Bewust pijn doen

21-04-2013 09:25 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem wat niet makkelijk te begrijpen is.

Het lijkt erop dat ik iemand pijn doe, bewust zonder dat diegene het verdiend. Ik weet niet of het om het gevoel van macht is maar het is niet goed te praten. Ik weet hoe verkeerd het is.

Ik twijfel over mijn bedoelingen, en dan ga ik uit van het ergste. Zodat ik niet lieg.

Er bestaan natuurlijk mensen die andere mensen bewust pijn doen, maar ik heb niet het idee dat ik zo 'gek' ben.

Het ging zo:

Ik heb afgesproken met iemand, maar daarna dacht ik er aan dat ik dat beter niet kon doen omdat het leek alsof ik toen al wist dat ik het af ging zeggen. En dat ik wist dat ik zou toegeven dat ik diegene pijn ermee wil doen om het weer af te zeggen. Of dat ik na die keer afspreken zeg: 'ik wil niet meer afspreken' en diegene daarmee pijn doe. Heel doordacht.

Maar nu zit ik er aan te denken en weet ik hoe fout het is. En wat kan ik nu doen? Het laten doorgaan, om diegene niks te zeggen en het leuk maken? Of het zeggen, zodat ik hem dan toch pijn doe?

Het erge is dat ik weet hoe ziek dit allemaal klinkt

Iemand misschien hetzelfde meegemaakt of ideeen hoe ik dit het beste kan oplossen zodat ik diegene het minste pijn geef?

Nogmaals, diegene verdient het echt maar dan ook echt niet.
Heb je nou wel of niet afgezegd?

Ben je gewoon gegaan?

Als ik je een tip mag geven: gewoon niet gaan zonder af te zeggen is het meest effectief. Heb je dat wellicht gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb het niet afgezegd. Ik zou van mij laten horen. Het zou raar zijn als ik niet meer van me zou laten horen.
En als je dan afzegt, heb je er daarna dan weer spijt van dat je afspraak niet doorgaat?
Nee, want het is beter dat het niet door gaat omdat als dit de reden is waarom ik afsprak, dat echt niet leuk is. Ik ben ook gewoon bang dat ik diegene gebruik.
Ik snap niet hoe ik dit heb gedaan. Zo'n domme actie
Gaat het om een man die in jou is geinteresseerd?

Is het iets eenmaligs of heb je vaker gedachten over mensen pijn doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap er niks van. Je wil toezeggen om af te spreken met iemand, zodat je op een later tijdstip weer kunt 'annuleren' zodat diegene zich afgewezen voelt ofzo? Soort hard-to-get spelen?

Misschien komt het bij diegene wel helemaal niet zo vervelend aan als jij de afspraak afzegt hoor. En dan, ben jij dan teleurgesteld?
Ja,

En ik heb wel vaker dat ik denk dat mijn bedoelingen 'vals' zijn. Ik ben bang dat ik zo ben. Bijvoorbeeld dat ik denk dat ik expres zit te stoken tussen vriendinnen zodat ik als betere vriendin wordt gezien.

En als dat echt zo is als ik ben, vind ik dat niet leuk.
Ik weet niet of diegene geintereseerd is in mij. Diegene zegt van niet maar ik weet het niet. Het lijkt nu net of ik diegene aan het lijntje hou.
NYC: Ja zo kan je het ook zien, dat komt wat aardiger over zoals jij het beschrijft met hard-to-get.

Maar wat als ik nou echt iemand doelbewust pijn wil doen? Zonder reden? Wat is dat voor zieks
Wellicht heb je gewoon weinig zelfvertrouwen en heb je het daarom nodig om je op deze manier te uiten?

Of je hebt wat licht antisociale (psychopathische) trekken.

Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, mijn tip om het allemaal nog erger te maken door niet af te zeggen en niet te verschijnen wilde je niet opvolgen.

Ben je er weleens door iemand op aangesproken en hoe ga je daar dan mee om?
Daar zat ik ook aan te denken, viva-amber. Misschien heb je gewoon extra bevestiging nodig? Dat de ander - op het moment dat jij een afspraak afzegt of hem/haar pijn doet, reageert met: "Maar lieve Truus, ik zie je zo graag!" Dat je de ander meer aan het testen ben hoeveel jij voor hen betekent?
Ik heb geen idee helaas, zou kunnen. Ik vind het jammer dat ik soms zo doe. En ik hoop dat ik niet zo ben. Contact opnemen 'moet' eigenlijk wel, omdat het anders echt raar zou zijn. Moet ik dit voor mijzelf houden? Dat ik bang ben dat ik met diegene wilde afspreken om van diegene gebruik te maken en diegene pijn wil doen ookal weet ik dat het verkeerd is?
Waarom ga je niet gewoon naar die afspraak ipv je te laten leiden door dit soort gevoelens?
Als je dit vaker doet/voelt zou ik zeggen ga in therapie..

en is niet sarcastisch bedoeld.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Omdat ik bang ben dat ik iets fout doe denk ik. Dat ik achteraf nadat ik heb afgesproken met diegene denk: ik wil niet meer afspreken, en daarna denk 'zie je wel! dit was dus toch om diegene pijn te doen!' Ik twijfel soms over mijn eigen bedoelingen. Het ging een tijd erg goed om mezelf te begrijpen en gedachten gewoon snel los te laten. Het kwam nu weer even terug. Dat gevoel van: Stel dat ik straks achteraf moet vertellen dat ik met diegene heb afgesproken om gebruikt van diegene te maken!

Ik weet dat ik zulke gedachten los moet laten, en dat kan ik ook wel als ik wil. Alleen wil ik wel bewust zijn van mijn bedoelingen. En niet dat ik straks achteraf denk 'shit, ik had beter moeten nadenken voor ik ging afspreken, inlplaats van dat ik nu dingen moet opbichten die ik eigenlijk niet wil opbichten!'
opbichten is een beetje een raar woord hiervoor, maar ik bedoel dat ik niet achteraf spijt heb en mij schuldig voel dat ik niet eerlijk ben tegen diegene
Wat is het ergste dat tijdens die afspraak kan gebeuren?
Dat ik daarna niet meer wil afspreken en daarna dus die 'bevestiging' krijg van mezelf van 'zie je wel'

Of dat ik naar de afspraak ga om gebruikt van diegene maak of dat ik wil dat diegene pijn heeft
Oh, dus eigenlijk had je gewoon niet willen afspreken omdat je de persoon niet leuk vindt? Maar ipc het direct te zeggen heb je tocg afgesproken en nu maak je je daar druk over?

Als je niet wilt afspreken dan kun je beter afzeggen.

Misschien in de toekomst proberen om wat eerlijker te zijn=
Diegene heeft aangegeven dat dat niet het geval is, dat het niet een relatie wordt. Ben diegene's type niet haha. En ik weet zeker dat het ook geen relatie wordt.
je bent niet eerlijk klopt. Maar eerlijk is niet heilig. sommige mensen zijn bot, en kwetsen mensen door "eerlijk" te zijn.

Anderen durven anderen niet te kwetsen en gaan daardoor liegen.

Tja het is allemaal niet netjes
Wil je met hem spelen omdat hij met jouw gevoelens wil spelen?

Wat een tijdverspilling.
Ik snap er werkelijk niets van. Iemand opzettelijk en bewust pijn willen doen? Stoken tussen vriendinnen om een betere vriendin te zijn?

Zoals ik het zie: mensen die zichzelf minderwaardig vinden ten opzichte van een ander kunnen 2 dingen doen.

1. Zichzelf optrekken naar het niveau van de ander om gelijkwaardig te worden.

2. De ander ondermijnen en acties uitvoeren om de ander naar jou lagere niveau te krijgen.

Bij punt 1 heb je een groei doorgemaakt, bij punt 2 raak je iedereen om je heen kwijt zodra ze doorhebben wat je doet. Heb al iets teveel mensen die zich van optie 2 bedienen meegemaakt en er is er geen een meer van in mijn omgeving. Denk er dus goed over na om opzettelijk en bewust mensen pijn te doen om er zelf beter van te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven