kamperen??

17-06-2013 23:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vriend en ik hebben het al tijden over onze eerste vakantie deze zomer maar we weten nog steeds niet hoe we het willen hebben. Ik ben al weg geweest dit jaar en hij ook dus ik kan denk ik voor mezelf misschien nog 600/700 euro bij elkaar schrapen voor een vakantie.

Een last minute all in zou eventueel wel kunnen voor dit geld maar hij speelt met het idee om met de auto weg te gaan en te gaan kamperen of iets in die hoek.

Ik heb altijd de luxe gehad vliegreizen naar het buitenland te hebben gemaakt met mijn ouders en ook mijn vakanties met vriendinnen zijn altijd vliegend geweest met weliswaar iets minder luxe maar altijd zoiets.

Ik ben echt extreem bang voor spinnen en stel me nu echt een vakantie voor in een natte tent vol spinnen als ik aan kamperen denk.

Hij is niet zo goed in uitleggen of een goed beeld creeeren voor me maar omdat ik lekker relaxed in de auto van plekje naar plekje rijden opzich ook weer niet heel verkeerd vind klinken wil ik er wel voor open staan.

Wat stellen jullie voor en kunnen jullie me uitleggen waar ik me op zou moeten voorbereiden? Is het wel leuk en een beetje romantisch of kunnen we beter voor safe gaan ergens opgesloten zitten in een hotel

Vriend heeft het een paar keer met exen gedaan overigens en praat daar nooit graag over dus misschien dat hij daarom het niet echt wil proberen.
Hou gewoon die tent goed dicht met dat muskietennet voor de deur, dan valt het met de beesten wel mee, en rijd ergens naar toe waar het niet koud en nat is, dan is kamperen reuze leuk.

Je laatste zin snap ik even niet, wat wil hij niet proberen?
Bedankt voor je reactie citronella. De zinnen lopen inderdaad niet helemaal lekker maar ik bedoelde dat hij niet echt wil uitleggen hoe dat kamperen nou was met zijn exen.

Wat trouwens ook kan is dat je met je auto van B&B naar B&B reist langs de kust ofzo en dan ergens in Frankrijk uitkomt. Heeft iemand daar ervaring mee en is dit duurder of goedkoper dan de andere soorten vakanties?
B&B is sowieso duurder dan kamperen in een tent.

Klinkt leuk maar zal dan niet goedkoop zijn.

Beestjes en spinnen kom je toch wel tegen in de tent, niet heel veel maar ze,zijn er meestal wel. Je staat en slaapt nu eenmaal vlak bij de natuur/grond.

Misschien kunnen jullie ergens via bv vancan soleil een caravan huren? Dan heb je wel het kampeer gevoel.maarniet meteen van je luxe vakantie naar totaal geen luxe zoals een tent.

Wat me ook niet onbelangrijk lijkt is om er nog eens met je vriend over te praten. Zodat jullie wel beide het zelfde idee bij de vakantie hebben.
Al gedacht om een leuke caravan/chalet te huren?
We hebben het over West Europa en spinnen toch? Weet je, het gevaarlijkste dier in Westeuropa is de teek volgens mij.

Hoogzomer is sowieso geen spinnentijd.
Wij kamperen ook altijd en ik heb ook een hekel aan spinnen en beestjes als oorwurmen. De truc is gewoon de hor van de tent elke keer goed dicht houden en mocht je 's ochtends toch wakker worden met een spin aan het plafond, ligt je vriend ernaast om 'm op te ruimen

Verder vonden wij het rondreizen echt super, we deden waar we zin in hadden. Zo hebben we op de camping gestaan midden in Berlijn, Brussel en Parijs maar ook een week op een goedkope camping in Frankrijk waar je 's avonds lekker samen met je biertje aan het kampvuur zit.
Ik ben ook als de dood voor spinnen. Dus als zo'n mormel mijn tent binnen is gedrongen roep ik gewoon heel hard mijn lief op hoge toon en dan komt hij aan en zegt hij: ach schatje, zal ik die Grote Boze Spin dan maar te lijf gaan?

Mjaaaaaa alsjeblieft, zeg ik dan. En dan gaat hij de spin pakken en dan laat hij 'm zo vies over z'n handen lopen zodat ik hem extra goed kan zien ieeeeeeeeee! Maar goed dan gooit ie 'm weg. En zo is het spinnenprobleem opgelost. Wij gaan roadtrippen en wildkamperen zelfs, in Scandinavië. Een maand geen douche!

Jaja ik word nog een outdoor girl van mijn vriend.

Toen ik in Suriname woonde had ik overigens wel eens spinnen die zo groot waren als een dwerghamster. Kweenie of mijn vriend die wel had weggehaald..

En die Surinamers lachen: 'ha die bakra's (= blanke) zijn bang voor zo'n klein spinnetje!'

Maar behalve spinnen vind ik kamperen heel leuk. Veel leuker dan een hotel! Niet omdat ik graag luxe ontbeer, maar 't is zo gezellig en knus samen in de tent... Ik word een beetje extra verliefd als ik kampeer geloof ik ofzo. Met hotels heb ik dat niet (maar ook chill, gewoon niet romantisch).
bleeeh teken vind ik ook niet leuk! haha

we gaan er natuurlijk zeker over praten maar ik zocht ervaring naar inderdaad een soort tussenweg. Zou dat B&B idee kunnen voor een week of zou langer zelfs nog kunnen voor dat geld? Zijn er dingen die jullie ons kunnen aanbevelen of tips voor de vakantie zelf? Wat kan ik aan kosten verwachten?
B&B zijn duur, zeker in hoogseizoen Frankrijk. Je doet het niet om goedkoop uit te zijn, denk aan prijzen tussen de E65,- en E120 per nacht.
Ik wil niet lullig doen hoor maar ook in een B&B kunnen spinnen zitten. Spinnen zijn niet zo kieskeurig.

Je vertelt over het bij elkaar moeten schrapen van een vakantiebudget. Dan ga je toch niet weg. Dan ga je toch lekker pickicken in het bos, patatje eten op het strand, heel stuk fietsen met lekkere broodjes mee, whatever.

Je hoeft niet op vakantie hoor.
Hoe stippel je eigenlijk zo een route uit? Hoe weet je nou wat je wil zien en hoe precies doe je dat uitstippelen het best?
Vl43inder

Als ik het leuk vind om mijn geld bij elkaar te schrapen voor een vakantie dan mag ik dat toch zelf weten? Het gaat wel om een euro of 700 en niet om 50 euro ofzo. Ook in mijn kamer zitten spinnen dat weet ik heel goed, maar ik vraag onder andere gewoon hoeveel extremer dat in een tent is.

Dit was overigens niet mijn enige vraag zoals je ziet.
Waarom niet gewoon een Ryanair ticket naar ?Barcelona? (ik noem maar wat) en daar een goedkoop hotelletje zoeken? Hoeft niet duur te zijn, als het maar een beetje schoon is toch? Tenzij je heel veeleisend bent natuurlijk :-) Je bent toch voornamelijk buiten!

Gewoon kijken waar je goedkoop heen kan met Ryanair. En als je vriend nu écht per se wil kamperen dan gewoon lekker doen, hij blij en van spinnen ga je niet dood :-)

Fijne vakantie!
Je kunt overigens op zulk soort sites kijken en dan beslissen wat je leuk vindt. Deze gaat toevallig over zuid Frankrijk, maar je hebt ze vast ook voor andere delen: http://travelbird.nl/6160/rondreis-zuid-frankrijk/# Dan kun je een beetje kijken welke omgeving leuk/mooi is en dan via booking.com (bijvoorbeeld) hotels/B&B's uitzoeken.
haha aurelie dat is precies het probleem! Dat ook dát nog kan. Dat op dit moment alles nog een optie is en we eigenlijk alleen maar een budget hebben en verder nog niks haha!

Ik ga nu slapen maar hopelijk krijg ik nog meer tips binnen. Bedankt alvast voor bovenstaande
quote:zomerjurkje_x schreef op 18 juni 2013 @ 01:11:

haha aurelie dat is precies het probleem! Dat ook dát nog kan. Dat op dit moment alles nog een optie is en we eigenlijk alleen maar een budget hebben en verder nog niks haha!

Ik ga nu slapen maar hopelijk krijg ik nog meer tips binnen. Bedankt alvast voor bovenstaande

Oh haha dan had ik dat enigszins verkeerd begrepen, sorry!

Mwah maar dan is het meer een kwestie van hoe graag hij wil kamperen en hoe erg jij daar tegenop ziet. Als hij per se wil kamperen, zou ik dat nu bijvoorbeeld doen (ook omdat jullie nu een beetje krap bij kas zitten), met dan wel de belofte dat het volgend jaar een hotel wordt. Als hij kamperen 'wel leuk' vindt, maar het voor hem geen halszaak is, dan zou ik lekker Ryanair + hotel doen of auto + hotel/B&B (= wel duurder dan Ryanair denk ik) omdat jullie dan allebei blij zijn :-)

Welterusten trouwens!
quote:zomerjurkje_x schreef op 18 juni 2013 @ 00:50:

Vl43inder

Als ik het leuk vind om mijn geld bij elkaar te schrapen voor een vakantie dan mag ik dat toch zelf weten? Het gaat wel om een euro of 700 en niet om 50 euro ofzo. Ook in mijn kamer zitten spinnen dat weet ik heel goed, maar ik vraag onder andere gewoon hoeveel extremer dat in een tent is.

Dit was overigens niet mijn enige vraag zoals je ziet.

Joh, als jij weg wil, doe dat dan. Ik reageer ook alleen maar vanuit mij eigen perspectief.

Maar als je je al door eventuele spinnen laat tegenhouden, dan ben je op zich wel vrij beinvloedbaar dacht ik, vandaar dat ik het een kans gaf
Kamperen, nooit weer. Vieze beesten in je tent, geen goed bed, belachelijk weinig ruimte, smoorheet als het een beetje warm is of juist ijskoud. En als het vochtig is krijg je je natte zooi niet meer droog. Om nog maar te zwijgen van het geen eigen sanitair hebben. Vre-se-lijk. Niets romantisch aan.

Maar dat is mijn mening.

Ik zou dus inderdaad voor een B&B gaan of een huisje, hotel of appartement.
Kamperen,

Altijd gedaan mijn hele leven al (en sinds ik samen ben met nu mijn vrouw ook altijd gedaan) Nu kampeerde zij ook la haar hele leven.

Wij zijn altijd richting Frankrijk gegaan (noorwegen e.d. staat zelfs nu met kinderen nog op het programma maar moeten ze even iets ouder zijn)

route uitstippelen eigenlijk niet we keken waar het mooi weer zou zijn stapte in de auto en gingen rijden (toen nog met kaarten zoeken :P) onder de lijn bordeuax Lyon heb je grote kans dat het overwegend goed weer is

Heerlijk gezellig op elkaar aangewezen zijn eigne potje koken op 2 losstaande pitjes en alles wankeld een beetje, samen in een tentje ergens savonds laat aan komen en je haringen niet in de beloofde grasgrond krijgen (rots haringen nodig hebben) tent uiteindelijk vastgezet met de ene kant de scheerlijnen aan de auto andere kant aan een paar bomen struiken. etc

zoveel leuke gezellige leuke dingen meegemaakt (de vrijheid de tijd het gezellige koken (BBq en etc) gewoon lekker bezig met elkaar (nu inmiddels met zijn 4en met 2 kleintjes)

En ik meot eerlijk zeggen ik vis meer spinnen en beestjes uit huis als met die 3 4 weken camperen

regen ja ook paar keer ook keertje letterlijk tot onze enkels in het water gestaan in de toen voortent van onze vouwwagen maar ach was voorspeld dus alle dingen die kwaat konden stonden hoog

mijn ervaring leuk gezellig romanties met kaarsjes/lampje s'avonds biertje/wijntje of wat anders en potje kaarten ofzo met elkaar etc
Het grote financiele voordeel van kamperen is dat je al je maaltijden zelf kunt regelen. Ga je in een B&B, dan zul je toch minstens een keer per dag uit eten moeten, en dat maakt het snel duurder.

Ik heb in een tent nog nooit meer spinnen gezien dan gewoon bij mij thuis (of die ene keer in een oud en aftands vakantiehuisje...). Het lekkere van kamperen vind ik, dat je veel meer jezelf kunt zijn. Je hoeft je niet weer netjes aan te kleden om 's avonds te gaan eten, je kunt in je pyjama en nog ongedouched ontbijten (als je dat wilt) en je daarna voor je tent uitstrekken. Of lekker de hort op gaan.
quote:zomerjurkje_x schreef op 18 juni 2013 @ 00:39:

bleeeh teken vind ik ook niet leuk! haha

we gaan er natuurlijk zeker over praten maar ik zocht ervaring naar inderdaad een soort tussenweg. Zou dat B&B idee kunnen voor een week of zou langer zelfs nog kunnen voor dat geld? Zijn er dingen die jullie ons kunnen aanbevelen of tips voor de vakantie zelf? Wat kan ik aan kosten verwachten?

Goedkope b en b's in frankrijk zijn tussen de 40 en 65 euro per nacht voor twee personen. Wij zijn op de bonnefooi langs b&btjes gegaan maar dat is wel een stuk lastiger: vaak te horen gekregen dat ze al vol zaten. Die waren trouwens niet per definitie spinnenvrij...

Kamperen is leuk, en zou ik zeker doen! Geen suffe caravan of vaste tent, gewoon lekker een klein tentje meenemen, twee stoeltjes, een tafeltje en lekker trekken door frankrijk/italie/duitsland/weetikketwat.

Ik ben trouwens ook geen fan van spinnetjes enzo, maar kan me niet herrineren dat ik tijdens kampeervakanties erg veel spinnen tegen ben gekomen.

Mijn beste horrorverhaal is dat er een keer een sprinkhaan in de tent zat.. maar dat is dus. 1x voorgekomen.

Heb je een camping waar volgens jou iets te veel beestjes zitten? Dan ga je de volgende dag weer weg!

Wat betreft route: wij gaan meestal gewoon "zuid" dat betekent dat je een auto stapt en de snelweg oprijdt, en net zolang doorijdt tot het weer goed is, en je behoefte hebt aan een beetje rust. Dan pak je het camping boekje erbij.

Blijk je een hele mooie camping te hebben gevonden blijf je daar 2, 3 of 4 dagen staan, anders ga je de dag erna weer weg. Dan zoek je een nieuw plekje op dezelfde manier.

Je moet wel een beetje rekening houden met het weer, je wil je tent niet natgeregend in de auto hebben.. Dus je vertrekt voordat het gaat regenen,

Neem een boekje mee over frankrijk (met leuke dingen die je kan doen of bekijken).
Mwha, het valt best wel mee hoor met spinnen in de tent. Gewoon het gaas goed dichthouden zodat er geen beestjes mee naar binnen komen. En kamperen is echt wel heel veel goedkoper dan in een hotel/b&b.

Wij kiezen dit jaar ook bewust voor kamperen en als het echt heel slecht weer wordt. Niet zozeer vanwege het budget maar wel omdat het superrelaxed is. Een beetje rondrijden, beetje wandelen, tentje opzetten enzo. De meeste tijd besteed je toch buiten en als het echt slecht weer is dan kunnen we altijd nog een hotel opzoeken.
Ik heb ook altijd gekampeerd vroeger met mijn ouders vanaf dat ik twee was. Sandtman nog bijna nooit, voordat ik hem leerde kennen. Met de scouting op kamp, had hij wel in een tent geslapen, maar daar wordt natuurlijk alles voor je geregeld. Je moet wel meehelpen maar de leiding verzint alles.

Toch zijn wij, net als jullie gedreven door een klein budget, gaan kamperen. En dat doen we al vijfentwintig jaar het liefst van alles. Ooit een luxe vliegreis gemaakt, en daar misten we ons tentje!

Om je eerste keer kamperen geen mislukking te laten worden is het handig om voldoende warm beddengoed mee te nemen. Een luchtbed is alleen lekker als je er eerst iets warms op legt en dan pas je slaapzak of dekbed. Anders moet je met je lichaamswarmte alle lucht in het bed warm houden en dat is in een koude nacht echt lastig. Zorg verder voor een goede tent die niet lek is, want geloof me, als niet ervaren kampeerder wil je gelijk naar huis als alles nat is.

Hebben jullie al een tent? Zo niet, kun je misschien kijken bij Decathlon, die hebben voor een klein bedrag echt goede tenten.

Als je gaat, veel plezier, en laat je dan hier nog weten hoe je het ervaren hebt?
quote:Kastanjez schreef op 18 juni 2013 @ 08:26:

Het grote financiele voordeel van kamperen is dat je al je maaltijden zelf kunt regelen. Ga je in een B&B, dan zul je toch minstens een keer per dag uit eten moeten, en dat maakt het snel duurder.

.

Wij haalden vaak salade (bij zo'n kant en klare saladebar in de supermarkt) en stokbrood, en hadden daarmee een picknick onderweg. best romantisch . Veel b&b s bieden voor een klein bedrag (¤5-10 euro pp, vaak inclusief wijn) ook avondeten aan (illegaal), maar daar moet je maar net mazzel mee hebben. Maargoed, dat is beide ook duurder dan gewoon pasta rode saus. Maar uit eten gingen we dus niet elke dag..

Overnachtingskosten zijn ook fors duurder (campings heb je al een beetje basic vanaf 10 euro per nacht, maar je vindt echt geen b&b onder de 40 euro).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven