Bewust pijn doen
zondag 21 april 2013 om 09:25
Ik zit met een probleem wat niet makkelijk te begrijpen is.
Het lijkt erop dat ik iemand pijn doe, bewust zonder dat diegene het verdiend. Ik weet niet of het om het gevoel van macht is maar het is niet goed te praten. Ik weet hoe verkeerd het is.
Ik twijfel over mijn bedoelingen, en dan ga ik uit van het ergste. Zodat ik niet lieg.
Er bestaan natuurlijk mensen die andere mensen bewust pijn doen, maar ik heb niet het idee dat ik zo 'gek' ben.
Het ging zo:
Ik heb afgesproken met iemand, maar daarna dacht ik er aan dat ik dat beter niet kon doen omdat het leek alsof ik toen al wist dat ik het af ging zeggen. En dat ik wist dat ik zou toegeven dat ik diegene pijn ermee wil doen om het weer af te zeggen. Of dat ik na die keer afspreken zeg: 'ik wil niet meer afspreken' en diegene daarmee pijn doe. Heel doordacht.
Maar nu zit ik er aan te denken en weet ik hoe fout het is. En wat kan ik nu doen? Het laten doorgaan, om diegene niks te zeggen en het leuk maken? Of het zeggen, zodat ik hem dan toch pijn doe?
Het erge is dat ik weet hoe ziek dit allemaal klinkt
Iemand misschien hetzelfde meegemaakt of ideeen hoe ik dit het beste kan oplossen zodat ik diegene het minste pijn geef?
Nogmaals, diegene verdient het echt maar dan ook echt niet.
Het lijkt erop dat ik iemand pijn doe, bewust zonder dat diegene het verdiend. Ik weet niet of het om het gevoel van macht is maar het is niet goed te praten. Ik weet hoe verkeerd het is.
Ik twijfel over mijn bedoelingen, en dan ga ik uit van het ergste. Zodat ik niet lieg.
Er bestaan natuurlijk mensen die andere mensen bewust pijn doen, maar ik heb niet het idee dat ik zo 'gek' ben.
Het ging zo:
Ik heb afgesproken met iemand, maar daarna dacht ik er aan dat ik dat beter niet kon doen omdat het leek alsof ik toen al wist dat ik het af ging zeggen. En dat ik wist dat ik zou toegeven dat ik diegene pijn ermee wil doen om het weer af te zeggen. Of dat ik na die keer afspreken zeg: 'ik wil niet meer afspreken' en diegene daarmee pijn doe. Heel doordacht.
Maar nu zit ik er aan te denken en weet ik hoe fout het is. En wat kan ik nu doen? Het laten doorgaan, om diegene niks te zeggen en het leuk maken? Of het zeggen, zodat ik hem dan toch pijn doe?
Het erge is dat ik weet hoe ziek dit allemaal klinkt
Iemand misschien hetzelfde meegemaakt of ideeen hoe ik dit het beste kan oplossen zodat ik diegene het minste pijn geef?
Nogmaals, diegene verdient het echt maar dan ook echt niet.
zondag 21 april 2013 om 09:36
zondag 21 april 2013 om 09:53
Ik snap er niks van. Je wil toezeggen om af te spreken met iemand, zodat je op een later tijdstip weer kunt 'annuleren' zodat diegene zich afgewezen voelt ofzo? Soort hard-to-get spelen?
Misschien komt het bij diegene wel helemaal niet zo vervelend aan als jij de afspraak afzegt hoor. En dan, ben jij dan teleurgesteld?
Misschien komt het bij diegene wel helemaal niet zo vervelend aan als jij de afspraak afzegt hoor. En dan, ben jij dan teleurgesteld?
zondag 21 april 2013 om 09:53
zondag 21 april 2013 om 09:58
Wellicht heb je gewoon weinig zelfvertrouwen en heb je het daarom nodig om je op deze manier te uiten?
Of je hebt wat licht antisociale (psychopathische) trekken.
Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, mijn tip om het allemaal nog erger te maken door niet af te zeggen en niet te verschijnen wilde je niet opvolgen.
Ben je er weleens door iemand op aangesproken en hoe ga je daar dan mee om?
Of je hebt wat licht antisociale (psychopathische) trekken.
Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, mijn tip om het allemaal nog erger te maken door niet af te zeggen en niet te verschijnen wilde je niet opvolgen.
Ben je er weleens door iemand op aangesproken en hoe ga je daar dan mee om?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 21 april 2013 om 10:03
zondag 21 april 2013 om 10:59
Ik heb geen idee helaas, zou kunnen. Ik vind het jammer dat ik soms zo doe. En ik hoop dat ik niet zo ben. Contact opnemen 'moet' eigenlijk wel, omdat het anders echt raar zou zijn. Moet ik dit voor mijzelf houden? Dat ik bang ben dat ik met diegene wilde afspreken om van diegene gebruik te maken en diegene pijn wil doen ookal weet ik dat het verkeerd is?
zondag 21 april 2013 om 11:23
Omdat ik bang ben dat ik iets fout doe denk ik. Dat ik achteraf nadat ik heb afgesproken met diegene denk: ik wil niet meer afspreken, en daarna denk 'zie je wel! dit was dus toch om diegene pijn te doen!' Ik twijfel soms over mijn eigen bedoelingen. Het ging een tijd erg goed om mezelf te begrijpen en gedachten gewoon snel los te laten. Het kwam nu weer even terug. Dat gevoel van: Stel dat ik straks achteraf moet vertellen dat ik met diegene heb afgesproken om gebruikt van diegene te maken!
Ik weet dat ik zulke gedachten los moet laten, en dat kan ik ook wel als ik wil. Alleen wil ik wel bewust zijn van mijn bedoelingen. En niet dat ik straks achteraf denk 'shit, ik had beter moeten nadenken voor ik ging afspreken, inlplaats van dat ik nu dingen moet opbichten die ik eigenlijk niet wil opbichten!'
Ik weet dat ik zulke gedachten los moet laten, en dat kan ik ook wel als ik wil. Alleen wil ik wel bewust zijn van mijn bedoelingen. En niet dat ik straks achteraf denk 'shit, ik had beter moeten nadenken voor ik ging afspreken, inlplaats van dat ik nu dingen moet opbichten die ik eigenlijk niet wil opbichten!'
zondag 21 april 2013 om 11:32
Oh, dus eigenlijk had je gewoon niet willen afspreken omdat je de persoon niet leuk vindt? Maar ipc het direct te zeggen heb je tocg afgesproken en nu maak je je daar druk over?
Als je niet wilt afspreken dan kun je beter afzeggen.
Misschien in de toekomst proberen om wat eerlijker te zijn=
Als je niet wilt afspreken dan kun je beter afzeggen.
Misschien in de toekomst proberen om wat eerlijker te zijn=
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 21 april 2013 om 11:59
Ik snap er werkelijk niets van. Iemand opzettelijk en bewust pijn willen doen? Stoken tussen vriendinnen om een betere vriendin te zijn?
Zoals ik het zie: mensen die zichzelf minderwaardig vinden ten opzichte van een ander kunnen 2 dingen doen.
1. Zichzelf optrekken naar het niveau van de ander om gelijkwaardig te worden.
2. De ander ondermijnen en acties uitvoeren om de ander naar jou lagere niveau te krijgen.
Bij punt 1 heb je een groei doorgemaakt, bij punt 2 raak je iedereen om je heen kwijt zodra ze doorhebben wat je doet. Heb al iets teveel mensen die zich van optie 2 bedienen meegemaakt en er is er geen een meer van in mijn omgeving. Denk er dus goed over na om opzettelijk en bewust mensen pijn te doen om er zelf beter van te worden.
Zoals ik het zie: mensen die zichzelf minderwaardig vinden ten opzichte van een ander kunnen 2 dingen doen.
1. Zichzelf optrekken naar het niveau van de ander om gelijkwaardig te worden.
2. De ander ondermijnen en acties uitvoeren om de ander naar jou lagere niveau te krijgen.
Bij punt 1 heb je een groei doorgemaakt, bij punt 2 raak je iedereen om je heen kwijt zodra ze doorhebben wat je doet. Heb al iets teveel mensen die zich van optie 2 bedienen meegemaakt en er is er geen een meer van in mijn omgeving. Denk er dus goed over na om opzettelijk en bewust mensen pijn te doen om er zelf beter van te worden.