Brievenpost

23-04-2013 18:42 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een envelop liggen thuis en die moet met de post naar een bedrijf. Nu is de envelop overal dun, dus dat gaat makkelijk door de brievenbus. Alleen het uiteinde is iets dikker. Het gaat wel door de brievenbus, maar dan moet de postbode wel even duwen (het uiteinde). Nu vraag ik me dus af: als ik de envelop door de brievenbus krijg in de buurt, is het dan goed? Of kan ik dan achteraf te horen krijgen dat Post NL moeite had met de envelop in de brievenbus bij het bedrijf te doen en dat ik dus bij moet betalen als pakketpost.
Ik moest laatst betalen voor pakketpost en uiteindelijk is het gewoon door de brievenbus gegooid.

Ik zou het er gewoon op gokken als ik jou was.
Brievenbuspakjes zijn poststukken waarvan de afmetingen maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm zijn en maximaal 2 kg wegen.

valt het daarbuiten dan is het pakketpost
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als het door de straatbrievenbus kan en juist gefrankeerd is en niet te zwaar, dan kan PostNL je niets maken.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
even langs een AH en daar laten frankeren. Daar hebben ze een mal met de maat van de brievenbusgleuf zoals PostNL die hanteert.

laatst ook gehad, paste mijn pakje er daar niet doorheen (maar thuis door mijn brievenbus wel...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven