WifiSpots

10-06-2013 20:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een bekende wees mij op het nut van WifiSpots. Hij en ik hebben dezelfde ISP (Internet Service Provider) en hij vertelde mij dat je binnenkort veel vaker gebruik kunt maken van Wifi met een speciale gebruikersnaam en wachtwoord. Ik ging dat nakijken op het Internet, en ik ben helaas niet zo onder de indruk, en wel om de volgende redenen:

- Niet iedereen heeft diezelfde ISP (alleen die kennis en ik). De mensen die dat hebben kunnen Wifi-ontvangst geven, omdat hun modem zo ingesteld is, en ik er toevallig in de buurt ben met mijn mobieltje of iPad;

- Als ik in de trein zit is er in de wijde omtrek geen Wifi, vooral niet als ik langs de treinroute alleen uitgestrekte weilanden of boerderijen zie.

In het geval dat ik niet bij woningen ben met WifiSpots van dezelfde ISP als ik, en in geval van weilanden heb ik er eigenlijk niets aan.

Wat denken jullie?

Overigens is deze mogelijkheid er nog niet en in juli 2013 worden de modems van de klanten van de ISP aangepast en in augustus 2013 kan de kennis en ik er gebruik van maken.

Op dit moment gebruik ik thuis en op school Wifi en daarbuiten mobiel Internet.
World of Warcraft: Legion
Er zijn heel veel mensen met Ziggo, dus het bereik wordt vast groot. In de trein is al wifi van NS. Ik snap je punt niet helemaal?
In de trein heb je wifi van de ns, in de metro van de RET (hier dan) en in de bus van Arriva. Wat is je probleem?
Het js voor mij in ieder geval reden om het even aan te zien en dan evt. over te stappen naar Ziggo. De testregio is heel positief.
Lees deze ook nog even:

Wachtwoorden hotspotgebruikers Ziggo te onderscheppen met nep-hotspot
Wifi in de trein is leuk voor de fun en voor internetactiviteiten die niet noodzakelijk zijn. De verbinding is vaak brak en de snelheid bull. Ik heb het een paar keer gemeten met een speedtest app.
quote:Éowyn_68 schreef op 10 juni 2013 @ 21:41:

Lees deze ook nog even:

Wachtwoorden hotspot gebruikers Ziggo te onderscheppen met nep-hotspotIk denk eigenlijk dat mobiel internetten nooit zo veilig is als via een vaste lijn. Ook niet als je een abonnement hebt. Zou dit daadwerkelijk hadker gevoeliger zijn? Ik vraag het me af.
quote:sjetterboks schreef op 10 juni 2013 @ 20:28:

Er zijn heel veel mensen met Ziggo, dus het bereik wordt vast groot. In de trein is al wifi van NS. Ik snap je punt niet helemaal?

In de trein heb ik niet altijd wifi, althans niet in de stoptrein, misschien wel in de sneltrein en de internationale treinen. Als er veel mensen zijn met Ziggo, zal ik vaak in een Ziggo-WifiSpot terechtkomen.

Ik ga even de link van Éowyn doornemen.
NS levert gratis wifi met prima ontvangst ondanks voorbij razende akkers, sloten, bossen en weilanden vol koeien, paarden en schapen. Kedeng kedeng, oeh oeh.
quote:Bambi schreef op 11 juni 2013 @ 00:17:

NS levert gratis wifi met prima ontvangst ondanks voorbij razende akkers, sloten, bossen en weilanden vol koeien, paarden en schapen. Kedeng kedeng, oeh oeh.

In welke treinen zit je dan (je hoeft alleen maar globaal de streek of soort trein te zeggen, niet de precieze stations en de tijdstippen i.v.m. herkenbaarheid)?

Ik reis per stoptrein in Twente en daar hebben ze geen Wifi, wel op de stations waar de trein stopt (ik geloof van KPN en T-Mobile).
quote:hans66 schreef op 10 juni 2013 @ 22:05:

[...]

In de trein heb ik niet altijd wifi, althans niet in de stoptrein, misschien wel in de sneltrein en de internationale treinen.

De stoptreinen hebben ook geen WiFi, alleen de Intercity's (en nog niet eens allemaal, ze zijn nog aan het uitbreiden).

De internationale trein naar Duitsland heeft ook geen WiFi voor zover ik weet, en tegenwoordig hebben alle bussen in in ieder geval het oosten van het land ook WiFi.
De klanten kunnen zelf bepalen of ze de optie om een wifi-spot te maken, ook uitvoeren of blokkeren (is via het modem in te stellen, heb ik mij laten vertellen).

Wij hebben het uit nu al uitstaan, dus dat is dan weer een hotspot minder....
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven