wat eet jij op brood?

11-06-2013 23:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal kaas, ham of zoetigheid? Ik hou erg van kaas, smeerkaas en choco pasta. heeft iemand nog andere lekkere dingen? En hoe veel brood eet je per dag? Ik altijd 2 of 3
Philadelphia met kip of kaas

Kippen worst

Filet american

Pindakaas

Nutella
Ik heb 's ochtends een tijd een "tosti periode" gehad. Die nam ik elke ochtend. Dat is nu over.

Nu neem ik elke ochtend 2 sneeën geroosterd brood met tonijn uit blik.

Verder neem ik eigenlijk niet vaak brood. 's Middags 2 beschuitjes met kaas of zo. Ik ben niet zo van de boterhammen.

Verder hou ik van jonge kaas (nu graskaas!), nutella, muisjes, van alles eigenlijk.
Elke dag hetzelfde: Hero jam Delight - frambozen.

Erg he. Heb altijd van die jarenlange fases waarin maar 1 ding heet. Gelukkig ben ik pindakaas-af.
Pindakaas

Appelstroop

(gebakken) ei

tomaat

eet het liefst zoveel mogelijk vegetarisch, dus sinds ik met vleeswaar gestopt ben komt het hier zo'n beetje op neer.
Hagelslag, pindakaas, filet americain, tonijnsalade, ei, rundvleessalade, kroket.
Smeerpate, pindakaas of huttenkase, 3 boterhammen per dag. S ochtends eet ik muesli met melk, ik heb dan echt een afkeer tegen brood :-)
Ontbijt: broodje vlokken en een broodje aardbeienjam

Lunch: broodje appelstroop en broodje pindakaas

Weekend warme broodjes, lekkerst vind ik kaas en jam!
Vaak kaas (indien aanwezig met komkommer) jam en hagelslag en kipfilet.

Af en toe: pindakaas, chocopasta, ander soort vleesbeleg

2 of 3 sneetjes brood per dag vind ik weinig.

Ik ontbijt al met 2-3 sneetjes. Yoghurt krijg ik 's morgens echt niet weg ('s avonds ook liever niet) bij de lunch vaak nog 2 sneetjes en soms tussendoor nog.

Ik hoor/lees wel eens dat mensen geen brood eten. Ik zou dat echt niet kunnen, vind brood heerlijk.
ja ik meet graag brood met pindakaas jam en tsatsiekie (ik ben een slechte speller) :3
banaan is een banaan
quote:ranjaa schreef op 11 juni 2013 @ 23:08:

Elke dag hetzelfde: Hero jam Delight - frambozen.

Erg he. Heb altijd van die jarenlange fases waarin maar 1 ding heet. Gelukkig ben ik pindakaas-af.hahaha, dat heb ik ook. Ik heb ook die jam tijden gegeten, tot het me tegen ging staan. Zit nu in de chocopasta-fase ;)
Ik heb ook fases. Meestal eet ik met kaas. Maar soms een appelstroop fase, of een zuivelspread fase, of een fruithagelfase, ook eens vlokken gehad, of kipfilet.

Ik eet er 2-3 (volkoren)
Appelstroop

Pindakaas (soms met hagelslag of vlokken)

Filet american

Kalkoenfilet (met sla en tomaat)

Zeeuws spek (soms)

Aardbeienjam

Gebakken appel

Eiersalade (met sla en tomaat)

Roompaté

Hardgekookt ei

Gebraden gehakt

Kipkerriesalade

Gebakken roerei met peper en zout (soms met spek)

Als ik ontbijt met brood (twee sneden) eet ik overdag in totaal zes sneden ('s middags vier). Als ik ontbijt met fruit (wat ook nog wel eens voorkomt) eet ik af en toe 's avonds een boterham als ik trek heb. Ik eet altijd donker brood.
Maar net waar ik zin in heb. Ik heb van die vlagen dat ik zoet wil, en dan weer een tijd smeerkaas en dan juist weer gewone kaas met komkommer en dan weer zoet. Ik kan ook echt voor mijn kast staan twijfelen wat ik zou nemen.

Toen ik nog werkte en brood meenam, nam ik alleen maar vleeswaren of kaas mee, zoet meenemen vind ik niets.
ik eet graag cervelaat/salami, kaas, pindakaas, ham, zalmsalade, tonijnsalade, ei, chocopasta en hagelslag op mn brood. Gemiddeld eet ik 3 sneetjes per dag.
Ik eet geen brood, ook geen crackers of beschuitjes of iets dergelijks. Op zondag af en toe een croissantje (waarvoor m'n zoon dan met veel, heel veel moeite het deeg uit het blik heeft weten te wurmen en opgerold) met aardbeienjam.
Ontbijt altijd hagelslag. Puur, van hetzelfde merk. Ik at altijd 2 maar nu 1 want ben op dieet (no way dat ik iets gezonders erop doe). Smaakt zo lekker bij de koffie. Op vakantie is het ook altijd een probleem: wat eet ik als ontbijt?

Lunch wet ik altijd wat anders, zoals kaas, ham, filet americain (alleen in het weekend, vers van de slager, is in no-time op, met wat peper en zout, mmm). Of: brood besmeren met curry-saus, kaas erop, 2 minuten onder de gril. Lekker als ik thuis werk!
Nooit zoet (vind ik niet lekker), hummus en babba ganoush, komkommersalade en in niet vegan periode ook tonijnsalade (maar probeer dit af te zweren) en soms als mijn vriendin met kippen in haar tuin verse eieren heeft, kakelverse eiersalade!
Philadelphia kaas ham rosbief vruchtenhagel roze muisjes appelstroop smeerkaas filet american uhmmm ei omelet
Advocado met zout en peper: heerlijk en heel gezond. Past goed in vegetarische levensstijl.
' s ochtends altijd zoet
Oh heerlijk brood, vers van de bakker dan blijf ik er van eten.

Zoet heb ik nooit op m'n brood, alleen hartig.

-ham en kaas

-kaas, tomaat en komkommer

-mozzarella, tomaat en basilicum

-spek en avocado

-grilworst

-gehaktbal van de dag ervoor

-salami

-rauwe ham met kruidenkaas

Nou lekker hoor, krijg alweer trek.
Ik vind aardbeien of plakjes banaan op brood echt heerlijk!

Of boursin met avocado (met een paar druppels extra vierge olijfolie en wat peper,mmmm).

Gerookte zalm met creamcheese, baba ganoush, ook heerlijk!

En gewoon een bruine boterham met kaas is ook niet ge versmaden
ham/kaas/tomaat (eventueel aangevuld met gesnipperde sjalot en mayo)

gebakken ei met kaas

gegrilde kipfilet met bacon, avocado en mayo

preparé (filet americain) met gesnipperde sjalot en hardgekookt ei
Schijfjes banaan op brood vind ik ook lekker. Soms in de winter speculaas op brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven