel Ha ligt dus niet in Cancun maar tussen Playa del Carmen en TulumSorry, mijn fout! Het is in ieder geval goed te bereiken vanuit Playa del Carmen
Super!! Bedankt voor de tips voor zover!

Ik ga alles opschrijven en meenemen...

Thats me; Wij gaan ook naar het Sandos Caracol eco resort!
Hebben jullie die tickets naar Xel-Ha vooraf op internet geboekt of ter plaatse? En zit er aan te denken om daar met dolfijnen te zwemmen (of ergens anders) maar er worden zoveel soorten programma's aangeboden, welke hebben jullie gedaan?
@happymomtobe,

Wij willen gaan vliegen vanaf Cancun naar Tuxtla (naast San Cristobal), dat scheelt heel wat uurtjes in de bus. Nu nog hopen dat het boeken van de binnenlandse vliegtickets lukt want die website werkt niet helemaal mee...
heeerrrrlijk! was een van mijn mooiste vakanties daar! playa del carmen zelf is idd niet heel bijzonder maar een hele goede uitvalsbasis.

Aanraders:

Chichen Itza, park explore (is met de taxi te bereiken) en in playa del carmen had je een super discotheek, ben de naam kwijt. Maar je had daar een nagemaakte concertzaal en dan deden ze daar allerlei optredens na van bv beyonce, mj etc met de echte clip op de achtergrond. Was net echt zo goed Entree was wel prijzig maar je had wel de hele avond gratis drank. En echt de moeite waard!

Natuurlijk zwemmen in cenotes en bezoek mooie stranden en Tulum.

Kijk wel uit met pinnen in de hoofdstraat in playa del carmen! Wij zijn daar beiden geskimd!
Nog meer tips? Ik ga naar Yucatan en vermijdt zo mogelijk de extreem toeristische plekken
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Wij hebben de tickets voor Xel-Ha ter plaatse gekocht. De tickets worden aangeboden bij de touroperator, maar omdat je toch op eigen houtje door het park loopt, kun je dit ook plaatselijk boeken. Het is voordeliger dan via de touroperator.

Sandos Caracol vinden wij erg goed. Ga vooral A la Carte eten bij het steakhouse. Super lekker. Dit is op de plek waar ook de disco is.

Pas bij de snackbar op de brutale wasberen. Ze kunnen bijten.
Wat ik erg mooi vond Aktun Chen, prachtige grotten, prima te doen vanuit playa del carmen.

Auto huren is ook prima te doen.
In 3 weken kan je enorm veel doen. Zou zeker naar Xel Ha gaan dan, naar Xcaret en dan met de avond show erbij, naar Xplor als je ziplines leuk vindt. Naar Tulum naar de ruines en het strand daar, ruines van Coba, Chichen Itza, Valladolid, Ek Balam, misschien dag tochtje naar Rio Lagartos, naar Akumal met schildpadden snorkelen, naar Isla Mujeres, Xpu Ha, misschien nog naar Holbox, Merida. Je hebt zoveel tijd dat je echt veel kunt doen. Ben jaloers! Heb 7 jaar in Playa gewoond en ben er nu een jaar weg en het is er zo heerlijk!
Ik lees iets op mijn ticket dat een visum verplicht is. Maar dat koop je toch bij aankomst in Cancun neem ik aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven