Lekkere hapjes

07-06-2013 12:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanavond hebben vriend en ik een avondje samen gepland. Nu wil ik graag wat lekkers maken... weten jullie wat lekkere hapjes? Meestal maak ik iets met wraps, haal ik een lekker kaasplankje. Maar nu ben ik op zoek naar wat anders.

Alvast bedankt voor jullie ideeën.

Monkeys
Boerentapas.
Een kilo gamba's in de wok gooien, knoflook en kruiden erbij, en die lekker met zijn allen opsmikkelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kaas- of chocoladefondue

Allerlei rauwkost met lekkere sauzen

nacho chips met geraspte kaas in de oven
Dadels met spek erom heen, gewoon in de oven of koekenpan ermee, super lekker.

Lekker stokbrood met tapanade en aioli.

Gebakken chorizoworstjes

Gefrituurde aubergine ( eerst reepjes in water weken voor min 30min, daarna ze even door de bloem halen en dan in het vet, sausje: gewone stroop en dikke balsamicostroop mengen).

Gewoon stokbroodje pesto, tomaat, mozarella uit de oven.

Bladerdeeg hapjes
Hamrolletje met kruidenkaas, ei met goede rookvlees rolletje, courgette geitenkaas pesto rolletje, gevuld eitje, kippepootjes, balltetjes gehakt, stokbrood baba ganoush, gewoon blokjes kaas salami leverworst osseworst gekookte worst, krabsalade, zalmsalade, tonijnsalade, eisalade, gerookte zalm, paling, mozarella tomaat basilicum spiesjes, saté, camembert uit de oven, gevulde mini paprikaatjes, gevulde tomaat, geitenkaas met spek, angels on horseback, witlof schuitjes met garnalen, rauwkost met dip.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 juni 2013 @ 12:06:

Boerentapas. quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 juni 2013 @ 12:06:

Boerentapas.

Die was ik al bijna weer vergeten.

Hapjes zoals tapas of voor bij de tv te eten?

Als het in de tuin kan dan zou ik kiezen voor een bbq.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 juni 2013 @ 12:27:

[...]

[...]

Die was ik al bijna weer vergeten.

Hapjes zoals tapas of voor bij de tv te eten?

Als het in de tuin kan dan zou ik kiezen voor een bbq.Nee, hapjes zoals voor bij de tv :-)
quote:monkeys schreef op 07 juni 2013 @ 12:35:

[...]

Nee, hapjes zoals voor bij de tv :-)Nog voorkeur voor vis, vlees of vega?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou ook voor nachos gaan, lekker met gehakt en kaas en zelfgemaakte guacamole.

Je kan ook tortilla's in punten snijden en die even in de oven doen en er zelf een dip bij maken.

Ook lekker tomatensalsa: goede tomaten,rode ui, knoflook citroensap rode peper en verse koriander.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 juni 2013 @ 12:38:

[...]

Nog voorkeur voor vis, vlees of vega?Nee, geen voorkeur, alles is goed
ben het met dolfje eens: een schaal nachos met een gesneden pepertje er door, kaas er over en heel even onder de grill. en dan serveren met creme fraiche hmmm heerlijk!

of met dit weer: blokjes meloen evt met wat ham er bij. Koude aardbeien gedipt in chocolade.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Toast met tapenade, brie etc. snackworstjes, gevulde pepertjes met roomkaas, olijfjes, schaaltje nootjes van de notenwinkel, lekkere kaas, dipsausje, lekkere salade, gevulde champignons.
Zelfgemaakte gehaktballetjes (afgekoeld). Met satesaus erbij als dip... En stokbrood doet het ook altijd goed! ( ook lekker om te dippen in satesaus!)
Yarn is cheaper than therapy...
Grote schaal hete salsa, geitenkaasje met korst in het midden zetten, zodat de kaas smelt. En dan dippen met stokbrood........mmmmmmm
Een galia meloen met rauwe ham! Heeerlijk!
Ik heb vanavond ook zo'n avond!

Ik maak saté (met kip die ik eerst de hele dag heb gemarineerd in ketjap).

Scharrelei/aardappel salade erbij (de ambachtelijke van de PLUS, die vind ik erg lekker).

Komkommer stukjes, lekker voor bij de saté en natuurlijk stokbrood met kruidenboter.. Jum!
Hier ook al hapjes, maar dat doen we bijna iedere vrijdagavond
Hmm nu ik t zo lees lijkt mijn avondeten meer op gewoon een maaltijd ipv hapjes haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven