windows 8
dinsdag 11 juni 2013 om 16:02
Ik heb sinds kort 'n nieuwe laptop met windows 8, maar ik word gek van die versie. Elke keer komen er schermen over je beeld met browseradviezen e.d. en dan moet je met de cursor naar 'n hoek om weer terug naar het scherm te gaan waarin je bezig was. Kun je die ellende uitzetten zonder dat je terug moet naar windows 7? Ik ben trouwens ook niet gecharmeerd van 't opstartscherm want ik werk gewoon vanaf m'n bureaublad. Dat is veel overzichtelijker en prettiger dan dat scherm van windows 8.
dinsdag 11 juni 2013 om 16:49
Oe blij dat ik met een Mac werk:) Heb al wel meerdere horroverhalen gehoord over Windows 8 maar even eerlijk: is het niet gewoon een kwestie van even wennen aan de nieuwe gebruikers interface? Ik ben 2 jaar geleden van windows 7 overgestapt naar een Mac en dacht in het begin 'Waar ben ik aan begonnen', maar heb het uitgevogeld en het werkt super.. Dit niet het geval misschien?
Live every day like it's your last day!
dinsdag 11 juni 2013 om 17:36
Als ik die ongewenste popupschermen kan stopzetten wil ik best aan windows 8 leren wennen, maar ik vind 't tot nu toe vooral erg hinderlijk. Op computer werk ik zowel met 'n pc als met 'n mac en op beiden kan ik goed uit de voeten, maar dit windows 8 vind ik echt niets toevoegen en alleen 'n big pain in the ass.
dinsdag 11 juni 2013 om 18:09
quote:elninjoo schreef op 11 juni 2013 @ 18:04:
Ik klik vanaf 't opstartscherm gelijk naar bureaublad, maar als ik daar bezig ben komen er dus regelmatig van die vervelende schermen over je beeld heen.
Nee, daar heb ik geen (nog) last van. Zal niet aan jouw instellingen liggen? Pop ups blokkeren?
miss. zoiets?
Ik klik vanaf 't opstartscherm gelijk naar bureaublad, maar als ik daar bezig ben komen er dus regelmatig van die vervelende schermen over je beeld heen.
Nee, daar heb ik geen (nog) last van. Zal niet aan jouw instellingen liggen? Pop ups blokkeren?
miss. zoiets?
dinsdag 11 juni 2013 om 19:34
Niet echt popups maar schermen die vanuit de zijkant naar voor komen die met windows te maken hebben. Soms dat foto/filmview scherm, soms een scherm wat zeikt over de internetbrowser die je gebruikt. Als je dan in de linkerbovenhoek gaat met je cursor kun je weer terug naar het scherm waar je mee bezig was, maar het is idd slecht voor m'n bloeddruk en heb al veel lopen vloeken op 't ding.
woensdag 12 juni 2013 om 09:41
quote:oddjobx schreef op 12 juni 2013 @ 09:13:
Win+C, dan Settings.
Daar notifications uit zetten.
Als je alleen bepaalde niet wilt zien, More settings, dan kom je in 't metro control panel, en daar kan je dan bepaalde uit zetten.
Als je ook schermen hebt die op je muisbewegingen reageren, dat had ik al gezet bij "Voor ik m'n laptop tegen de muur gooi."
Als je het oude startmeu wilt, bv. Classic Shell, of Start8.
Maar je hebt nu een update, 8.1, waarbij je weer een startknop hebt, maar zonder menu. Misschien kan je beter eerst die erop zetten, en dan kijken of die programma's voor het startmenu dan een veranderde versie uitrengen.
Daarnaast heb je programma's die het scherm ongeveer helemaal naar Windows 7 terugbrengen.
Verder kan je het helemaal rondmaken door de instellingen aan te passen.
Het zijn idd schermen die op muisbewegingen reageren.
Hoe kan ik zo'n versie classic shell of start8 erop zetten? Kan ik die downloaden van internet? En dan zonder dat het consequenties heeft voor de programma's die ik nu al heb gedownload die voor versie 8 geschikt zijn? (office, irfanview, dropbox etc)
Win+C, dan Settings.
Daar notifications uit zetten.
Als je alleen bepaalde niet wilt zien, More settings, dan kom je in 't metro control panel, en daar kan je dan bepaalde uit zetten.
Als je ook schermen hebt die op je muisbewegingen reageren, dat had ik al gezet bij "Voor ik m'n laptop tegen de muur gooi."
Als je het oude startmeu wilt, bv. Classic Shell, of Start8.
Maar je hebt nu een update, 8.1, waarbij je weer een startknop hebt, maar zonder menu. Misschien kan je beter eerst die erop zetten, en dan kijken of die programma's voor het startmenu dan een veranderde versie uitrengen.
Daarnaast heb je programma's die het scherm ongeveer helemaal naar Windows 7 terugbrengen.
Verder kan je het helemaal rondmaken door de instellingen aan te passen.
Het zijn idd schermen die op muisbewegingen reageren.
Hoe kan ik zo'n versie classic shell of start8 erop zetten? Kan ik die downloaden van internet? En dan zonder dat het consequenties heeft voor de programma's die ik nu al heb gedownload die voor versie 8 geschikt zijn? (office, irfanview, dropbox etc)
woensdag 12 juni 2013 om 10:20
Sorry hoor, maar als jij elke keer je posts verwijdert dan moet ik wel quoten om het terug te kunnen lezen.
Voor jou is het dan allemaal wel gesneden koek, maar ik heb echt 'n stap voor stap lijst nodig om er aan uit te komen. Heb 't idee dat in jouw bovenstaand advies stappen ontbreken die voor jou vanzelfsprekend zijn.
Voor jou is het dan allemaal wel gesneden koek, maar ik heb echt 'n stap voor stap lijst nodig om er aan uit te komen. Heb 't idee dat in jouw bovenstaand advies stappen ontbreken die voor jou vanzelfsprekend zijn.
woensdag 12 juni 2013 om 22:25
Ben er zelf aan uit gekomen. Heb bij instellingen vrijwel alles wat aangevinkt stond uitgevinkt en nu krijg ik dat handje niet meer als ik bij 'n zijkant in de buurt kom en komen er dus ook geen ongewenste schermen meer boven. Ik kan alleen nog rechtsboven naar de instellingen/start/uit gaan en linksonder naar de -door mij niet gebruikte- startpagina.
woensdag 7 augustus 2013 om 17:58
Windows 8.1 Preview is gratis beschikbaar (overigens niet in het Nederlands).
Ik hoop dat Wiindows 8.1 Preview en de definitieve versie zodanig is dat het updaten en opstarten niet weer een probleem is als Windows 8, dat een grote miskleun is. Als ik wil updaten loopt de Updater soms vast. Het bijwerken doet de PC een aantal keren vastlopen en na een halfuur van opstarten, Ctrl-Alt-Del-en handmatig uitzetten, werkt de PC, maar de updates zijn niet geïnstalleerd. Ik heb ooit een schone herinstallatie gedaan, maar na enige tijd zit de boel weer vast. Microsoft had Windows 8-mislukking beter achterwege kunnen laten en - als Windows 8.1 werkt - dat beter Windows 8 kunnen noemen. Microsoft slaat de plank volledig mis met dit gedrocht.
Ik hoop dat Wiindows 8.1 Preview en de definitieve versie zodanig is dat het updaten en opstarten niet weer een probleem is als Windows 8, dat een grote miskleun is. Als ik wil updaten loopt de Updater soms vast. Het bijwerken doet de PC een aantal keren vastlopen en na een halfuur van opstarten, Ctrl-Alt-Del-en handmatig uitzetten, werkt de PC, maar de updates zijn niet geïnstalleerd. Ik heb ooit een schone herinstallatie gedaan, maar na enige tijd zit de boel weer vast. Microsoft had Windows 8-mislukking beter achterwege kunnen laten en - als Windows 8.1 werkt - dat beter Windows 8 kunnen noemen. Microsoft slaat de plank volledig mis met dit gedrocht.
World of Warcraft: Legion
donderdag 22 augustus 2013 om 16:04
Ik heb nu ook windows 8 en weet hoe ik het startscherm moet stoppen. Open je charmsbalk door de muis rechtsboven te houden. Klik op instellingen, klik helemaal onderaan op pc instellingen wijzigen. Klik links op algemeen. Dan zie je 2 schuifjes onder schakelen tussen apps. Zet de onderste uit. Tadaaa!