Vegan Challenge 2013

13-05-2013 15:29 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dan zal het paarlemoer zijn denk ik
Wat betreft die kleding: kan het niet zijn dat er iets van wol of zijde ofzo in zit? Dat komt immers van dieren? Of anders misschien de kleurstof dat daar iets inzit?

Twee weken into de vegan-challenge, hoe vinden jullie het gaan? Mij valt het reuze mee! Genoeg te eten en ik heb nog geen een keer het gevoel gehad dat ik iets miste, of een enorme behoefte aan iets wat ik niet wil eten gehad. So far, so good!

Vanavond een lekkere curry gegeten en met de kikkererwten en tofu erin had ik voldoende, dus geen rijst erbij genomen. Ik kwam trouwens een recept voor 'refrigerator oats' tegen: havermout (ik ben dol op havermout ) met melk, yoghurt en chiazaad goed door elkaar schudden, fruit oid erdoor roeren en in de koelkast zetten tot later gebruik. Ga ik morgen maken voor maandagochtend (met amandelmelk/soja-yoghurt).

Goed weekend gewenst!
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik vind het toch wel lastig. Thuis eten gaat prima, maar ik moet er echt op letten bij de lunch op mijn werk. Daar zijn niet zoveel vegan vriendelijke opties. Vooral tegen het einde van de openingstijden zijn de salades op of is er alleen nog maar sla waar al dressing over heen zit. En er zijn niet echt lekkere vruchtensappen.

En zelf 's ochtends boterhammen smeren zit nog niet echt in mijn ritme...
Ik vind het heel goed vol te houden! Heb vandaag vegan paella gemaakt ala Ottolenghi, heerlijk! Had vriendinnen op bezoek en die vonden het ook lekker gelukkig! Ik ben ook havermoutfan trouwens, eet het elke ochtend! Vanmorgen lekker warme havermoutpap in amandelmelk gemaakt, met bananen erdoorheen gekookt, beetje kaneel, lijnzaad, chiazaad, amandelen en een flinke lepel pindakaas er doorheen en genieten maar! Als ik moet werken maak ik altijd overnight oats, ook lekker maar warm is net iets lekkerder!

Vegan lunchen op het werk is lastig inderdaad Antikleia, het enige vegan bij mij op het werk is een soepje, als ik geluk heb... Ik smeer dus elke dag boterhammen (soms bak ik zelfs pistoletjes af) en sta 's ochtends sapjes te maken. Kost wat tijd maar dan heb je tenminste een lekkere lunch en het is nog goedkoper ook!

Bij de Tuinen hebben ze nu trouwens megakortingen, 2 voor 1! Ik was er toevallig vanmiddag, heb er dus heel goedkoop allerlei noten en zaden (en vegan snoepjes....) kunnen kopen!
gioia82 wijzigde dit bericht op 15-06-2013 23:51
Reden: Pindakaas vergeten!
% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hmm, actie loopt tot morgen en morgen is de Tuinen niet open hier .

Vandaag goed gescoord op de markt: 2 komkommers voor 1 euro, kilo trostomaten voor 1 euro, 2 bakken aardbeien voor 2 euro, 2 bakken champignons voor 2 euro.

De aardbeien waren verrukkelijk! Geen suiker bij nodig, heerlijk zoet en sappig.

Ik heb ontdekt dat de droge peulvruchten bij de Appie het goedkoopst zijn, tussen de 1,49 en 1,99 per 900 gram (gedroogd he dus dan is het geweekt ongeveer het dubbele aan gewicht). Morgen even inslaan, linzen, kikkererwten en kidneybonen.

Morgen ook even masala kerrie halen en dan van de week zelf roti maken, roti vellen heb ik al in huis. Aardappels, ui, sperciebonen (kouseband is nu te prijzig, dat is voor een andere keer) kool, rode peper. En dan even kijken of er niet teveel zooi in de Madame Jeanette sambal zit, dan haal ik daar een pot van (jammie!).

Oja en van de week wil ik ook die rijstepap uit de dagmail gaan maken.
Halloooo

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Ik ben er al aan gewend. Had gisteren verjaardag nichtje en verder de hele dag met mijn moeder gechilled. Mjn moeder had dus helemaal vegan chococakjes gebakken en meegenomen naar mijn zus zodat ik ook taartje had daar. Lief he!!

Ik merk dat ik het nu wel normaal vind qua eten maar qua beautyspullen enzo heb ik nog totaal geen idee wat ik aan het doen ben. Ik probeer overal info in te winnen (vooral om aan goedkopere dingen te komen) maar ik wacht nog p antwoorden.

Merk ook dat met verjaardagen enzo het wel lastig is. Ik probeer het bakje naturel chips te bewaken met mijn leven

OH ik heb het hier nog niet gezegd, maar ik heb een hele leuke date gehad en ik vind hem eigenlijk stiekem best wel heel leuk
Oeeee wat leuk Yellow! Ik hoop dat de tweede date ook zo leuk is!

Ja verjaardagen is wel lastig he, was gisteren ook op de verjaardag, de taart kon ik uiteraard niet eten maar daarna waren er ook geen vegan hapjes, heel veel vlees (wat ik sowieso niet eet) en verder bevatte alles kaas. Naja, houdt je slank... Wel heel lief van je moeder dat ze speciaal voor jou koekjes had gemaakt!

Ik heb gisteren shampoo en conditioner van de lush gekocht, nog niet geprobeerd maar het ruikt in ieder geval heel lekker!

Even een vraagje, waar pureren jullie noten mee? Ik heb vanmorgen cashewnoten gepureerd in de blender omdat ik de geitenkaas van hoppala wilde maken, maar ik krijg het maar niet mooi glad, er blijven van die harde stukjes inzitten. Ik ben echt een kwartier ermee bezig geweest en toen vond ik het wel mooi geweest en heb ik de grootste stukken er gewoon uitgelepeld (smaakte al best ok). Iemand tips voor mij?
Bij ons op het werk is onlangs het restaurant dichtgegaan, iedereen neemt nu eigen brood/salades mee. Het maakt het dan net wat makkelijker. Heb gister ook bij De Tuinen wat chiazaad, lijnzaadolie en amandelpasta gehaald.

Yellow: volgens de site van de veganchallenge staat ook dat paprika wokkels vegan zijn... Die kan je ook gaan bewaken . En wat lief van je moeder! Waren de cakejes ook lekker? Hoe vond ze het om te maken?

Hier staat ook iets lekkers in de vriezer: banaan/pindakaas/chocolade-dingen: schijfje banaan, daar beetje pindakaas op, dan weer schijfje banaan. Uurtje in de vriezer en dan door gesmolten chocola halen, weer in de vriezer en smullen maar! En ga zometeen bounty's maken, mijn vriend is er dol op, hij vindt ze lekkerder dan de gewone

Gioia: ik heb daar ook problemen mee, krijg het ook nooit goed glad. Ik heb een blender (daar werkt het al helemaal niet in vind ik) en een soort magic bullet, maar daar gaat het spul altijd tegen de rand zitten waardoor er dus niks meer gemalen wordt. Ik denk erover om voor mijn verjaardag in september maar een echte food processer te vragen...
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik heb ook een soort magic bullet maar bij mij wordt het allemaal wel glad (zo glad dat ik eigenlijk bv niet noten an hakken wnat het wordt meteen pap). Heb je geprobeerd gewoon het bovenste eruit te scheppen en dan weer de rest te doen?
Ja dat doe ik ook altijd wel, maar werkt niet echt. De beste techniek tot nu toe is de blender steeds naar een kant kantelen zodat de noten door de messen heen glijden zeg maar. Maar echt ideaal is het niet!
En zo'n ding van: Mike, look it is a amazing discovery (ik verraad nu wel mijn leeftijd hahahaha). Telsell of hoe heet die meuk. Daar hebben ze toch ook van die wonder foodprocessors?

Ik heb van de week bij de Blokker (sorry even offtopic) zo'n horgeval voor in de deur gehaald met magneten, die achter je sluiten en waar je zo doorheen kan glippen, voor in nieuwe huisje :-). Tegenwoordig zijn die telsell-achtige producten vaak ook te koop bij kijkshop, blokker of marskramer.
Appie vanaf morgen:Alles van Alpro Soya 2+1 gratis. Alle combinaties mogelijk!Avocado 2 voor ¤1
De roti was goed gelukt! Ik had geen maizena of bloem of ander bindmiddel in huis dus ik heb er haverroom en kokosrasp ingegooid haha (sorry voor de echte rotiqueens, doe je oren maar even dicht ) en toen was het uiteindelijk lekker gebonden en zoetig/pittig. Madame Jeanette Peppersauce erbij, mjam mjam!
Hmm, ben zelf bijna een jaar veganist geweest, maar vond het erg moeilijk om volledig strikt te zijn. Ik lees graag weer mee voor wat tips!
En heb jij dan misschien nog tips voor ons pink-lotus? Lekkere veganproducten of recepten bijvoorbeeld?

Mmmm roti, dat ga ik ook eens maken! Mijn vegan geitenkaas is klaar, hij is lekker geworden! Niet zo geitenkazig, meer een beetje pittige roomkaas of zo, maar best lekker! Ga er morgen met dat warme weer een salade mee maken denk ik. Ik had gisteren de avocado-spinaziepasta van de vegan challenge gemaakt en ik dacht al: avocado opwarmen, dan wordt ie toch bitter??? Ja dus Toch wil ik het nog wel een keer proberen want het lijkt me toch een lekkere combi, dan voeg ik de avocado gewoon op het allerlaatste toe, hopelijk wordt het dan niet bitter.

Ennuh Pina, verraad ik mijn leeftijd als ik zeg dat ik geen idee heb wie Mike is???
Euh nee Ben niet zo'n keukenheld, ik at kant-en-klare soja dingen (dus yoghurt met smaakje) en verder gewoon losse dingen die 'mochten' bij elkaar voor avondeten. Heb volgens mij nog nooit iets echt gemaakt Ben absoluut geen fijnproever, vandaar dat ik ook niet iets miste aan dingen die niet meer mochten. Vond het vooral veel gedoe om uit te zoeken wat wel en niet mocht. Kende ook niemand die vegan was om tips in te winnen
Haha Gioia...JA! .

Heel vroegah had je ook al die teleshopprogramma's, waaronder ook Mike van ' Amazing Discoveries' (zo heette dat programma). Dat werd Nederlands nagesynchroniseerd met Amerikaans accent. Geweldig!!!
Oh nog wel een leuke tip! Het boek 'Skinny Bitch'. Geloof ik van een voormalig model en een agent ofzo, hilarische beschrijvingen. Zij streven ook een gezonde, veganistische leefstijl na, maar hun overwegingen en beschrijvingen zijn verre van geiten-wollen-sokken. Zie hier enkele quotes uit het boek:

http://www.goodreads.com/author/quotes/ ... y_Freedman

Je moet er van houden, ik vond het geweldig
ik kom uit 83 en ik weer wel wie niks is hoor !! ik vond hem altijd fantastisch, echt een icoon!!

typ mobiel en dat kan ik nie,dus kom later terug uitgebreider
niks??,wie Mike is!
Jij bent/hebt een oude ziel Yellow, dat telt niet .
Huh kom jij uit 83 yellow??? Had je echt veel jonger geschat! Ik ben maar iets jonger dan jij maar er gaat echt geen belletje rinkelen... Zal je oude geest wel zijn inderdaad!
Ja dat komt door mijn rimpelloze huidje he

Muahahha ik heb echt diepe groeven van die rookrimpels bij mijn mond... Ik denk dat het komt omdat ik me gedraag als een baby soms...

Hier is Mike

Ik keek heel vaak Amazing Discoveries hoor, dat vond ik echt fantastisch, dus het was nog op tv toen ik klein was

Verder gaan de vegan activiteiten goed hier! Ik ben eergisteren en gisteren bij de date geweest, en dat was heel erg leuk. Hij is echt heel lief voor me. Weet niet of het de match der matches is (maar ik maak me dan altijd heel druk of ik niet al verliefd behoor te zijn enzo) maar voor nu vind het ik echt heel leuk. HOe gaat het met jullie hier?
Oh en ik vandaag wat bij veggie deli bestellen, rond de 35 euro en dan afhalen in Amsterdam bij een winkel (dan zijn de verzendkosten maar 5 euro ipv 10). Iemand delen? (is onhandig misschien maar als je toch binnenkort naar Amsterdam komt wellicht)
Ik ben er weer hoor! En ik doe weer mee met de challenge. Dinsdag gebbqed met vegan-burgers, groentenspiesen en vegan tzatziki, iedereen was jaloers haha!

Gister 2 keer wezen eten, beetje aso. Eerst een veganburger voor de lunch en s'avonds malai kofta bij de indier, heerlijk!

Vandaag naar mijn favoriete thai. En vonavond ga ik eindelijk weer koken. Omdat ik zolang weg was moet ik weer even in mijn kookritme komen. Vanavond maak ik iets uit de restes groenten van de groentenspiesen. Met quinoa denk ik! en dan neem ik dat morgen mee als lunch en dan heb ik savonds weer een bbq.

Ik vind het echt een eitje zolang ik niet bij anderen eet. Ik zou wel vegan willen worden, maar ik zie mijn vriend al lijkbleek worden bij de gedachte daaraan.

Wat leuk van je date yellow! Ik dacht trouwens ook dat je jonger was, ik ben uit 84.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven