Berlijn

02-06-2013 09:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind Kreuzberg en Friedrichshain het leukst. Aan de rand van die wijken vind je ook Tempelhof, het voormalige vliegveld, dat nu een immens park is. Fietsen op een landingsbaan, dat werk. Heel tof

Fietsen vond ik ook leuk, maar ik herken het verhaal over je ongans sjouwen door de metrostelsels niet echt eigenlijk. Ook met het OV vind ik Berlijn heel goed te doen.

qua musea houd ik van de neue national gallerie, het joods-historisch, Gropius bau en Hamburger Bahnhof.

Wat ik ook vet vond: Treptower Park, een boottochtje naar Potsdam (heel corny, maar daarom juist), en gewoon rondslenteren, dingen zien, chillen en in het park liggen. Er zijn ziljoenen plekken waar je lekker kunt eten, biertjes kunt drinken etc etc, dus dat komt vast goed. Wel heel fijn: Biergartens

SAAAAAAI vond ik:

nouja, eigenlijk niets behalve het stuk rond kudamm, maar als je er voor het eerst bent zou ik het toch gaan zien, gewoon omdat het kan.
Het gaat denk ik helemaal goed komen daar met al jullie tips:-)
Ik vind het OV ook echt geweldig daar hoor Nachttrein! Je kan overal komen. Zou niet zo snel gaan fietsen in Berlijn.
ach, fietsen was ook echt heel leuk hoor (zeker op tempelhof), maar zeker niet de enige optie die ik zou overwegen.
quote:spectral schreef op 04 juni 2013 @ 17:42:

Goeie tips Cecilia, heb je nog meer opendeuren? Nou ja! ik ga er maar even vanuit dat je het niet zo lullig bedoelt als het overkomt, mevrouw de anonieme-zonder-foto-Spectral??
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Het was wel lullig bedoelt, ik vind je site en tips van een behoorlijk sukkelig nivo
quote:spectral schreef op 08 juni 2013 @ 08:31:

Het was wel lullig bedoelt, ik vind je site en tips van een behoorlijk sukkelig nivo Misschien moet je eerst eens leren spellen voordat je anderen beschuldigt van sukkeligheid.
Zeg gezellig zo...
Spelfouten of niet, anoniem of niet (dat is nagenoeg iedereen hier), niemand heeft iets gezegd over je site en die heb je al werkelijk overal lopen pluggen.... trek je conclusies.
Ja het posten van links naar eigen sites dat mag niet.

Neemt verder niet weg dat ik al veel handige tips van iedereen hier heb gekregen dus daarvoor dank.
Namens mij ook bedankt voor de fietstips. Dagje fietsend in en rond Potsdam staat voor de volgende keer in ieder geval op het programma.
Fijn dat jullie er wat aan hebben Dolfje en Mopsie. Veel plezier in Berlijn en omgeving, ben benieuwd hoe jullie het vinden. Wil ook wel graag weer eens daarheen...
Nou wij zijn weer terug en hebben het prima gehad,ik zeg prima want ik ben niet zo lyrisch als dat onze vrienden er over zijn.

Vind het wel een gezellige stad maar vind de afstanden behoorlijk groot tussen de verschillende wijken en waren toch wel wat tijd kwijt met reizen telkens.

Hebben een fietstocht gemaakt die was erg leuk,zijn de dag erna naar de stasi gevangenis geweest.

Indrukwekkend al kon ik die beste man die ons rondleidde met de beste wil van de wereld niet helemaal verstaan(waren niet de enige die er last van hadden hij praatte nogal binnensmonds en veel en veel te snel en ik vond het allemaal nogal lang duren).

Verder vooral veel rondgelopen en natuurlijk in de biergartens gezeten;-)
Hey Dolfje, leuk dat je even komt melden hoe je het hebt gehad in Berlijn. Dat van die afstanden klopt wel, jammer dat je daar zoveel tijd mee kwijt bent geweest. En een rondleiding die niet altijd goed te volgen is, is ook niet echt top, maar gelukkig heb je wel genoten van de Biergartens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven