avond-picknick

07-06-2013 10:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je contract.

Is een koude wrap misschien nog iets?

Is niet apart. Had je vorige posting nog niet gezien. Ik zal nog even denken over iets aparts.

Mag kaas wel? Zie gorgonzola in de OP staan dus denk het wel he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Paar warme dingen erbij? Kipkluifjes, o.i.d. Maar dat zeg ik omdat ik geen liefhebber ben van "koud" eten. Mij doe je ook geen lol met koude schotel (ja, bij de broodmaaltijd, maar niet als vervanging van de warme maaltijd) of met een koud buffet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kaas mag wel, vooral mijn vriend is een echte kaaskop haha.

Leuk dat je mee wil denken!
Ja ik heb gister iets verrukkelijks gekocht bij de AH wat in de aanbieding is van 3,50 voor 1,70.

Ik moet even het flesje erbij pakken maar het is een balsamico glazuur. Lekker bij aardbeien en op kaas.

Heb het gister in AH geproefd met een Zaankanter pittige kaas en daar een paar druppels over.

Gisteravond thuis heb ik het met visite gegeten met een toastje brie en dan wat druppels erover. Ik vond het verrukkelijk. Smaakt als een soort appelstroop, niet helemaal maar om je een idee te geven.

Verder kan je het erna nog gewoon gebruiken thuis bij salades, (vis en vlees niet in jouw geval) maar wel bij tofu end.

Heb een foto van het flesje gemaakt maar die kan ik pas over een uur uploaden en hier plaatsen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gefeliciteerd met je contract!

In plaats van een stoofpotje van groenten zou ik ze denk ik grillen en dan met geitenkaas of gegrilde halloumi of zo eten? Of anders een Italiaans (verse) kruidenmix bij een basis tomatensaus van ui, knoflook, tomaten doen.

Lekker brood erbij met kruidenboter, tapenades van groene of zwarte olijven, gedroogde tomaten of zo.

Vegetarische groentenballetjes van de AH roerbakken met gesnipperde ui, teentje uitgeperste knoflook, sambal en suiker tot het er allemaal aan blijft plakken.

Ik vind tabouleh van bulgur, tomaat, komkommer, verse munt en peterselie, olijfolie, citroensap en zout/peper erg lekker bij warm weer. Is bovendien rauw (behalve de bulgur dan) en veganistisch. Maar ik eet er dan wel graag gegrild vlees bij.

Zelf vegetarische of veganistische sushi maken en dan met sojasaus, ingemaakte gember en wasabi eten? Maar dat past misschien niet zo bij je andere gerechten.

Krijg trek...
Vegetarische lasagne in kleine stukjes snijden en in kleine bakjes doen. Hier altijd een groot succes. Fruitsalade, vingersandwich met divers beleg, noodle salade.
Wat wij vaak deden toen we nog in Amsterdam woonden was bij de pizzeria een paar pizza's halen met een fles wijn en er plastic bestek en bekers bij vragen en dan met de kinderen in het Vondelpark op een deken neerploffen. Had je toch wat warms en kon je toch picknicken zonder dat je eerst de keuken in moest (na het werk, warm weer en hete keuken met de zon erop).

Vegetarische pizza scoren?
Deze, vond het met google, is een klein flesje hoor van maar 50 ml maar ik vind hem echt heel erg lekker

En wat ook niet apart is maar verrukkelijk bij warm weer, koude pasta salade.
Gefeliciteerd met je contract!

Het is inderdaad schitterend weer voor een (buiten) feestje

Het klink al lekker wat je hebt, voor dressings gebruik ik meestal niet echt een recept, maar als je iets met tomaat wilt kun je er mischien zongedroogde tomaat doordoen?

Lijkt mij iets meer "bite" geven dan alleen tomatenpuree.

Dressings op basis van tahin (sesampasta) vind ik ook altijd lekker, deze is toevallig met tomaat en tahin: http://www.choosingraw.com/tomato-tahini-dressing/

Je hebt al tofu, maar dit is een heel fijn recept voor koude tofu:

http://www.itaintmeatbabe ... make-some-vegan-club.html

De tofu word hier eerst (zonder vet) gebakken en dan pas gemarineerd, heel lekker vind ik.

Loempiaatjes zijn ook lekker, je kunt gewoon van alles in de velletjes deeg rollen en frituren (zolang de vulling niet te nat is) word altijd lekker.

Wil je die koud of warm eten trouwens?

Je zou ook vietnamese loempiaatjes van rijstvellen kunnen maken, die worden koud gegeten: http://www.girlmakesfood.com/vegan-viet ... ing-rolls/

In dit recept gaan er alleen groentes in de vulling, maar je zou er ook nog koude noodles of tofu in kunnen doen.
En ik zou er zelf ook iets van brood bij doen met iets lekkers om er op te doen.

stokbrood of turks brood bijvoorbeeld, met dingen als kruidenboter/humus/baba ganoush (smeersel van geroosterde aubergine)

Ook lekker trouwens om een knoflookbol in z'n geheel in de oven te poffen, dan iets laten afkoelen en de "prut" uit de teensjes losroeren met een beetje zout, citroensap en olijfolie.
Couscoussalade met gegrilde courgette, aubergine en paprika! Ik doe er ook vaak feta door heen. Kan koud en warm. Van de vegetarich slager heb je kipstukjes, met sate saus ook lekker. De vegaballetjes met pittig sausje. Gevulde paprika of tomaat. Champignons vullen met roomkaas en even onder gril. Of op een stokje doen, olie en zeezout erover en ook onder gril. Maïskolven met klein beetje zout en boter. Krijg er trek van! Morgen ga ik alles maken (0:
Wat ik altijd lekker vind voor erbij zijn dadels gevuld met roomkaas. Niet apart wel erg lekker, zeker als je nog een wijntje zit te drinken. Lekker stokbrood kruidenboter ook niet apart maar wel lekker. Of dippen met baba ganoush.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven