Scheiden, en dan?

11-06-2013 10:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna een jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. We hebben een jonge zoon en waren sinds onze tienerjaren bij elkaar.

De beslissing kwam van hem uit. Nu bijna een jaar later gaat het op papier best goed met me: eigen huisje, zelfstandig en zelfs een nieuwe vriend. Maar toch gaat het eigenlijk helemaal niet goed met me: sommige dagen gaat het best redelijk, maar andere dagen ben ik zo verdrietig en zie ik de toekomst somber in. Ik beleef weinig plezier aan dingen eerlijk gezegd. En ik weet dat je de tijd moet nemen om zoiets te verwerken, maar hoe doe je dat want mij lukt het niet...

Misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn die me tips kunnen geven?
Heb je al eens met een professioneel gepraat over je gevoel, dan zou ik dat gewoon eens doen.
Er zijn zat sites ( http://www.cambriana.nl/verder.html bijvoorbeeld ) en boeken waar je wat aan zou kunnen hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je nog dromen voor de toekomst?
@zusenzoo: ik heb wel contact gehad met een psycholoog waar ik vroeger wel geweest ben ivm een depressie. Maar dat is al weer een tijdje geleden. Ik kan weer contact met haar zoeken.

@blijfgewoonbianca: dank je, ik heb er inderdaad ook al veel over gelezen.

@Kapitein: een heel goede vraag.. als ik eerlijk ben heb ik geen dromen. Ik zou echt niet weten wat...Dat is wel een nare gedachte eigenlijk.
Denk je dan wel na over je verwachtingen voor de toekomst?

Ga je nog wel eens op vakantie?
Ik denk eigenlijk niet zo veel over de toekomst. Het beeld dat ik had van de toekomst is er niet meer en ik weet niet welk beeld ik ervoor terug moet zetten.

Ik ga in de zomer op vakantie met mijn nieuwe vriend en zoon. Daar heb ik wel zin in, maar het is geen droom voor de toekomst ofzo.
Zag je de toekomst beter in met je ex dan met je huidige vriend?

Dan zou ik zeggen dumpen en op zoek naar een vriend waar je wel blij van wordt. Of heel gek, gewoon even vrijgezel blijven, bedenken wat je zelf wil en dan misschien iemand tegenkomen die in dat toekomstbeeld past.
quote:julius schreef op 11 juni 2013 @ 11:49:

Zag je de toekomst beter in met je ex dan met je huidige vriend?

Dan zou ik zeggen dumpen en op zoek naar een vriend waar je wel blij van wordt. Of heel gek, gewoon even vrijgezel blijven, bedenken wat je zelf wil en dan misschien iemand tegenkomen die in dat toekomstbeeld past.

Ik had nog graag een tweede kind gekregen met mijn ex en we hadden nog wel wat wensen voor de toekomst. Ik ben heel blij met mijn huidige vriend en ik vind niet dat een partner mij blij moet maken. Ik vind dat dat uit mezelf moet komen. Misschien zou een tijdje vrijgezel zijn goed voor me zijn, maar daarvoor ga ik niet mijn vriend aan de kant zetten.

Afgelopen jaar dacht ik steeds als ik maar een eigen huis heb en weg ben uit deze situatie, als ik maar een vriend zou heben. Nu heb ik dat allebei en blijk ik toch nog niet door te kunnen. Ik zou er zo graag iets aan doen.

Het voelt ook heel ondankbaar: ik heb een gezond, fantastisch kind, goede baan, lieve vrienden en familie, leuke vriend en toch voel ik me zo rot.
quote:dana81 schreef op 11 juni 2013 @ 12:12:

[...]

Ik had nog graag een tweede kind gekregen met mijn ex en we hadden nog wel wat wensen voor de toekomst. Ik ben heel blij met mijn huidige vriend en ik vind niet dat een partner mij blij moet maken. Ik vind dat dat uit mezelf moet komen. Misschien zou een tijdje vrijgezel zijn goed voor me zijn, maar daarvoor ga ik niet mijn vriend aan de kant zetten.

Je kan wel zeggen dat je vindt dat je partner je niet gelukkig moet maken, maar

quote:Afgelopen jaar dacht ik steeds als ik maar een eigen huis heb en weg ben uit deze situatie, als ik maar een vriend zou hebben.

Hoe is dat te rijmen met het gevoel van 'als ik maar een vriend zou hebben'?

quote:Nu heb ik dat allebei en blijk ik toch nog niet door te kunnen. Ik zou er zo graag iets aan doen.

Je hebt een fantastisch kind, een leuke baan, een leuke partner en lieve vrienden en familie. Wat zou je nog meer willen?

Dit is het wel zo'n beetje hoor. Huisje, boompje, beestje en wachten tot je doodgaat.

Mocht hje een vreselijk actief leven willen met fantastische reizen en weet ik veel wat., dan moet je dat gaan doen. Als je een andere baan wil omdat deze baan saai is geworden, dan moet je dat zelf doen.

Maar dat is het allemaal niet kennelijk?
Meid, je hele beeld van de toekomst is ingestort. Het is nog geen jaar geleden.....echt nog maar heel kort.

Logisch dat je - ook met nieuwe vriend - nog niet helemaal heppie de peppie bent. Je moet wennen aan het idee dat wat je voor ogen had niet meer mogelijk is. Je moet wennen aan een nieuw toekomstbeeld, wennen aan bezoekregeling etc.

Geef jezelf de tijd om te rouwen om wat niet meer is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 juni 2013 @ 12:59:

Meid, je hele beeld van de toekomst is ingestort. Het is nog geen jaar geleden.....echt nog maar heel kort.

Logisch dat je - ook met nieuwe vriend - nog niet helemaal heppie de peppie bent. Je moet wennen aan het idee dat wat je voor ogen had niet meer mogelijk is. Je moet wennen aan een nieuw toekomstbeeld, wennen aan bezoekregeling etc.

Geef jezelf de tijd om te rouwen om wat niet meer is.Je hebt helemaal gelijk. Ik moet ook nog heel veel verwerken en rouwen om wat er niet meer is. Vraag me alleen af hoe je dat doet, of dat de tijd ervoor zorgt dat het vanzelf gebeurt. En wat moet ik doen als ik me rot voel: juist vol in de emoties gaan en "voelen" of afleiding zoeken.
quote:julius schreef op 11 juni 2013 @ 12:55:

Je hebt een fantastisch kind, een leuke baan, een leuke partner en lieve vrienden en familie. Wat zou je nog meer willen?

Dit is het wel zo'n beetje hoor. Huisje, boompje, beestje en wachten tot je doodgaat.

Opbeurend...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven