Overnight Oats

26-04-2013 10:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee opgevat om "overnight oats" te gaan maken. Maar nu vraag ik me af (en hierover verschillen de berichten op internet): doe ik direct alle ingrediënten erin of juist niet?

Ik heb het idee om het te gaan maken van vanille yoghurt, 3 lepels havermout, 1 lepel muesli met noten/kokos/gedroogd fruit en een extra banaantje. Volg je de een, dan zou ik de havermout met de yoghurt moeten mengen en wegzetten en dan 's ochtends de muesli en de banaan erbij. Volg je de ander, dan mik je alles in 1x bij elkaar... Wat zouden jullie doen, als je dit zou maken? En wie heeft er nog meer recepten die ik kan proberen? Ik wil het niet te gek maken met dingen als pindakaas, siroop etc. omdat ik graag mijn gewicht op peil wil houden. Ik ben 40 kilo afgevallen en die moeten er wel af blijven natuurlijk
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik zou de muesli en banaan er 's ochtends pas bij doen. Eigenlijk zou ik de muesli helemaal weglaten en er een halve banaan van maken als je op gewicht wilt blijven. Maar de muesli zwelt helemaal op en wordt er niet lekkerder op als je het een hele nacht in de yoghurt laat staan. Ik maak zelf overnight oats met havermout en (soja)melk en bevroren bessen, die mik ik er ook direct bij in zodat ze 's ochtends ontdooid zijn, vind ik lekkerder dan met yoghurt anders wordt het zo dik. Maar je moet gewoon zelf wat dingen uitproberen, kom je er vanzelf achter.
Wat de muesli betreft: wil je dat het knapperig is als je het opeet of heb je het liever zompig? Want als je de muesli er 's avonds al in doet, wordt het zompig. Ik heb banaan er nog nooit 's ochtends pas doorheen gedaan, maar als je hem er 's avonds in doet geeft de banaan zijn smaak af aan het mengsel (het gaat dan een beetje naar bananenkwark smaken). De plakjes blijven denk ik beter intact als je ze er 's ochtends pas doorheen doet. Natuurlijk voeg je met een banaan meer calorieën toe, maar je zit er ook langer vol van.

Ik maak zelf overnight oats met half vanilleyoghurt, half melk. Vaak doe ik er rozijnen bij ('s avonds al, die wellen dan lekker mee) en kaneel; soms gaat er dan 's ochtends nog een halve appel in stukjes doorheen. Wat ook goed werkt is er 's avonds al diepvriesfruit doorheen doen, dat heeft dan de tijd om te ontdooien (bijvoorbeeld blauwe bessen, aardbeien, kersen, mango). Je kunt er eigenlijk heel veel mee
Klinkt beiden goed! Dank je wel!

Het is wel de bedoeling dat het een beetje knapperig blijft inderdaad. Misschien dan inderdaad de yoghurt, havermout en banaan wel al vanaf vanavond in de koeling (zodat de banaan een beetje smaak afgeeft, goed punt!) en dan morgenochtend de lepel muesli erbij. Qua calo's past het in mijn voedingspatroon, dus dat komt goed.

Ik lees bij veel recepten (en ook nu hier) sojamelk. Is dat lekkerder dan gewone melk? Ik ken het eerlijk gezegd niet, dus om het nou zomaar even te gaan halen, is ook weer zowat...
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Sojamelk is, als je de 'normale' en dus gezoete variant kiest, wat zoeter dan gewone melk. Geldt ook voor rijstmelk (en ik denk ook voor amandelmelk, maar dat heb ik zelf nooit gebruikt).

Verder eens met HannahMay, zeker wat betreft het diepvriesfruit, jum!
Ja klopt, sojamelk is zoeter. Het ligt er een beetje aan of je dat lekker vindt. Vanilleyoghurt is ook al zoet, dus dan wordt het misschien een beetje te zoet. Je kunt i.p.v. yoghurt trouwens ook kwark gebruiken, dan wordt het juist wat frisser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven