Zwarte Markt Beverwijk

25-04-2013 21:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we met een stel meiden naar de zwarte markt in Beverwijk. Geen van ons is hier eerder geweest en weten eigelijk ook niet zo goed wat we ervan kunnen verwachten.

Wat is er leuk? wat kun je er wel kopen en wat is beter van niet?

Alle tips welkom.

Alvast bedankt!
Het zijn meerdere grote hallen met kramen, ook buiten zijn kramen.

Wat je goed kunt kopen is cosmetica, voeding zoals noten/kaas/olijven, soms kleding en spullen voor in huis in de breedste zin. De Chinese hal is ook leuk mbt eten, kleding/schoenen en je kunt oa je nagels laten doen (oa kunstnagels enzo).

Veel plezier!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het echt helemaal niets.

Misschien wat goedkope make-up scoren of wasmiddel oid. Maar je zou mij er geen plezier meedoen als dagje uit.
Veel groente, fruit (gratis proeven) en kruiden op de 'Turkenmarkt'. Maar om daar nu mee te gaan slepen..

De grote Chinese supermarkt (aan de buitenkant) is ook erg leuk, ik kan daar een hele tijd rondlopen en kijken wat ze allemaal verkopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik lees even mee. Nog nooit geweest maar wel benieuwd :-)

(zou dan vooral voor eten/kruiden gaan en miss kleding)
Bedankt voor de reacties, maar zoals bijv kleding is dat wat of helemaal niks? en alleen voor volwassenen of ook bijv voor kinderen?

Begrijp al dat het een hele boel eten en dergelijke is, dat is best leuk alleen inderdaad niet voor een heel dagje uit.
quote:bubbelwijn schreef op 25 april 2013 @ 21:43:

Ik vind het echt helemaal niets.

Misschien wat goedkope make-up scoren of wasmiddel oid. Maar je zou mij er geen plezier meedoen als dagje uit.Same here.
Cum non tum age
Ik ga vooral heen voor de (goedkope) cosmetica. Er zijn geen testers, dus kijk van te voren, bijv bij de drogist, wat of welke kleuren je wilt hebben. Scheelt echt veel. De Turkse markt vind ik ook leuk, koop daar meestal kruiden enzo. Ook voor leren jassen/jasjes kan je goed terecht. Ik woon dichtbij maar om daar regelmatig nou een dagje uit van te maken...
Het volk wat daar komt is al meer dan de moeite waard om ergens anders iets meer te betalen.

Zo not US.
ik ben er pas 1 x geweest, maar ik heb me er prima een hele dag vermaakt hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het niks aan. Kleding zou ik zeker niet kopen daar. Ze hebben makeup voor een lagere prijs maar die is altijd nep. Ook de parfums ect.
De laatste keer dat ik er was had de kleding een hoog bling-bling en marktgehalte. Maar de kramen langs, wat eten in een van de vele tentjes, mensen kijken en naar de Chinese supermarkt en dan ben je alweer veel uurtjes verder hoor.

Parkeren is gemakkelijk, er is een heel groot parkeerterrein en daar betaal je 3,- per dag voor volgens mij. Als je met het OV komt is het op enige loopafstand van het station Beverwijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij wonen er vlakbij en gaan eigenlijk wel eens per maand.

Het is voornamelijk telefoons en acc. Kleding,cosmetica, tassen, en nog veeeeeeeeel meer haha.

Kleding ook genoeg maar daar moet je van houden. En is eigenlijk overal hetzelfde. Ik vind het zelf vaak een beetje "kamper" idee. Veel glitters en dergelijke. Heren vooral veel spijkerbroeken en Italiaanse nep overhemden en kinderkleding veel ordinaire kleding.

Fruit hallen zijn ook erg leuk.

Je word bij de eet tentjes ook naar binnen gesleept.
Ik ben er 1 keer geweest, maar niet mijn ding. Kleding is nep, zelfde als in Turkije zeg maar. Make-up enzo geef ik niks om. Chinese supermarkt is wel leuk, maar dat is geen dagje uit waard.

Verder sta ik sowieso niet achter de wijze waarop ze werken daar. Zo word er bv vichy verkocht. Dat kan in principe al niet, want dat word vanuit vichy zelf alleen verstrekt aan apotheken. Hoe komen ze daar dan aan al die potjes! En ondertussen is bij ons in de apotheek nu al een aantal keren het schap half leeg gejat (en dan bedoel ik ook echt half leeg, alle crèmes boven 20 euro was weg!) dus ik kan wel bedenken hoe ze daar (en op andere plekken waar je het normaal niet kan kopen) aan die crèmes komen. Ook verkopen ze kleine potjes die als cadeau bij een grote pot zitten, waarop staat dat het niet voor losse verkoop is. Dat soort praktijken ben ik niet van, dus ik kom er om die reden al niet.
Ik ben er 1 keer geweest en kreeg het Spaans benauwd van de drukte en mensenmassa. Nooit meer.
http://www.debazaar.nl/
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik ben dol op bijv spijkerbroeken voor een tientje

Combineer het dan wel met een duurder jasje en mooie laarzen oid, niet alles Tokkie.

Ik ga wel een keer heen binnenkort, denk ik.
Ik ga regelmatig met mijn tienerdochters. Het is een gezellig dagje uit met een hoog tokkie gehalte. Als het mooi weer is lekker op een terasje zitten en mensen kijken. Ik koop er dus wel Vichy produkten, scheelt al gauw 14 euro op een pot (wel even checken of de pot verzegelt is). Geurtjes koop ik ook en niet alles is nep ik heb altijd dezelfde luchtjes en of ik ze nou van de Douglas of van de zwarte markt heb het luchtje is hetzelfde, Je kan het echt wel ruiken wanneer het nep is en aan de verpakking zien. Kleding zou ik er voor mezelf niet zo snel kopen maar de meiden kunnen er altijd goed slagen. Maar ja, die zijn 15 en 12 en hebben super figuurtjes.
Lang geleden ben ik er eens geweest. En ik heb er mijn ogen uit gekeken. Ik vond het er geweldig. Ik had me voorgenomen om er vooral veel parfum en kleding te kopen maar ik ben uit eindelijk weg gegaan met een enorm groot beeld van een vogel die nu ondertussen ergens op zolder tussen de rest van de zooi staat.
Ik woon er niet zo ver vandaan en ik denk dat ik er zo eens in de twee jaar kom. En dat is dan een soort van uitje, veel kijken en niet kopen. Dat dragen ze je in Istanbul nog steeds na..... Op zich wel terecht ook dus. Ik vind het namelijk wel leuk om hun hysterische marktwaar eens in de zoveel tijd te aanschouwen, maar kopen doe ik het zeker niet.
Ik let zelf eigenlijk nooit zo op het andere publiek. Ik hoef er zelf ook niet elke week heen. Voor een dagje ben ik er helemaal niet negatief over.

Mijn ouders hebben er een keer een hele grote houten budha gekocht voor in huis. Men doet hier alsof alle spullen heling zijn, dat is niet zo. Het komt wel voor. Er zijn ook veel mensen die elders een winkel hebben, handelaars, mensen die (oude) partijen opkopen, ..etc-

Er is niet heel veel leuke kleding, echter er is wel wat te vinden mbt jurkjes, een leuk shirt of een spijkerbroek, veel casual kleding. Je kunt er van alles proeven en lekkere dingen meenemen. Mbt kleding parfum is idd vaak nep, maar je kunt er wel goede make-up krijgen. Sieraden zowel echt als bioux.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is er enorm druk, dus zorg dat je 's ochtends vroeg gaat. Verder kun je er wel lekkere dingetjes eten en is er veel zooi te koop.
Ik kom er maar heel weinig, maar het is best leuk om eens rond te struinen. Ik heb er wel hele lekker kibbeling gegeten een paar jaar geleden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven