Poes loopt mank

16-06-2013 16:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
B
Zit er nergens iets scherps tussen haar tenen?

Ik zou ff voorrzichtig alles nakijken misschien een slinter of klein stukje glas.

Als dat er niet zit zou ik toch even de dierenarts bellen.
Ik denk dat de dierenarts dat wel weet. Geen oppervlakkige snijwonden of andere opvallendheden?
Is een pers? Hoe oud? Loop buiten?
Kan artrose, mishandel zijn, gevochten met een andere kat en infectie hebben. Kan zo veel zijn.
M
Wat zegt de dierenarts?
Ik bel morgen de dierenarts
Waarom niet in t weekend gedaan? Als jouw been pijn doet, je er niet op kunt lopen en er een beetje zielig bij hangt bel je toch ook de huisarts
quote:lotje8 schreef op 16 juni 2013 @ 16:30:

Mijn katje loopt sinds gisteren mank; ze gebruikt 3 pootjes om op de lopen en het rechter voorpootje hangt er zielig bij...

Ik weet niet hoe dit is gekomen, ze komt wel veel buiten.

Ze geeft geen pijn aan, alleen als ik eraan kom. Verder slaapt ze rustig, eet ze lekker en maakt ze tevreden geluidjes tijdens het aaien/geeft ze kopjes.

Wat zou het kunnen zijn?Katten kunnen pijn heel goed verbergen. Ze staat/loopt niet op haar pootje, dus natuurlijk heeft ze pijn. Naar de dierenarts dus, zoals Feeks zegt.
.
Met tevreden geluidjes bedoel je dat ze spint als je haar aait? Spinnen doen katten ook als ze pijn hebben.
.
Een kat van mij heeft een keer haar achterpoot gebroken. Was klem komen te zitten tussen 2 horizontale schuttingplanken.

Ging ook alleen tekeer als ik aan de poot zat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:lotje8 schreef op 16 juni 2013 @ 16:51:

Ik bel morgen de dierenartsMisschien is het gebroken, waarom wacht je tot morgen?
Waarom niet nu? Wat een achterlijkheid, het beest heeft overduidelijk pijn anders zou hij het pootje wel gebruiken. Katten hebben een enorm hoge pijngrens, nog een reden om direct te gaan. Huisdier hebben = consequenties aanvaarden. En ja, ze hebben altijd wat op zondag of met kerst.
heb de dierenarts gebeld. het is niet acuut genoeg volgens hem, kan tot morgen w.achten
kan 3000 redenen bedenken dat ze mank loopt.

Rust houden, in de gaten houden en even langs de dierenarts.

Boerderij-kat kwam laatst mank binnen, ze gingen daar echt niet direct de dierenarts opzoeken hoor. Beest bleek (kwamen we later achter) gevochten te hebben met de buurhond. Hond een bult op de kop, poes op dr schouder met mank lopen. Bult barstte zelf open en poes heeft het verzorgt. Ze is nu weer helemaal fit en vangt alles wat los en vast zit.... ik bedoel maar.

Ik ben zelf ook van snel naar de DA. maar bovenstaande liet me zien dat ze ook een hoop zelf kunnen oplossen. Wij rennen ook niet voor alles naar de dokter
quote:little_angel89 schreef op 16 juni 2013 @ 18:09:

kan 3000 redenen bedenken dat ze mank loopt.

Rust houden, in de gaten houden en even langs de dierenarts.

Boerderij-kat kwam laatst mank binnen, ze gingen daar echt niet direct de dierenarts opzoeken hoor. Beest bleek (kwamen we later achter) gevochten te hebben met de buurhond. Hond een bult op de kop, poes op dr schouder met mank lopen. Bult barstte zelf open en poes heeft het verzorgt. Ze is nu weer helemaal fit en vangt alles wat los en vast zit.... ik bedoel maar.

Ik ben zelf ook van snel naar de DA. maar bovenstaande liet me zien dat ze ook een hoop zelf kunnen oplossen. Wij rennen ook niet voor alles naar de dokterMank kan een verrekte spier zijn, maar een kat die maar 3 poten gebruikt met lopen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 16 juni 2013 @ 18:25:

[...]

Mank kan een verrekte spier zijn, maar een kat die maar 3 poten gebruikt met lopen?ze liep bij voorkeur op 3
quote:little_angel89 schreef op 16 juni 2013 @ 18:45:

[...]

ze liep bij voorkeur op 3TO zegt dat haar kat op 3 poten loopt en dat het rechter voorpootje er een beetje zielig bij hangt. Lijkt me wel een verschil.
.
Heb je gekeken of er iets in haar pootje zit, een doorn of stukje glas ofzo?
Wat zei de dierenarts en hoe is het nou met je kat?
.
Ze heeft een ontsteking in haar voorpootje, dus heb antibiotica meegekregen. Het gaat iets beter dan gisteren en wil graag naar buiten, maar de DA gaf aan dat ze even paar dagen binnen moet blijven.

Verder eet en drinkt ze goed, gelukkig.
Fijn! Zat er toch wat in haar pootje dan?
.
Oh gelukkig. Ik moest meteen aan mijn oude kater denken. Zelfde symptoom. Da heeft niet goed onderzocht, meteen geconcludeerd dat het wel van een verkeerde sprong of zo kwam. Dus verkeerd behandeld, want twee weken later bleek het een grote tumor aan de longen te zijn, die de rugzenuw beknelde. Onbehandelbaar helaas, dus kat is ingeslapen. Maar als het meteen goed onderzocht was, had ik hem heel wat gesjouw kunnen besparen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Soulcats schreef op 17 juni 2013 @ 22:50:

Fijn! Zat er toch wat in haar pootje dan?

De dierenarts kon het niet zien. Pootje was trouwens vandaag flink opgezet.

Bedankt voor je berichtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven